Jani Salo

Tyhjin lentosi ?

67 viestiä aiheessa

Taisi olla SAS:n A340-313X OY-KBI 24.1.2002 lento SK1706, jolloin lensivät väliä ARN-HEL kouluttaakseen uutta miehistöä Airbusiin. Lento lennettiin muuten MD-87:lla ja matkustajamäärä ei siis saanut ylittää 120:tä, jotta tarpeen vaatiessa kyseinen lento olisi voitu lentää 87:lla. Koneessa oli n.40 matkustajaa ja itse lensin koneen takaosassa, jossa oli 4 muuta matkustajaa. Oli ihan hauskaa kävellä ympäri konetta kamera kädessä! ;D Piti ottaa koulusta vapaapäivä, jotta pääsi aamuksi Finskillä Tukholmaan ja sieltä kolmen tunnin päästä A340:llä Helsinkiin. Oli kyllä kannattava "lounasmatka" Tukholmaan! ;)

Huima

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun finnairilla lento MD11:llä Pekingiin viime vuoden syksyllä. Matkustajia oli varmaan alle sata. Melkeen kaikille matkustajille löyty tilaa nukkua maaten tuoleissa. :P

Syynä oli ehkä, kun oli juuri alkamassa koulut ja loppumassa lomat jne...

Edit:

Juu täs tulikin heti toinen mieleen... koneenna oli B757 ja matkustajia alle 15. Lentoyhtiön nimee en muista, joku kiinalainen kummiskin. ::) Lennettiin ZGGG:stä ZGBH:lle... oli kivaa :) Etäisyyttäkin löyty ZGGG:ltä ZGBH:lle jopa n. 800km vaiko vähemmän :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhjin reittilento oli Jyväskylä-Helsinki ATR-72:lla, muistaakseni 6-8 ihmistä kyydissä.

Toinen mieliinpainuva oli RVL:n Super Pumalla Utö-Turku, mukana matkustajina minä ja yksi toinen hlö. Ja muutama vuosi aiemmin sama miehitys, mutta koneena Mi-8.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

29.12 EFOU-EFHK, lähtö oulusta klo 6.00. Koneena A321 ja kyydissä arviolta 20 matkustajaa. Yritin edellisenä iltana viimeiselle lennolle, mutta kone oli jumppareita myöten täynnä. Noloahan se oli palata myöhässä joululomalta takaisin kasarmille(onneksi ei tullut seuraamuksia). :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän vuoden keväällä Helsingistä Phuketiin. Koneena 757 ja matkustajia n. 60. Melkein jokaiselle löytyi omapenkkirivi nukkumiseen. Syynä koneen "tyhjyyteen" taisi olla se, että se oli viimeinen charteri sinnepäin. Takaisinpäin tullessa kone olikin sitten täynnä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlines A340-300

Jotain 2.11.2000, Kööpenhamina - Singapore.

Koneen kolmessa osassa, edessä busineksessä 1 matkustaja. Keskimmäisessa turistissa 8 itseni mukaan lukien ja takaosassa 8. Rahtia taas oli hemmetisti, mitä tuli nähtyä lastauksesta ennen koneeseen nousua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä se on ollu yksinlennot pursikoneella viimeksi tänään. Tyhjin matkustajalento tais olla n.2-3 vuotta sitten EFSI-EFHK Golden Airin saapilla...Oli meitä vissiin 8-10.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei paljon tyhjempää lentoa voi sattua kun tulin 8.10.2006 sunnuntai iltana klo. 21:50 turusta lähtevällä Aeron atraimella Helsinkiin niin olin ainoa matkustaja kyseisessä värkissä. Ja kahvi tarjoilukin toimi... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime maaliskuussa lauantaiaamulento HEL-OSL Airbussilla. Kyydissä meitä oli noin 15.

Olin napannut laukkuun kotoa kesken jääneen Hesarin, joten kun lentoemäntä tuli nousun jälkeen tarjoamaan Hesaria, vastasin jota kuinkin, että koska mulla on sama lehti tuolla laukussa, niin anna vaan jollekin toiselle. Sain vastauksen:

"Noh, teitä on tänään tasan kaksi suomenkielistä matkustajaa eikä se toinenkaan halunnut tätä."  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli vuosi 1998 ja pääsiäinen oli tulossa. Matkattiin äiskän kanssa Helsingistä Hampurin kautta Zurichiin. Niin oltiin ainoat matkustajat tuolla Hampuri Zurich osuudella. Koneet tais olla CRJ200 (Lufthansa Cityline) ja Hansan oma 737-400. Pakko mainita et tuo Helsinki Hampuri lento oli täynnä kirjaimellisesti ja mukana oli ilmeisesti yksin matkustava lapsi joka alkoi itkeä kun henkilökunta tarjoili päivällistä. Noh sitten lentoemäntä lohduttamaan lasta, sopivasti kun oli ojentanut minulle annokseni. Kun hän palasi niin jatkoi hommiaan, mutta oli unohtanut tarjoilla äidillini. Itse en tätä huomannut heti. Istuttiin rivillä 2 joten siitä sitten he ehtivät tarjoilla muille ja vetäytyä verhon taakse. Sitten äitini mua tönäsee ja huomaan tämän pienen onkelman. Noh nappia painamaan ja selvittämään tilannetta, äitini kun ei puhu englantia, ja selvitin asiaa lentoemännän kannsa joka lupasi korjata asian. Lopulta äitini sai annoksensa ja ison kuohuviinipullon anteeksipyyntönä.

Anteeksi jos meni hieman off-topic osastolle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran lensin Saabin ainoana matkustajana Helsingistä Seinäjoelle. Edes emoa ei sillä lennolla ollut koneessa, joten kaksi lentäjää kuskasi kolmatta ;) Ihan kiva mennä lähtöselvitykseen - heti kun kuultiin, minne olen matkalla radiolla yhteys koneeseen ja ilmoitus "se teidän matkustaja on nyt täällä, voiko tulla koneeseen?"

Illalla paluumatkalla olikin jo ruuhkaa, oiltit, emo ja kolme matkustajaa!

Tietty suurin osa ilmatiimasta on tasan yhden hengen keikkoja, mutta niitä tässä tuskin haetaan...

hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kun on matkustajakoneessa ollu aina jostain syystä vähintäänkin muutama matkaaja seurana, tyhjimmät lienee olleet ATR:n koelento (HK-HK) kuudella hengellä ja Bussin siirtolento (LFBO-HK) kahdeksalla. Näistäkin enimmäisessä oli nokalla kolme ja jälkimmäisessä kaks tai kaheksan... Ensimmäisessä ei ollut palvelua lainkaan, jälkimmäisessä itsepalvelu  :P Tai jotenkin kangastelisi kyllä mielessä joku tyhjähkö kotimaan veto 3-4:llä pokalla.

Serkkupoika sen sijaan kehui tulleensa jostain enny muista mistä ainoana matkustajana DC-10:llä joskus 80-90-lukujen taitteessa. Kun koneessa oli kuitenkin täysi henkilökunta, oli palvelu kuulemma kabiinin puolella ollut kerrassaan riittävää  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

737-800 Bourgas-Malmö, miehistö ja minä. Kauden avaus joten ei ketään kyydissä.

MD-82 Olbia-Tukholma, sama asia.

Ja vanha juttu, DC-10 Seatle-San Fransico tai Los Angeles (en muista mitä AY lensi silloin 80.luvun puolessa välissä. Meidän perhe ja Mikko Alatalo:n perhe.

Ei ollut häävi loadi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus -96-97 lensin Oslosta Helsinkiin Finnairilla yksin turistiluokassa ja bisneksessä toinen matkustaja.

2004 Pegasuksen lennolla(konetta en muista) Porista Vesteråsiin. Meitä oli 3 matkustajaa. Tosin Vesteråsista tuli lisää matkustajia.Samoin Oslosta ja Kööpenhaminasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosi sitten syyskuussa Finnairin perjantain aamulento HEL-GOT. Yhteensä 11 ihmistä.

Ja nyt keväällä maaliskuussa Finnairin MD-83 OSL-ARN lauantaina aamulla 13 ihmistä. Meidän seurueemme oli ainoa, joka jäi pois Tukholmassa. Loput ja vähän lisää jatkoivat Helsinkiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Toukokussa -05 Helsinki - Lappeenranta Saabilla. Kyydissä minä ja 10v. poika ja tietysti emo. Palvelu pelasi moitteetta.  :thmbup:

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama jäänyt mieleen...

Just ennen millenium-paniikkia SriLankan Airwaysin uudella reitillä ja uuden karheella A330-200:lla väli CMB-DXB-ARN. CMB:ssta meitä lähti n 30 ja DXB:ssä jäi yli puolet pois.... Ei ollut ryysistä.

Vähän ennen oli Qantasin 300-Jumbolla JNB-PER-SYD n 50 matkustajaa. Ei ollut matkakavereista häiriöksi asti. Saipahan hyvin nukuttua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään