Tero Auranen

Malmin lentoasemalla avoin Red Bull-yleisötapahtuma 10.6. klo 12-15!

103 viestiä aiheessa

Frank kertoo hieman Helsingissä olosta blogissaan:

Tuolla on muutenkin kiinnostava rivi lähdöstä:

Last news, just had briefing ..........................we seem to depart to St Petersburg thrursday morning at 0730 LT.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla on muutenkin kiinnostava rivi lähdöstä:

 

HEHE, taitaa Frank päivittää sivujaan parasta aikaa. Nimittäin vielä vartti sitten siinä oli, että tuesday morning :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Frank kertoo hieman Helsingissä olosta blogissaan:

 

http://www.frankversteegh.nl/weblog/

 

Ilmeisesti ovat päässeet asian ytimeen  :-[

 

 

Noilla sivuilla kun käy niin ymmärtää miksi äijällä on peilit, kamerateline, kiinteä gps koneessa ja heti lennon jälkeen läppäri esille ja logeja tutkimaan eli taitaa olla melkoinen tekniikka friikki. Ilmeisesti myös sarjan ainoa 2-paikkainen kone?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti myös sarjan ainoa 2-paikkainen kone?

 

Jep. Ja siksipä hän ei pärjääkkään, kun antaa niin paljon tasoitusta. Nigel Lamb lensi vielä ainakin Barcelonassa (ja ilmeisesti myös Berliinissä) kaksipaikkaista, mutta nyt Helsingissä oleva yksipaikkainen korvasi sen aivan vasta. Saas nähdä, rupeaako Nigelin sijoitukset paranemaan :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep. Ja siksipä hän ei pärjääkkään, kun antaa niin paljon tasoitusta

Frank muuten kertoili että kone on vaihtumassa... Ei vaan ole vielä päättänyt että mihin :P;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä vi** nekö on käynyt yölennolla?

 

The daylight at this time (2300) is super and 4 pilots flew a photo session yesterday, they took off at 2315 LT.

 

Dildo faneille vinkiksi että käykääpä katsomassa Frankin videoita niin saa käsitystä millaisista vekottimista on kyse.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan loistavia nuo hänen ottamat kuvat, kannattaa käydä katsomassa. Alkuun maisemia ym, ja illan myöten alkaa näkymään suomalaisia naisia kuvissa  ;D

Hannes made big mistake, inviting the local desperate housewifes.  ;D  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ketäs kaikkia foorumin väestä, tuolla loppujen lopuksi oli itseensä polttamassa?

 

Tähän väliin kummelivitsi:

 

-Hei, multa irtoo nahka päästä!?!!

-Ne on korvat...

 

Joo'o, olisikin korvat. Perhana otsa ja nenä on yhtä nahkariekaletta  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän väliin kummelivitsi:

 

Joo'o, olisikin korvat. Perhana otsa ja nenä on yhtä nahkariekaletta  >:(

Niinpä, olisit Mikko tullut pyytämään "Mikistä" lippiksen, olisi varmaan helpottanut seuraavina päivinä :-[ Minulla hiukan kärventyi käsivarret, ei vielä nahka irtoo mut ootellaan eiköhän se siitä. Näissä keleissä vanha kunnon "tinttilakki" olisi paras pelittäjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tusinan verran noita raasereita oli, äsken vielä, Malmin hallissa.

 

Seassa kolme kaksipaikkaistakin.

 

10 kipaletta, joista 1 on kaksipaikkainen ;)

 

Tai sitten jos niitä on 12, ne kaksi muuta kaksipaikkaista ei ole liitoksissa itse kisaan. Elleivät sitten ole raahanneet paikalle sitten kahta "varakonetta" tai jotain sinnepäin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä, olisit Mikko tullut pyytämään "Mikistä" lippiksen, olisi varmaan helpottanut seuraavina päivinä :-[

 

Olis mulla toki lippis ollut. Autossa...  :-[:P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

10 kipaletta, joista 1 on kaksipaikkainen ;)

 

Tai sitten jos niitä on 12, ne kaksi muuta kaksipaikkaista ei ole liitoksissa itse kisaan. Elleivät sitten ole raahanneet paikalle sitten kahta "varakonetta" tai jotain sinnepäin...

 

:o juuri äsken tulin hallista  :o

siellä oli kolme kaksipaikkaista. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o juuri äsken tulin hallista  :o

siellä oli kolme kaksipaikkaista. ;)

 

Juu en sitä epäilekkään. Mutta kuten sanoin, niin kisakoneita niistä ei ole kuin 10. Ja nyt kun Nigel Lamb on saanut alleen yksipaikkaisen Extran, ainoa kaksipaikkainen kisakone koko sarjassa on Frank Versteeghin Extra 300L...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainittakoon että hallin kulmassa on nyt myös Edge 540T, eli siis kaksipaikkainen edgen demotuskone.

Näyttää melkoisen ahtaalta ja pitkältä :P

...mutta kolmatta kaksipaikkaista taitolentokonetta en hallissa päivällä nähnyt, ellei RV-8:aa tai Christen eaglen ylempää siipeä lasketa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No juu, 10, 12, ei se nyt NIIN tarkkaa ole. Asiallinen määrä silti :)

 

//T

 

 

Näin se on paikalla nähtynä Tuomas, kuten sanoit "Asiaa".

Pilkunviilaus on muiden asia. :o etten taas sorru tölvimislinjalle  ::)

 

No kauniita ja asiallisia pelejä, nuo ovat.

Ihmetytti tuo yksi nelilapaisella vakiokierrospotkurilla varustettu yksilö. karseet lapakulmat.

No, tehoissa ja väännössä löytyy. Kovin tuntuivat olevan kierrosherkkiä moottoreita.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmetytti tuo yksi nelilapaisella vakiokierrospotkurilla varustettu yksilö. karseet lapakulmat.

Hmm... Ei sillä ole muita nelilapaisia kuin juurikin Frank Versteegin Extra 300L.

Koneessahan on säätölapa, kuten vastaavan koneen kuvasta voi todeta: http://www.airliners.net/open.file/0419023/L/

Varmistetaan nyt vielä että puhumme samasta koneesta. Tästä siis: http://www.airliners.net/open.file/1046120/L/ ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmetytti tuo yksi nelilapaisella vakiokierrospotkurilla varustettu yksilö. karseet lapakulmat.

 

Noita nelilapaisia huiskia istuttavat tuolla Euroopassa vissiin melusyistä noihin koneisiin. Oliko ainakin Sveitsissä silleen, että jos ei tee melua vähentäviä muutoksia koneeseen, joutuu maksamaan kovemmat verot. Saattaa olla Saksassakin sama, joskaan en mene vannomaan. Saksaanhan tuo Frankin kone on rekisteröity kuitenkin...

 

EDIT: En sitten tiedä, vaikuttaako se noissa koneissa meluu juurikaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita nelilapaisia huiskia istuttavat tuolla Euroopassa vissiin melusyistä noihin koneisiin. Oliko ainakin Sveitsissä silleen, että jos ei tee melua vähentäviä muutoksia koneeseen, joutuu maksamaan kovemmat verot. Saattaa olla Saksassakin sama, joskaan en mene vannomaan. Saksaanhan tuo Frankin kone on rekisteröity kuitenkin...

 

EDIT: En sitten tiedä, vaikuttaako se noissa koneissa meluu juurikaan?

 

Joo, Saksassa tosiaan on tällainen systeemi joka palkitsee hiljaisia koneita ja rankaisee meluisempia.

 

Aiheen vierestä törmäsin pariin mielenkiintoiseen linkkiin liittyen taitolentokoneisiin ja niiden vakiokierrospotkureihin. Ilmeisesti näissä koneissa potkurit ovat sikäli erikoisia että hydraulipaineen kadotessa ne säätävät itsensä suurimmille lapakulmille, kun tavallisesti (yksimoottorikoneissa) säätyvät pienimmille lapakulmille. Tämä ylikierrosten ja moottoririkon estämiseksi vikatapauksessa.

 

Tulinpa oppineeksi taas jotain uutta  :)

 

http://www.airandspacemagazine.com/ASM/Mag/Index/2002/AM/fusd.html

http://www.hartzellprop.com/engineering/engineering_constant_speed.htm

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, Saksassa tosiaan on tällainen systeemi joka palkitsee hiljaisia koneita ja rankaisee meluisempia.

 

 

Tämä systeemi tuntuu perustuvan lähinnä siihen että laskeutumismaksut ovat normaaleille koneille vaimennettuja huomattavasti korkeammat ja joillekin kentille on rajoituksia sen suhteen mihin aikoihin siellä saa meluisalla koneella liikennöidä. Nelilapainen huiska ei alennukseen kuitenkaan riitä, vaan Lycosaurukseen tarvitaan myös erillinen äänenvaimennin. Olisiko noilla nelilapaisilla temppukoneissa voitu hakea esim. parempaa nousukykyä?

 

JP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään