Jani Salo

Tyhjin lentosi ?

67 viestiä aiheessa

moi

Niin eli, mikä on ollut tyhjin lento jolla olet ollut ? vastaukseen

• Lentoyhtiö
  • Konetyyppi
  • Montako matkustajaa
  • vuosi (jos muistat)
  • muuta...

Itse olen ollut Pan Am:in Boeing 727-200 lennolla jossa matkustajia oli vain 8 koko koneessa + henkilökunta. Meitä oli 4 ja lisäksi oli neljä muuta matkustajaa. Vuosi oli muistaakseni 1990, juuri ennen kuin Pan Am meni konkurssiin. Reittinä silloin oli New York JFK:stä Indianapolisiin, Chicagon kautta.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piper Aztec minä ja piilotti ;DTsori oli pakko ku on kirjoitusvaheessa?

T:Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus aikoinaan Finnairilla väli EFKU - EFHK koneena oli ATR-72 ja matkustajia oli mun lisäks 15

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHK-EFOU Finskin B757:lla joskus 98 tai 99, mun lisäksi 2 muuta matkustajaa kyydissä. Se muuten lähti ihan kivasti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFTP-EFHK joskus ammoisina aikoina joulun alla Finnairin ATR:llä. Ainoa matkustaja oli yksinmatkustava (kirjaimellisesti) lapsi, eli minä. Olihan se ihan kivaa kun siinä kaks (vai kolmeko niitä oli...?) emoa oli kokoajan hyysäämässä ja kyselemässä vointia. Ja sillon muuten ATR:kin tuntu aika tykin suusta lähtevän. :) :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa pitää vastata kuin Mats, eli yksinlennot lupakirjaa suorittaessa, tosin lentämistähän RC-lennokitkin ovat tavallaan, siinä ohjaajakin on maassa :)

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lensin joskus jälkeen DDR:n, mutta ennen EU:ta Helsingistä Ivaloon vappuviikolla ja matkustajia oli minun lisäksi 5. Kone oli joku Finnairin MD-sarjalainen. En nyt muista tarkkaan, kun siitä on niin paljon aikaa.

Kollega pani paremmaksi tuossa 90-luvun lopussa: Hän lensi Tukholmasta Helsinkiin eräänä sunnuntai-iltana Finnairin koneen ainoana matkustajana. Konetyypistä ei ole tietoa, koska kollega ei niistä ole kiinnostunut.

Huvittavinta jutussa oli se, että kun hän meni lentoasemalla taksiin, niin taksikuski kysyi: "Oliksä se joka lensi yksin Stokiksesta?" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla finskin MD80:llä lennetty lento joskus vuonna 2003 EFHK-EFKU. Kyydissä oli vain 3-4matkustajaa. Myös kasikymppi lähti, kuin tykin suusta :) (Vaikka tykkihän se on muutenkin ;) )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuonna 96 lennettiin Dubaista Helsinkiin Finnairin MD-11:llätoista. Dubain lennot olivat juuri alkaneet, ja tämä oli ensimmäinen paluulento. Kyydissä oli meidän perhe (3) ja ehkä 2 muuta matkustajaa. Koneena oli vielä LGD, joka oli siihen aikaan turistikonfiguraatiossa.

Voi olla että on tyhjemmissäkin koneissa lennetty, mutta tuossa on aika hyvä paikkamäärä/matkustajakerroin. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhjin lento by far on ollut EFHK-EFLP Air Botnian Jetstreamilla joskus 97-98.. olin ainoa matkustaja ja vieläpä nuoriso stand-by. Perämies kyseli josko tarvitsee turvaohjeita kertoa ja antoi HBL:n matkalukemiseksi. Paluukin oli melkoisen tyhjä, konetyyppinä SF340 ja minun lisäkseni 1 matkustaja.. ei ihme ettei KF:n kotimaanlentelyt kannattaneet :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnair DC-9, EFHK-EFTP. Taisi olla 4.1.2001 tms, lähtö aamulla joskus 06.00 aikoihin. --- Ainoa matkustaja. (lentoemännät vaan totesivat "...jaa, ei muita taida tullakaan.. varmaan nuo turvajutut osaat niin meidän ei tarvitse esitellä.. haluutko jotain juotavaa?") Takaisinpäin kone sitten näytti olevan lähes täynnä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AY 096 BKK-HEL lokakuussa 2001 koneena MD-11: kaikille halukkaille oli oma rivi käytössä. Todella harvinaista Bangkokin lennoilla, jos ei oteta mukaan viime kesän SARS-"tyhjennystä".

Viime joulukuussa HEL-TLL MD-82:ssa noin 10 matkustajaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilkka pieni korjaus Bangkok-Helsinki on AY098, eikä AY096!!!! ;) ;) Nykyisin joko AY098 tai AY092(Singapore/Hong Kong)

Heh, arvasin että sattuu jonkun silmään. Hyvä pointti!

Juttu on kuitenkin niin, että 11.9.2001 New Yorkissa pamautettiin WTC- torneihin, ja sen seurauksena Finnair pudotti New Yorkin lentojaan jokusen per viikko.

Ylimääräiseksi jäi MD-11 kone tiistaille, joten Bangkokiin lennätettiin pääasiassa Aurinkomatkalaisia, jotka muuten olisi lennätetty karvahattulennolla Boeing 757:lla, reittilennon tunnuksin AY 095 ja takaisin Helsinkiin AY 096.

Tuolloin ei ollut Finnairilla kuin 4 lentoa viikossa normaalisti Bangkokiin ja sieltä Singaporeen.

AY 095 lähti maanantaisin ennen puolta yötä Helsingistä ja kävi Bangkokissa, lähti sieltä paikallista aikaa tiistaina n. klo 15.00 ja saapui illalla n. 22.30 Suomen aikaa Vantaalle. Ja parin tunnin käännön jälkeen Vantaalla lähti jälleen Bangkokiin AY097:na.

Tähän vuoroon myytiin muuten Thaimaan päässä erittäin halpoja lippuja, n. 18000 THB menopaluu Helsinkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähemmän matkustaneena en ole kerennyt kokemaan isoa konetta tyhjänä,

mutta mulla kanssa tyhjimmillään kone on ollut yksinlennoilla...

kyllä se sata viiskakkonenkin "lähtee" ::);)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tais olla siirtolento Oslo-Helsinki, Avrolla. Kyydissä minä ja kolleega, ja tietysti pilloottit.

Siirtolento kolmella moottorilla, käytiin vaan laittamassa pannu "lukkoon" ettei pyöri tuulimyllynä.

Toinen aika tilava lento oli siirtolento pikkuSaabilla Hesasta Linköpingiin huoltoon, yhteensä viisi tyyppiä koneessa.Pillootit,emo ja minä emännän kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valtion laskuvarjofokkeri (verkot reunoilla, ei penkkejä), kolme matkustatajaa. Tulin lomille EFJY => EFKA, koneessa ohjaamohenkilökunnan lisäksi kolme henkeä. Minä, joku joka ei jäänyt mieleen ja helkkarin pahoinvoivan näköinen maavoimien everstiluutnantti tai eversti, ei muistu enää tarkemmin kun oli kesä -88.

Ihana lento, kun lähdettiin kiitoradalta niin lähdettiin _kunnolla_, kun kaarrettiin niin kaarrettiin _kunnolla_ (ei tarvinnut varoa kahvien läikkymistä), nousut ja laskut reippasti, matka tehtiin suht matalalla ja kun tultiin Kauhavalle oli pari minuuttia aikaa poistua koneesta käyvien moottoreiden takaa keron tuoksussa tai seuraava pysähdys olisi ollut vasta Tampesterissa. Vaikka heti uusiksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on usein semmosia matkustajia jotka hyppää kesken lennon pois. Sitten saa ihan yksinänsä körötellä loppukeikan. ;D ;D 8)

/Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuoden 2001 syksyllä FIN288 EFJY-EFHK ATR-72:lla. En muista tarkkaan, mutta tais olla 12 matkustajaa yhteensä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On niitä tyhjempiäkin ollut, mutta yksi melko tyhjä on jäänyt mieleen, päivämäärineenkin: 22.9.2001 ORD-ICT Unitedin 737, 8 pax.

Yksi väliä alvariinsa kulkeva sanoi lennon olleen aiemmin lähes aina täynnä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään