Guest heiska91

Ensimmäiset "kunnon" lentokonekuvat EFHK:lta 07.06 (päivitetty 08.06)

25 viestiä aiheessa

Heips,

Tänään tuli käytyä ns. rotaatiokivillä Monosen Mikan kanssa kuvailemassa. Tässäpä päivän parhaita, Mika saattaa pistää omiaankin myöhemmin..

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Vinkkejä kuvien parantamiseen sekä kaikki kommentit tervetulleita(oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia).

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa jälkeä.

Tosin terävöitys voisi ehkä kutistuksessa olla maltillisempi, kun alkaa rajapintoihin tulla musta/valko ns. korostus. Mutta taitaa olla päivän trendi tuo hivenen yliterävöitetty jälki. Muutenhan se on "suttukuva" ;):D :D

Ei muutakun kuvaa lisää ja näytille, ilohan noin laadukkaita kuvia on katsella !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ei hassumpia yhtään. Taitaa toi Muumi masiina olla LGF? TUli nähtyä se Kehä 3:sella kun se metän takaa pomppas taivaalle.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan kivoja. Rajauksia voit miettiä hiukan - itse jättäisin enemmän tilaa liikkeen suuntaan ja tiukemmin sitten takaa, tulee tasapainoisemman oloinen kuva niin. Varsinkin md-11 -kuvat on aika kovasti oikealle sivulle painottuneet, siipi vasemmassa reunassa ei oikein riitä tasapainottamaan sitä.

Valo ja muuten kaikki on ihan kohdallaan, toki "näitä on nähty muutama ennenkin" :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan kivoja. Rajauksia voit miettiä hiukan - itse jättäisin enemmän tilaa liikkeen suuntaan ja tiukemmin sitten takaa, tulee tasapainoisemman oloinen kuva niin. Varsinkin md-11 -kuvat on aika kovasti oikealle sivulle painottuneet, siipi vasemmassa reunassa ei oikein riitä tasapainottamaan sitä.

Valo ja muuten kaikki on ihan kohdallaan, toki "näitä on nähty muutama ennenkin" :)

//Tuomas

Samoilla linjoilla. Nuo on tuollaisia a/jp.net tyylisiä rajauksia mutta hylky tulisi koska kone ei ole keskellä. ;)

Itse rajailisin suurinpiirtein näin + nenän eteen lisää tilaa.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoilla linjoilla. Nuo on tuollaisia a/jp.net tyylisiä rajauksia mutta hylky tulisi koska kone ei ole keskellä. ;)

Jos noista hylky tulisi olis syy kyllä jokin muu kuin rajaus(/centered)  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kyllä olen sen kannalla että näkyy koko kone tai sitten tosiaan rajataan tiukkaan...tuommoinen väliinputoaja mitä Sami näytti, ei oikein iske...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Spämmään tähän Jessen aloittamaan ketjuun. Monet kuvat yllättäen ovat kovin samanlaisia Jessen kuvien kanssa, joten yritin etsiä vähän vaihtelevuutta.

Aloitetaan Finnair 5:llä, jonka tällä kertaa operoi vanha tuttu Olga. Sää oli pilvinen.

[ attachment removed ]

itäkone

[ attachment removed ]

Silloin tällöin myös 22R:lle laskeutui koneita, tässä LEH-emppu.

[ attachment removed ]

LBR rotatoi.

[ attachment removed ]

Muumeja LGF:ssä... Tämän kuvan rajaus tuli evotettua.

[ attachment removed ]

Kädetin tämän kuvan jo alkutekijöissä, mutta laitetaan se nyt huvin vuoksi esille, kun Pikku-Myyllä on niin tuima katse :o.

[ attachment removed ]

Kohta poistuvaa laivastoa, eli LMY.

[ attachment removed ]

Aurinkokin pilkahti välillä.

[ attachment removed ]

Olen täysi käsi editoinnin kanssa, joten sen suhteen ainakin haluaisin apuja/kommentteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos rakentavista kommenteista, pitää ensi kerralla miettiä enemmän rajauksia sekä terävöttämisen määrää.

Tuomas, khyl tuolla laukussa semmonen valkoinen putki on. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nythän oli kyse vain rajauksesta.  :P

Niin olikin ja sanoin että rajauksesta ei tule rejectiä ;)  (jostain muusta sitten voikin tulla).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin olikin ja sanoin että rajauksesta ei tule rejectiä ;)  (jostain muusta sitten voikin tulla).

Tosin jos on ihan miten sattuu rajattu, siitä tulee tod. näk. Bad_motiv. Eli vaikka se ei olekkaan "Bad_rajaus", niin syy on silti rajaus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heips,

Tänään tuli taas käytyä samassa paikassa. Kertokaa mielipiteenne seuraavien rajauksesta jne..

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin jos on ihan miten sattuu rajattu, siitä tulee tod. näk. Bad_motiv. Eli vaikka se ei olekkaan "Bad_rajaus", niin syy on silti rajaus...

No itsellä on tuolleen rajatut kyllä menneet aina läpi ilman mutinoita  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

53845_img_0826.jpg = maisema

53846_img_0847.jpg = menettelee

53847_img_0856.jpg = ok

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heips,

Tänään tuli taas käytyä samassa paikassa. Kertokaa mielipiteenne seuraavien rajauksesta jne..

dokumentti "sideshot" kuvaajana sanoisin että

1. ihan ok paitsi että aita alareunassa ei oikein istu ja rekisteri ei näy kunnolla

2. ok

3. liian tuikka rajaus mun makuun ja taas se rekisteri, tosin jos sen esiin tuloa olis odotellut olis olu jo aika takavinkkeli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no miks tarttis rajata siipi pois??? kyllä mun mielestä taytyy näkyä KOKO kone kuten Jessen kuvissa onkin

Tapauskohtaisia nuo ovat aina, asiaan pitää olla silmää ja silmä kehittyy kun kuvaa paljon.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tapauskohtaisia nuo ovat aina, asiaan pitää olla silmää ja silmä kehittyy kun kuvaa paljon.

//Tuomas

no mun silmä ei ole kehittynyt siihen suuntaa, mutta makunsa kullakin ;) "ei se määrä vaan laatu" mulla ehkä on ollut enempi määrä puolella ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa miältä Jarin kanssa. Miksi rajata siipiä veke? Ja jos rajaa silti, niin sitten oikein reilusti.

Toisten koneiden "geometriakin" on vähän ongelmallinen ja johtaa just tilanteeseen, jossa etuviistokuvassa pitää pähkäillä, että ottaiskos vähän kärjestä... :-\ Kuten esim Tupolevit mallia classic.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla