Jorma Silo

Suojaus päällä - milloin?

6 viestiä aiheessa

Koska tyhmät kysymykset ovat täällä sallittuja, niin tässäpä yksi. Kuuluu samaan luokkaan kuin se, että sammuuko jääkaapista varmasti valo, kun ovi on kiinni... :-[

Missä vaiheessa softapalomuuri ja virusturva alkavat suojata konetta? Nehän kertovat käynnistymisestään vasta silloin, kun kirjautuu sisään käyttäjätilille. Mutta entäs kun vaihtaa tiliä, tai jättää koneenkäynnistämisen jälkeen  siihen valintaruutuun, jossa tilit näkyvät eikä millään tilillä ole vielä käyty?

Tämä kysymys on vaivannut mieltäni melkein yhtä pitkään kuin se jääkaapin valo...

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo valohomma on testattu henk.koht  n.10v sitten kun virittelin tietokoneen perään valoherkän anturin, työnsin sen jääkaappiin ja suljin oven. Kyllä se oikeasti sammuu  :o;)

Mulla adsl modeemi alkaa ottaa yhteyksiä vasta sisäänkirjautumisen,  softapalomuurin ja virustorjunnan käynnistymisen jälkeen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos palomuurisofta / virustorjunta asentuu "Serviisiksi" (Mycomputer <oik nappi> manage -> services etc..) niin ne nousevat ylös samoihin aikoihin kuin TCP-pinokin. jossei jopa aiemminkin. Niiden käyttöliittymät nousevat sitten joskus kun käyttäjä koneelle kirjautuu. 

Joten suoja siltäosin on suunnilleen kunnossa.

Ainiin, WindowsUpdate on kaveri ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kunnon palomuurisofta kaivautuu käsittääkseni käynnistysjärjestykseen niin, ettei liikenne kulje ennen palomuurin käynnistymistä. Käytäjälle näkyvä osa on vain edustaohjelma asetusten hallitsemiseen ja tehtävien antamiseen, itse palomuuripalvelu on ihan eri prosessi, joka tosiaan pyörii järjestelmäoikeuksin, eikä käyttäjistä välitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve !

Hassua sinänsä, mutta miksei esim. Norton lataa itseään kokonaisuudessaan valmiiksi taustalle, kun koneen käynnistää. Ainakin minulla virtanapista painettaessa käynistys pysähtyy siihen, kun pitää valita käyttäjä kuvakkeista. Vasta sen jälkeen latautuvat apuohjelmat ym. Nortonin käynnistys tuntuu kestävän tuhottoman kauan.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kunnon palomuurisofta kaivautuu käsittääkseni käynnistysjärjestykseen niin, ettei liikenne kulje ennen palomuurin käynnistymistä. Käytäjälle näkyvä osa on vain edustaohjelma asetusten hallitsemiseen ja tehtävien antamiseen, itse palomuuripalvelu on ihan eri prosessi, joka tosiaan pyörii järjestelmäoikeuksin, eikä käyttäjistä välitä.

Muistaakseni Microsoftin alkuperäinen XP-palomuuri käynnistyi väärässä järjestyksessä, ja buuttauksen aikana oli pari sekuntia aikaa saada virustartunta  ;D .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään