Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2006 Eilen 12.6 Malmilla kävi kuvan kaltainen Yakolev Yak-18T. Luultavasti oli vielä kuvassa oleva kone. Itse en ehtinyt kuvaamaan. Saiko kukaan kuvia ja tietääkö joku tarkemmin tuosta visiitistä? http://www.airliners.net/open.file/0945753/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2006 Juu. Melkosen viileä peli oli. Pari räpsyä kuvasin kyllä, kun Paassolan Teron kanssa käytiin ottamassa kylmiä tyyppejä. Tuli jokseenkin kuitenkin keskityttyä siihen fiilistelyyn Tosiaankin kyseessä oli kuvassasi näkyvä yksilö ja oli täällä vain huvilennolla Bulgariasta. Riikan kautta muistaakseni sanoi tulleensa. Lisään kuvia kunhan saan ne ulostettua kamerasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2006 Laitanpa tähän oman näkemykseni verkkoaidan takaa Yak'ista ennenkuin Sami kortin pois kamerastaan. Maavaraa näyttää Yak'issa olevan "reilusti [ attachment removed / expired ] Hopealinnusta näkyi siipien yläpinnan koristemaalaukset [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2006 Laitanpa tähän oman näkemykseni verkkoaidan takaa Yak'ista ennenkuin Sami kortin pois kamerastaan. Klasu asut sä siellä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Melkoisen harvinainen lintu... rakennettu parisensataa, joista lentänee n. 150. Taitaa olla ainoa/ainoita Neuvostoliitossa rakennettuja nelipaikkaisia pikkukoneita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Melkoisen harvinainen lintu... rakennettu parisensataa, joista lentänee n. 150. Taitaa olla ainoa/ainoita Neuvostoliitossa rakennettuja nelipaikkaisia pikkukoneita. Varovaisen epävarman ehkä-sanan takaa voisin vaikka vannoa että wanhan wallan aikaan tehtiin isä aurinkoisen helmoissa myös C-195;n tapaista laitetta. Edit. Meni kylläkin aika kauas C-195:ta http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=Yakovlev%20Yak-12&distinct_entry=true Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Melkoisen harvinainen lintu... rakennettu parisensataa, joista lentänee n. 150. Taitaa olla ainoa/ainoita Neuvostoliitossa rakennettuja nelipaikkaisia pikkukoneita. http://www.russianaeros.com/yak18Tproduct.htm Ei nyt niin harvinainen... Mutta todella hieno kone lentää, jotain aivan muuta kuin kessnapiperit. Ja se tähtimoottori! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Klasu asut sä siellä? Klasulla on matkaa kentälle reilu kilometri. Äkkiäkös sen pyöräilee jos on jotain mielenkiintoista tiedossa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 http://www.russianaeros.com/yak18Tproduct.htm Ei nyt niin harvinainen... Näin ne lähteet vaihtelee .tämän mukaan tuotanto oli tuo 200 ja Yakolevin historiikki kertoo luvuksi 600.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Varovaisen epävarman ehkä-sanan takaa voisin vaikka vannoa että wanhan wallan aikaan tehtiin isä aurinkoisen helmoissa myös C-195;n tapaista laitetta. Edit. Meni kylläkin aika kauas C-195:ta http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=Yakovlev%20Yak-12&distinct_entry=true Isä Aurinkoinen määräsi, että neuvostokansan on tuotettava saksalaista Fieseler Storchia vastaava STOL-kone, niin sellainenhan tehtiin. Varmuuden vuoksi suunnittelijoille annettiin ns. "erittäin hyvät kannustimet" työn hoitamiseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Klasulla on matkaa kentälle reilu kilometri. Äkkiäkös sen pyöräilee jos on jotain mielenkiintoista tiedossa... kai se töissä käy? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Klasulla on matkaa kentälle reilu kilometri. Äkkiäkös sen pyöräilee jos on jotain mielenkiintoista tiedossa... On sitä matkaa ilmateisekin RWY 18 kynnyksellekin 2km ja teitä pitkin terminaaliin yli 5 km. Onneksi perheessä on nelipyöräinen vekotin. kai se töissä käy? Töissä kyllä "käydään", eiku siis tehdään töitä. Tuppaa tosin tämä työnteko häiritsemään harrastusta, mutta siitä maksetaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Sainpas vihdoin ulostettua kuvat kamerasta ja tälläistä jälkeä sieltä sitten tuli: Sisälle könyttiin melkoisen isosta ovesta (josta sisään tullut valo ei tehnyt kuvaamisesta kovinkaan helppoa), eikä ohjaamoakaan voi ahtaaksi sanoa: [ attachment removed / expired ] ...eikä aikaakaan kun tuli pyyntö istuinpaikan luovuttamisesta Yllättävän vähän savua jakin käynnistyksestä kuitenkin loppupeleissä lähti: [ attachment removed / expired ] Kuten jo aikaisemmin joku sanoi itäraudassa oli erittäin korkeat telineet: [ attachment removed / expired ] Fiuuuu... (Robbarille kiitos melusaasteesta joka pilasi tämän radiaalin sulosointujen kuulemisen) [ attachment removed / expired ] Ja bonuksena Siimes & co. lähtivät ulkomaille: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2006 Kiitos ohjaamokuvista! En ymmärrä mikä noissa itäraudoissa kiehtoo... kait se on se tarkoituksenmukaisuus... ei mitään muotivirtauksia tai muuta hömppää... ja sitten tietenkin tuo tähtimoottori, njammmmh! Jouni L : nyt ymmärrän miten joku on voinut päästää piirustuslaudalta tuotantoon sen puolalais Wilgan... suunnittelija on ottanut tosissaan sen isä aurinkoisen bonustarjouksen... Eihän se Wilgakaan mikään Ruusu ole mutta kukkiihan se perunakin http://www.airliners.net/info/stats.main?id=322 http://www.pzl-okecie.com.pl/wilga.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla