Guest mekdahl

Kummallisimmat/harvinaisimmat "tyypit"

42 viestiä aiheessa

Ajattelin, että olis kiva kuulla minkälaisia virallisia tai epävirallisia harvinaisempia tai oudoimpia "tyyppejä" olette saaneet. Olisi myös kiva kuulla onko joukossa lisäkseni muita, joilla olisi tyypit avaruussukkulan simusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyypit maailman ainoasta lentokuntoisesta Tumpusta. Tosin nyt ollut pari vuotta peruskorjauksessa, valmistunee joskus.

Tyypit maailman ainoasta O-360-moottorilla varustetusta Hinusta.

Olen lentänyt yksipaikkaisella lentokoneella josta on hypätty laskuvarjolla.

Olen lentänyt lentokoneella jossa aikaisemmin on ihminen kuollut lento-onnettomuudessa.

Tähtimoottori-kaksitaso-kannuspyöräkoneet on sitten peruskauraa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet sä joku näitä "sirkus" lentäjiä? Kävin joskus junnuna Iisalmessa kattoos sellasta lentonäytöstä missä jottii muijat istu kakstason siivillä ja siinä ne näytti hyvin pysyvän koko lennon ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet sä joku näitä "sirkus" lentäjiä? Kävin joskus junnuna Iisalmessa kattoos sellasta lentonäytöstä missä jottii muijat istu kakstason siivillä ja siinä ne näytti hyvin pysyvän koko lennon ajan.

Se oli varmaan se huonosti organisoidun lentotapahtuman perikuva, eli "Vanhan hyvän ajan lentosirkus" tjsp. Siinähän pääosin esiintyjät oli Pierre Höllanderin tiimiä Ruotsista, mukaanlukien se wingwalking-esitys. Olihan mukana toki suomalaisiakin, kuten Rautiaisen Tapsa Stigulla ja Tarman Petteri Sukhoilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyypit maailman ainoasta lentokuntoisesta Tumpusta. Tosin nyt ollut pari vuotta peruskorjauksessa, valmistunee joskus.

Tyypit maailman ainoasta O-360-moottorilla varustetusta Hinusta.

Olen lentänyt lentokoneella jossa aikaisemmin on ihminen kuollut lento-onnettomuudessa.

Samoin. Sekä PIK-18 Sytkystä.

Mikä ihme se oli se yksipaikkainen, josta on hypätty?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin. Sekä PIK-18 Sytkystä.

Mikä ihme se oli se yksipaikkainen, josta on hypätty?

ex-Uotin ex-Tiklin ex-Lehdon LS6, ensin lutru-a, nykyään hiili-b. OK, jätin sen purjeen ekasta viestistä pois..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ex-Uotin ex-Tiklin ex-Lehdon LS6, ensin lutru-a, nykyään hiili-b. OK, jätin sen purjeen ekasta viestistä pois..

Ei kummoisia tyyppejä, mut oon lentänyt kahdella koneella, jotka on ilmassa sitä ennen törmänneet yhteen...

Lienee helppo asiantuntijoille... ;)

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei mullekaan muuta vaihtoehtoa tullut mieleen. Näin jälkikäteen hyvä sanoa...

Se kaputin tehnyt kone oli ittelläin OH-CPC.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kummoisia tyyppejä, mut oon lentänyt kahdella koneella, jotka on ilmassa sitä ennen törmänneet yhteen...

Lienee helppo asiantuntijoille... ;)

hannu

Vaihtoehtoja ovatten Kajava OH-201, Kasi OH-270 ja Eepiki OH-607. Väitän että kaksi ensimmäistä, koska eihän sinulla ollut väkisinlentokokemusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtoehtoja ovatten Kajava OH-201, Kasi OH-270 ja Eepiki OH-607. Väitän että kaksi ensimmäistä, koska eihän sinulla ollut väkisinlentokokemusta.

Noista en oo lentäny ensimmäistäkään, ei ees oikeaa tyyppiä ;) ...eikä ole mitään väkisinlentokoneita siitä huolimatta

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedä nyt sitten niistä outouksista ja harvinaisuuksista.

Listalta löytyy muutamia antiKesnoja

PZL 104 Wilga

PIK 11 Tumppu

M.B.2 Colibri

Saab 91D Safir

L-Spatz 55

ja jos nyt noi raadot halutaan mukaan niin TUGgi löytyy listalta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedä nyt sitten niistä outouksista ja harvinaisuuksista.

SZD:n Foka IV löytyy ehkä harvinaisimpana (Suomen vinkkelistä), maailmalla lienee Utu, eikä uusia tyyppejä siitä taida enää kenellekään koko maailmassa herua ;)

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No laitetaan vielä Jak-52.

Tumputtamista näköjään pidetään melko harvinaisena, mutta silti jotkut tunnustavat täällä sitä tehneensä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tumputtamista näköjään pidetään melko harvinaisena, mutta silti jotkut tunnustavat täällä sitä tehneensä.

Löytyykö kaikelle tuolle ylenpalttiselle tumputtamiselle yhteinen nimittäjä (vai syy?) tästä? ;D

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyykö kaikelle tuolle ylenpalttiselle tumputtamiselle yhteinen nimittäjä (vai syy?) tästä? ;D

No nyt sä olet asian ytimessä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun harvinaisin "tyypitykseni" oli Good Yearin blimbin  lentäminen.

Siitä mitään kelpuutusta seurannut, kunhan oli kouluttajalla ja mulla hauskaa.

Blimppi ei tee muuten silmukkaa. Kääntää mahan alespäin, kun horisontti on yli pystyasennon.

Ohjainliikkeet olivat todella ennakoitava, ainakin laskussa.

Tuohon aikaan oli aika hassu sattuma, kohdallani.

Naapurissa asui "Ilma"- laivan kippari. Hänen paattinsa oli kalkkilaiva Sompasaaren rannassa.

Mulle joskus kännipäissään heitti herjaa: " harjoittele sä poika vain noilla ilmalaivoillas, mä ole jo Kippari"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka tässä ketjussa taidetaan hakea "oikeita" tyyppejä, niin rohkenen laittaa oman lusikkani soppaan.

Ns. "kylmiätyyppejä" on tullut otettua vaikka minkälaisista lentolaitteista, mutta ehkä harvinaisin/mielenkiintoisin on Tupolev Tu-144.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyhän ne kylmätyypitkin, jos laittas omatkin...

-F14 Tomcat

-F16 Falcon

-F18 Hornet

-Nasan T-38

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyhän ne kylmätyypitkin, jos laittas omatkin...

Lasketaanko sitten myös mun lapsuudessa otetut kylmät tyypit Brewster-merkkisestä leikkipuistokoneesta... ;)

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeita tyyppejä on sikäli vähän, eikä niissä ole mitään ihmeellisyyksiä, että joudun kokeilemaan kylmätyyppisektorilla. Pikkuritsoja, purkkareita, mopuja, sotaratsuja ja liikennekoneita on sikäli huima määrä, etten kaikkia muistakaan, mutta kyllä makeimmat taitavat edelleen olla ME-109:stä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmmhh...

Mahtaisivatko erikoisimmat tyypit olla (matkustajana siis):

IL-76

An-72

HW

UH-60

Pikku potkuriräpistimissä ei juuri ole (onneksi :P) tullut istuttua kovin paljoa.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään