Jari Alanko

PC buuttaa itsekseen?

10 viestiä aiheessa

Onko ehdotuksia mistä johtuu, että kun suljen PC:n ohjelmallisesti wintoosasta niin noin 5min kuluttua kone buuttaa itsekseen uudestaan ylös???

BIOS asetuksissa ainakin on

Restore on AC power loss =Power Off

ja kaikki seuraavat DISABLED (eli kaikki vaihtoehdot)

Power on by RTC Alarm

Power on by External Modems

Power on by PCI Devices

Power on by PS/2 Keyboard

Power on by PS/s Mouse

Tässä nyt ei erikseen mainita LAN wakeuppia että jos se tulee sieltä niin mites sen saa pois päältä... (jos toi Modems ei sisällä)

AMI BIOS ja Asus P5AD2 premium

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ota koneesi verkkovirrasta veks päiväksi tai kaheksi, ja kokeile uusiksi.. Toimi mulla.

Täytyy välttää koneen power napista sammuttamista, se saattaa aiheuttaa sitä että kone rebuuttaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööö mulla oli joskus sama homma ja se liittyi jotenkin verkko hommeleihin.

Eli bioksessa tai verkkoasetuksista löytyy kohta jossa on jotakin "starttaa jos verkosta pyynti tms."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vika virtanapissa, emolevyssä, BIOSissa tai powerissa on tietenkin myös mahdollinen. Tekeekö se sitä joka kerta ja suunnilleen yhtä pitkän ajan kuluttua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juu suunnilleen yhtäpitkän ... ja poweri on muuten just vaihdettu.... eli edellisellä powerilla ei tehnyt tätä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ota koneesi verkkovirrasta veks päiväksi tai kaheksi, ja kokeile uusiksi.. Toimi mulla.

tätä voi kokeilla lomareissun "aikana" jos ei syy löydy aiemmin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juu suunnilleen yhtäpitkän ... ja poweri on muuten just vaihdettu.... eli edellisellä powerilla ei tehnyt tätä...

No, siinä todennäköisin syyllinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ota koneesi verkkovirrasta veks päiväksi tai kaheksi, ja kokeile uusiksi..

[OT]Tää muuten sitten tepsii aika moneen muuhunkin juttuun. :D Suosittelen, erityisesti näin kesällä![/OT]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, siinä todennäköisin syyllinen.

joopa, ei ihan heti tullut mieleen että poweri vois aiheuttaa.... mutta toisaalta... no seuraan tilannetta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli aikoinaan vastaavanlainen vika että kone buuttaili itekseen, olin ostanu uuden muistipalikan ja lisäsin ihan normaalisti toisen rinnalle sen. En tänäpäivänäkään tiedä mistä johtuu, mutta vaihdoin muisti palikkojen paikkoja keskenäänsä niin siihen loppui buuttailu...mutta tässä yksi vaihtoehto lisää mistä voisi johtua  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään