Harri Lonnqvist

Nostalgiaa TV:ssä juuri nyt

4 viestiä aiheessa

Moi!

Itse kiljoona kertaa nähneenä Spede:n "Leikkikalu Gansterin" kysyisinkin että onko tuo gyrokopteri tosiaan ollut rekisterissä tunnuksella OH-XTW??Mihin kategoriaan yleensä nuo "gyrot" kuuluvat,Ultrakevyt??

Muutenkin tuo filmi tuo muistoja mieleen heti alussa missä kurvaillaan Keimolan edesmenneellä ja koivuja kasvavalla radalla a`la Curt Lincoln ja itselle niin tärkeä Gulf Porche917 ja Leo Kinnunen(olin silloin  jotain 10v.)

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Itse kiljoona kertaa nähneenä Spede:n "Leikkikalu Gansterin" kysyisinkin että onko tuo gyrokopteri tosiaan ollut rekisterissä tunnuksella OH-XTW??M

Ei vaan se on/oli ATE-3 1968, OH-XYV. Tervamäen suunnitelema autogiro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Autogirot ovat autogiroja ja niille on oma lupakirjansa. Koska ne ovat ainakin Suomessa olleet harrasterakenteisia, on niissä experimental-teksti kyljessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Leikkikalugangsteri -leffa on nähtävillä netissä. Kohdassa 2 min 40 sek alusta lennetään gyrokopterilla ja kohdassa 36 min alusta on taitolentoa Zlin Trenerillä ja pätkä Malmilta. Hiuksia halkoen autogiron laskeuduttua lähikuvassa on filmissä kai pieni äänimiksaus-virhe koneen ollessa maassa. Moottorin ääni loppuu vasta "yläroottorin" pyörimisen loputtua, mutta takana oleva työntöpotkuri seisoo jo kuvassa. Yläroottori ei kai ole kytketty mottiin, koska masiina ei ole helikopteri vaan gyrokopteri. Miksaaja on synkannut tehosteäänen yläroottorin pyörimiseen.

Linkki http://www.katsomo.fi/?progId=72110

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään