Petri Koivisto

Karva kamerassa... mutta missä??

64 viestiä aiheessa

Kai se Nikon kerää roskaa yhtä helposti ?

Kerää varmasti mutta aika paljon kuullut juttuja viime aikoina että Canonin oston jälkeen ensimmäiseksi pitää puhdistaa kenno eli lähettävät kameroita joista ei ole kennoa puhdistettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerää varmasti mutta aika paljon kuullut juttuja viime aikoina että Canonin oston jälkeen ensimmäiseksi pitää puhdistaa kenno eli lähettävät kameroita joista ei ole kennoa puhdistettu.

Oliskohan syypää vaikka tomppeli kamerakauppias, melko usein kaupoissa kamerat ja objektiivit seisoo hyllyssä ja pöydillä yms. ilman tulppia kaiken kansan hipelöitävänä. Sitten menet ja ostat ainoan kappaleen, joka kääräistään takaisin pakettiin. :-\

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän noissa voi tehtaalta tulon jälkeenkin olla pölyä. Samaa vikaa on ollut Nikoneissa, taisi omassa Nikonissakin olla hieman pölyä vaikka täysin uusi olikin. Canoneissa vain on tainnut olla enemmän pölyä valmiina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, sitä tulee joka tapauksessa, joten joku ratkaisu putsaamiseen pitää löytää ennemmin tai myöhemmin, ellei sitten aio vaihtaa kameraa parin kuukauden välein :)

//t

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskohan syypää vaikka tomppeli kamerakauppias, melko usein kaupoissa kamerat ja objektiivit seisoo hyllyssä ja pöydillä yms. ilman tulppia kaiken kansan hipelöitävänä. Sitten menet ja ostat ainoan kappaleen, joka kääräistään takaisin pakettiin. :-\

Kai

Vastaavanlaisia juttuja ei ole kuulunut Nikonin puolelta. Ei kai Nikonistit ole fiksumpia ja suojele myyntikameroiden kennoja ;) Kuten tuomas tuossa sanoi että ennemmin tai myöhemmin se on edessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on ollut oikein hyödyllinen ketju, kiitokset kaikille vinkaajille :)

Olin jo viemässä kameraa huoltoon putsattavaksi, mutta näiden ohjeiden perusteella tilasin Giottosin blowerin ja sain homman hoidettua itse.

Nyt ei tarvi kloonata jokaista kuvaa, pölyt on pois. Ainakin siihen asti kun seuraavan kerran vaihtaa putkea pölyävällä lentokentällä...

Ai niin, ei mun canonissa ollu uutena pölyä, kyllä ne on kaikki sinne itse aiheutettu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä pölyä tulee uusissa rungoissa sieltä rungon sisältäkin, kai se on sitä sisäänajoa. Alussa kannattaakin seurata miten sitä kertyy, ja poistaa ne nopeasti etteivät tartu tiukkaan. Kameroissa on tosiaan eroa hitusten kennoon tarttumisessa, saman valmistajan valikoiman sisälläkin. Myös hitusten häiritsevyydessä on aikamoisia eroja, joissain ne näkyvät selvemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä yksi kiinnostava lähestysmistapa kennonpuhdistukseen:

http://www.prime-junta.net/pont/How_to/a_Brush_Your_Sensor/a_Brush_Your_Sensor.html

Ennenkuin lähtee kokeilemaan, tuosta voi kuitenkin poimia yhden oivalluksen: ennenkuin ryhtyy kennonpuhdistukseen puhallinta kannattaa kokeilla esim. filtteriin - tällä voi varmistua siitä että puhaltimesta tulee puhadsta ilmaa. Jos puhallin on saastunut puhdistusoperaation voi unohtaa.

Miika

PS! Varsinkin männyn siitepöly on erityisen sitkeää mönjää joka ei lähde puhaltimella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HAH, olipa mielenkiintoinen ylläri, kun rupesin D70:stä putsaamaan kennoa. Kaivoin Eclipse fluidin ja sensor swabit säilytyspussista, asettelin pecpadin swabille ja rupesin pistämään tippoja liinaan. Mutta siinä vaiheessa pisti ihmettelemään, että onpas kevyt pullo. Perhana, sehän oli tyhjä! En nyt sitten oikein tiedä, mitä on tapahtunut, kun korkki oli mun mielestä kuitenkin oikeilla kierteillä. Mutta siitä huolimatta pullo oli haihtunut tyhjäksi viimeistä pisaraa myöten...

Mielenkiintoista, etten sanoisi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt sitten oikein tiedä, mitä on tapahtunut, kun korkki oli mun mielestä kuitenkin oikeilla kierteillä. Mutta siitä huolimatta pullo oli haihtunut tyhjäksi viimeistä pisaraa myöten...

Mielenkiintoista, etten sanoisi :P

Loppuiko grilli bileissä juomat kun on pitänyt Eclipset juoda? Luonnollisesti et muista mitään.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se loppumaan päässyt! ;D

Ha haa jäit kiinni. Sulla ei tainnut loppua kun vedit kaikki eclipset naamariin ;) Tarkistakaahan muutkin onko pullot tyhjentyneet "mystisesti"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään