Jouni Turunen

Uutta näytönohjainta haussa.

23 viestiä aiheessa

Terve!

Nyt olisi aika hankkiutua vanhasta  NVIDIA GeForce 6600 GT (AGP) (128 MB)

eroon ja laittaa vähän jotain parempaa.Emolevy on  MSI K8N Neo3-FSR (MS-7135),Prosessori on AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+ Virtalähde on 350W. Hintaraja menee 150-210 euroon ja ensisijainen tarkoitus on simukäyttöön.Ilmotelkaahan mitä kannattaisi laittaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PCI-E vai agp?

Jos PCI-E niin Club 3D GeForce 7600 GT 256 Mt PCI-E ja Atilta Sapphiren Radeon X850 XT 256 Mt

Atin kortti on tehokkaampi, mutta siitä puuttuu SM3.0. Siitä on hyötyä uusimissa peleissä. Kortit ovat muuten tsavertaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PCI-E vai agp?

Jos PCI-E niin Club 3D GeForce 7600 GT 256 Mt PCI-E ja Atilta Sapphiren Radeon X850 XT 256 Mt

Atin kortti on tehokkaampi, mutta siitä puuttuu SM3.0. Siitä on hyötyä uusimissa peleissä. Kortit ovat muuten tsavertaisia.

Tuossahan se kirjoituksessa lukee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä tutkaillut vähän vaihtoehtoja mitä mieltä näistä ,mikä olisi tehokkain? Club 3D Radeon X1600 Pro 512 Mt AGP,Club 3D Radeon X800RX 256MB GDDR3 DVI + TV-out - näytönohjain AGP-väylään,Asus N6800/TD/512M GF6800 AGP 2VGA 1DVI TVO - näytönohjain AGP-väylään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AGP:n saa GF7800GS joka on varma tällä hetkella tehokain, toinen vaihtoehto olisi X800XT AGP malli aika kova korti hintansa verrattuna.  Huutonetissa vois ehkä löytä AGP Platinumit eli X800XT PE ja X850XT PE tositarkoituksen tehtyja mutta ei varma löytyy missan ena uutena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tuossa kävi harmittavasti ja vanha näyttis hajosi. Nyt pitäisi uusi ostaa ja mielessäni on ollu Club 3D:n Radeon X800GTO 256Mt.

Kannattaako tuota kyseistä ohjainta ostaa, vai onko parempia ehdotuksia AGP väylään? Rahat ei nyt tuohon GeForce 7800 riitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä valmistajan 7800GS? Onko Club 3D:n? Pitääkö tuuletin häiritsevää ääntä?

Nim. "samanlaista päivitystä suunnitteleva"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä valmistajan 7800GS? Onko Club 3D:n? Pitääkö tuuletin häiritsevää ääntä?

Nim. "samanlaista päivitystä suunnitteleva"

Jep Club3d:n,itse en ole minkäänlaista häiritsevää ääntä näiden kahden päivän aikana huomannut..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan kellään täällä kokemuksia noista Palitin näytönohjaimista? Onko kestäviä ja sen sellaista?

Saa myös ehdotella näyttiksiä vanhan 9800Pron tilalle. Pääasia on se että olisi edes jonkinverran tehokkaampi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole Palinista kokemusta, mutta eiköhän en toimi  :-\ ainakin takuuna saa vaihtettu jos ei...  AGP puolella alka olla aika vähän hyviä peliohjamia en jäljellä.  X800XL. X800XT ja X850XT ovat kaikki aika hyviä ja ovat noin 2x tehokampi kun vanha kunnon 9800pro ;D  nVidian puolella on siiten toi 7800GS joka näytäs testien perustella olevan aika kova paketti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nVidian piirillä hyviä kortteja tekee ainakin Gainward. Ilmeisesti myös PNY:n laatu on hyvää, mutta niitä en ole itse käyttänyt. Myös nVidian leirissä kannattaa pysyä erossa halvimmista merkeistä, sillä halpa hinta tehdään laittamalla korttiin surkea tuuletin ja huonompi RAMDAC ja muistit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tuossa katseltua noita Gainwardin näyttiksiä ja nyt kysytään, että onkohan tuo GAINWARD GF 6800GS AGP 512MB GDDR3 HDTV paljoakaan huonompi tuota 7800GS:ää?

Vaikuttaako esim. tuo 512MB muisti tuossa paljoa?

EDIT: Ääh... Väärä topic :-[ Jos modet siirtäis tuohon näyttis topicciin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se vaan sopii :)

6800 ja 7800 ovat eri sukupolvea. 6800 on edelleen hyvä grafiikkaprosessori, mutta aina ne uudemmat ovat tehokkaampia. Veikkaisin, että FS9:llä 256 ja 512 MB näyttömuistin ero ei ole dramaattinen, mutta FSX:llä voi jo ollakin. DDR3-muisti ei toisaalta ole ihan ilmaista. Eli isommalla rahalla saa enemmän vääntöä, mutta jossain menee se raja, paljonko tuommoiseen on järkevää investoida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisiko minun vaihtaa näytönohjain parempaan?

Tarkoituksena on nimen omaan FS 2004:n frameraten ja sujuvuuden hiominen huippuunsa. Nykykortillani, joka on Gainwardin GF 6800 GT 256MB PCI-E, ja muulla kokoonpanollani, joka käy ilmi allekirjoituksesta, ei FS 2004:n säätöjä voi pitää kaikilta osin ihan maksimissa. Eikä ruudunpäivityskään ole joka paikassa erinomaisen sujuvaa, joskin minulla on kovat vaatimukset.

Kuvan laatu on kyllä hyvä.

Mitä ehdottaisitte? Aion pysyä Nvidian korteissa, koska niiden luotettavuus ja ajuritarjonta on hyvää luokkaa.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olet ihan varma, ettet hanki FSX:ää ja Windows Vistaa lähiaikoina, niin ehkäpä tuossa kun DX10-korttien kauppa lähtee käyntiin, alkaa saada kohtuuhintaan vääntäviä DX9-kortteja. Geforce 7950GX2 tarjoaa silloin sitä mitä haluat, kunhan myös kaikki muu koneessa on tehokasta. Tällä hetkellä ne maksavat vielä yli 500, mutta en usko että kauan kestää kun satku tipahtaa. Mihinkään hitaampaan sinun ei juuri kannata nykyistä, jo varsin tehokasta korttiasi vaihtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Geforce 7950GX2 tarjoaa silloin sitä mitä haluat, kunhan myös kaikki muu koneessa on tehokasta. Tällä hetkellä ne maksavat vielä yli 500, mutta en usko että kauan kestää kun satku tipahtaa. Mihinkään hitaampaan sinun ei juuri kannata nykyistä, jo varsin tehokasta korttiasi vaihtaa.

Ja tuollaisia saattaa olla lähiaikoina tyrkyllä pikkaisen käytettynä edullisesti, kunhan "himopäivittäjät" saavat DX10-ohjaimensa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaisiko minun vaihtaa näytönohjain parempaan?

Tarkoituksena on nimen omaan FS 2004:n frameraten ja sujuvuuden hiominen huippuunsa. Nykykortillani, joka on Gainwardin GF 6800 GT 256MB PCI-E, ja muulla kokoonpanollani, joka käy ilmi allekirjoituksesta, ei FS 2004:n säätöjä voi pitää kaikilta osin ihan maksimissa. Eikä ruudunpäivityskään ole joka paikassa erinomaisen sujuvaa, joskin minulla on kovat vaatimukset.

Kuvan laatu on kyllä hyvä.

Mitä ehdottaisitte? Aion pysyä Nvidian korteissa, koska niiden luotettavuus ja ajuritarjonta on hyvää luokkaa.

yES

Moikka. Itse ensin ajattelin ostaa GF 7600GS:n, mutta sitten ahneuksissani ostin vähän kalliimman Radeon X850pro ja nyt olen todella tyytyväinen! Kuvanlaatu on edelliseen näyttikseen(radeon 9600se) häikäisevän hyvä, ja frametkin pysyy kiitettävillä tasoilla. Eli suosittelen vaihtamista. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään