Guest Jufernaut

Hymiöiden käyttö jatkossa kiellettyä...

12 viestiä aiheessa

Jaa-a, pitänee sittenkin patentoida vesi 8)

häh hää, minä patentoinkin hengityksen ja pieraisun  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä pistänkin paremmaksi. Patenttihakemus ööh miten sen nyt sanoisi kivasti... Kun ihminen syö ja juo niin pitäähän sitä tulla tavaraa ulos toisesta päästäkin niin sen toiminnan patenttihakemus lähti mun nimissä eteenpäin.  Eli ulostamisen ja pissimisen kohdalla tulevaisuudessa jokainen joutuu maksamaan 50 senttiä/kerta maksun mulle  ;)

Niin ja en tule kylläkään tarkastelemaan mitä kukin tekee sielä kopissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jahas, minäpä taidan sitten patentoida mutterin vääntämisen myötäpäivään 75snt/kierros, ja vastapäivään 50snt/kierros.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista tässä on minusta entenkin se, ettei siitä ole (ilmeisesti) laissa mitään vaatimusta että sen tavaramerkiksi

rekisteröidyn merkin on keksinyt itse tai että tavaramerkki ei ole mikään yleisesti käytetty sana tai merkki.

Voinko minä tuolla logiikalla rekisteröidä sanan "maito" tavaramerkiksi, jota kukaan muu ei saa käyttää?

Ja mitä tuokin sitten tarkoittaa, että kukaan muu ei saa käyttää noita hymiöitä elinkeinon harjoittamisessa?

Jos siis kirjoitan mainostekstin, jonka lopussa on hymiö se on kiellettyä vai pelkän hymiön käyttäminen?

Tuntuu siltä, että laki ei tässä tapauksessa ole enää ajan tasalla - se lienee tehty ennen kuin tietokoneet oli keksitty...   :(

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin patenttihan on tietenkin aivan eri asia kuin tavaramerkki, ja oikeasti patentin myöntämiselle on (meillä) varsin tiukat ehdot. Ajattelin vaan, että samalla logiikalla pitäisi kyllä saada patentoida se vesi.

Tavaramerkki tarkoittaa, ettei muut nyt saa käyttää logona : ) tai :-) -hymiöitä. Kyllä sitä mainostekstissä saa käyttää, hymiönä. Aivan sanoin kuin sanaa "kone" saa käyttää ihan vapaasti muuten, paitsi tuotemerkkinä vain yksi hissifirma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää patentin saaja voi haistaa pitkän pask... Minähän en lupaa pyydä, jos tuon vähän hymyä kerrostalojen pihalle.. :) Elikkäs olen jo toista kesää duunissa, nimeltä mainitsemattomalla kerrostalo-alueella, Vantaalla. Tällänen pläjähti mieleen. On tullut tosi mukavaa palautetta. Kaikki kylän mummeliinit käy oikein halauksen kera kiittämässä, siitä kuinka piristin heidän päiväänne. ;D Kuvan teos tuli tehtyä 9.6.06.

:)

[ attachment removed / expired ]

Oma koirakin tuli moikkaamaan.. :)

[ attachment removed / expired ]

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Guru Kettunen (ts. markus Kajo) ehdotti jo aikanaan, että jos haluaa tehdä rahaa, niin kannattaa patentoida aakkosjärjestelmä...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään