Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 ...muuta mukavaa. Tänään oli hookoo-spotterin unelmapäivä, kun tiedossa oli jumboa ja charterlentoja. Eli kuviin: Aloitetaan Star Alliancella. [ attachment removed ] Sitten tulikin eka Spanairin charter [ attachment removed ] Olen aika ylpeä itsestäni, kun sain potkurit pyörimään. [ attachment removed ] Brysselin pojat arvolla [ attachment removed ] Venäläisten isohko pisnisjetti VP-BOU [ attachment removed ] Austrian fokker [ attachment removed ] Kyllä!!!! Se se on. [ attachment removed ] Melko kookas [ attachment removed ] Takaa [ attachment removed ] Germanwings [ attachment removed ] Ekat muumit LGB [ attachment removed ] Ja tokat LGF [ attachment removed ] Toinen Spanair charter [ attachment removed ] Aaltoselle wingletti 737 [ attachment removed ] Sitten käytiin tsekkaamassa antonovia [ attachment removed ] Sisältä [ attachment removed ] Sitten 04L:lle, ja sieltä kelmi [ attachment removed ] Joku pikkuhärveli [ attachment removed ] Aeroflot [ attachment removed ] Ainoa kunnollinen kuva Pullmanturista [ attachment removed ] Dassault Falcon 2000 [ attachment removed ] Sellaista. Kommenttia voipi antaa. Ja lisää kuvia tähän kiitos. (Ei parempia, kun mun. ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Tähän jakkiin(ko) on hyvä lopettaa. !!! wtu jätkä Ja ne spotterin unelmapäivät oli tänään Malmilla Vai että yak.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Kivaa or not vastavalo settiä LOL Todellakin Yak-2000 the Falcon... Mua ainakin hävetteis tollasen komentin jälkeen niin että tekisin jotain harkitsematonta kuinka ihan aikusten oikeesti voi sekottaa Falconin kunnon itärautaan, kysyn vaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Dassaulttihan tossa olisi pitänyt lukea. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Nyt alkaa Janillakin olla rajaus kohdillaan! Monipuolinen pläjäys EFHK:n pyhästä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Tuo pikkuhärveli on Let L-410 UVP-E16A Turbolet Latvian rekisterissä Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Aika pliisua mitä oli malmilla tarjolla. Puljassa lentoon lähtö, pari tosi lyhyttä finaalia ala Edge 540 ja Extra 300 No joo kävin itsekki pulmanturin kuvaamassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 "Venäläisten isohko pisnisjetti VP-BOU" Tais muuten olla VP-BDU...kun kuvaa oikein tarkkaa kattoo...Venäläisyydestä en ihan menis takuuseen 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 "Venäläisten isohko pisnisjetti VP-BOU" Tais muuten olla VP-BDU...kun kuvaa oikein tarkkaa kattoo...Venäläisyydestä en ihan menis takuuseen 8) Joo, Deehän se olikin. Ihmettelinkin, kun ei a.netistä löytynyt VP-BOU:ta. Eikös Venäjän tunnus ole VP, vai olenko siinäkin väärässä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Joo, Deehän se olikin. Ihmettelinkin, kun ei a.netistä löytynyt VP-BOU:ta. Eikös Venäjän tunnus ole VP, vai olenko siinäkin väärässä? VP-B:n jäljet johtaa sylttytehtaalle, ei kun siis Bermudalle. Venäjän tunnus on RA. Edit: VP-C alkuiset tunnukset kuuluvat Cayman saarille ja VP-F alkuiset tunnukset Falklandin saarille. VP-BOU on ollut aikaisemmin käytössä ACES Colombian ATR42:ssa: http://www.airfleets.net/recherche/index.php?file=rechregis Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Ja lisää kuvia tähän kiitos. (Ei parempia, kun mun. ) No sitten. Muutama leikittely pilvien kanssa, Pullmanturin kohdalla otin kuitenkin varman päälle ja siirryin myötävaloon. Kivasti tuo pilvet eloa taustaan ja vastavalo haastetta kuvaukseen. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Rohkenen pistää muutaman kuvan tähän saman otsikon alle itsekin, ainakin ovat varmasti huonompia kuin Janin. 1. Itäfirma - Länsirauta [ attachment removed ] 2. Sieltä se tulee... [ attachment removed ] 3. Tässä se menee!!! (söi kohtuullisesti miestä kun avasi tän kuvan koneella ja pieni osa nokkaa puuttui. ) [ attachment removed ] 4. EC-JFR "Fantasy" kohta kynnyksellä... [ attachment removed ] 5. 4 engines 4 long haul? Eipä ole näköjään laskeutumisessa ainakaan mitään hirveän poikkeuksellista wake turbulence-odottelua, tää tuli jumbon peesissä. [ attachment removed ] 6. MD-90 8) [ attachment removed ] 7. Lopetetaan samanlaisella kuin aloitettiinkin, eli itäfirma, mut valitettavasti länsirauta. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Mihinkäs Pullmantur (tai 747:t ja Antonovit) yleensä pysäköi ja mistä niitä pääsisi parhaiten kuvaamaan? Janilla on muuten ihan hyvät kuvat, mutta saturaatiota on vedetty joissain kuvissa vähän turhan tiukalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Mielestäni paras setti Janilta tähän mennessä mitä nyt seurannut silloin tällöin olen. Todellakin ne kaivatut rajaukset alkaa olemaan jo melko liki kohdillaan. Teknisesti toki on aina parantamisen varaa, mutta noista kuvista välittyy fiilis mukavasti. Ehkäpä se teknisen täydellisyyden tavoitteleminen menee joskus liiankin pitkälle Jatka samaan malliin parantaen suorituksia jatkuvasti! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Eikös Venäjän tunnus ole VP, vai olenko siinäkin väärässä? Osittain oikeilla jäljillä . Aeroflotin koneista moni (suurin osa?) taitaa olla VP-B* rekisterissä ihan veroteknisistä syistä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 8 tunnin spottausreissu on takana, tässä muutama kuvatus ADB:n AN-124 UR-82072 [ attachment removed ] Samainen kone - nokka pystyssä kuin mikäkin euroopanomistaja [ attachment removed ] Päivän päätähti Air pullmanturin B747 EC-JFR [ attachment removed ] Touchdown [ attachment removed ] Nyt on alkaneet B757:t liikkua sellai että niitä on mahdollisuus nähdä päivisinkin. [ attachment removed ] Sellaisia, kommenttia saa antaa -Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Mihinkäs Pullmantur (tai 747:t ja Antonovit) yleensä pysäköi ja mistä niitä pääsisi parhaiten kuvaamaan? Tänään ainkain Pullman oli seiskahallin takana uudella alueella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Liekö tuon Jumbojetin saapumisella yhteyttä siihen, että Eteläsatamassa oli tänään tällainen laiva http://www.pullmanturcruises.com/crucerobritt/r5.html joka sataman nettisivun mukaan saapui aamulla 7.55 Pietarista ja lähti illalla 21.00 sinne takaisin. Eli olivatkohan jumbon matkustajat menossa katsomaan Red Bull Air Racea? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Tänään ainkain Pullman oli seiskahallin takana uudella alueella. Eli 8-platalla. Tällä tavoin Pullmani on tarkoitus paikoittaa koko kesän. Muut heavyt paikoitetaan tänä kesänä sinne, missä sattuu olemaan tilaa. Esim. viikonloppuisin cargo 2-platalle mahtuu hyvin jumbo tai ruslani, ja uudella 9-platalla on myös tilaa. Tällä viikolla yksi ruslani oli kuulemma paikotettu 22R:n kynnyksen viereiselle jäänpoistoplatalle. Eli olivatkohan jumbon matkustajat menossa katsomaan Red Bull Air Racea? Tuo Pullmanturin paatti kierrättää espanjalaisia kesän ajan pitkin Itämerta vaihtaen joka toinen sunnuntai matkustajat Kööpenhaminassa, joka toinen sunnuntai Helsingissä. Esim. tänään Spanairin ja Pullmanin koneet toivat uusia matkustajia Barcelonasta ja Madridista tänne, matkustajat kyyditettiin suoraan bussilla laivaan ja viikko sitten Köpiksessä laivaan nousseet matkustajat lähtivät samoilla koneilla takaisin Epsanjaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Kenes mökki siihen kasiplatan nurkalle nousee? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Todellakin Yak-2000 the Falcon... Mua ainakin hävetteis tollasen komentin jälkeen niin että tekisin jotain harkitsematonta kuinka ihan aikusten oikeesti voi sekottaa Falconin kunnon itärautaan, kysyn vaan http://www.filatelia.net/main_frame.html //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Jees, hienoja kuvia! Tuli myös vietettyä tämä päivä kentällä ja jokseenkin tavallisuudesta poikkeavaa oli tosiaan liikenteessä. Myös lisää mielenkiintoa toi 22L:n ILS:n hajoaminen, mistä johtui käytössä ollut NDB-lähestyminen.. Antonov piti mukavaa ääntä siellä Lemminkäisellä, ja Pullmanturin savut näkyi terminaalille asti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Eli 8-platalla. Tällä tavoin Pullmani on tarkoitus paikoittaa koko kesän. Muut heavyt paikoitetaan tänä kesänä sinne, missä sattuu olemaan tilaa. Esim. viikonloppuisin cargo 2-platalle mahtuu hyvin jumbo tai ruslani, ja uudella 9-platalla on myös tilaa. Tällä viikolla yksi ruslani oli kuulemma paikotettu 22R:n kynnyksen viereiselle jäänpoistoplatalle. Jees, kiitos todella paljon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2006 Liekö tuon Jumbojetin saapumisella yhteyttä siihen, että Eteläsatamassa oli tänään tällainen laiva http://www.pullmanturcruises.com/crucerobritt/r5.html joka sataman nettisivun mukaan saapui aamulla 7.55 Pietarista ja lähti illalla 21.00 sinne takaisin. Eli olivatkohan jumbon matkustajat menossa katsomaan Red Bull Air Racea? Jumbolla ja laivalla on yhteys, eli jumbo käy vuoroviikoin vaihtamassa laivan matkustajat Helsingissä ja Kööpenhaminassa (ainakin viime vuonna). Viikon kuluttua matkustajat ovat siis jossakin aivan muualla kuin Pietarin Red Bull Air Racea katsomassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla