Lasse Nygren

Turusta 16.6.06 (mm. OH-BLU, TNT ja R44). Lisätty mm. Citation X 20.6.06.

18 viestiä aiheessa

No niin tuli aamulla lähdettyä EFTU:lle ja tässä vähän satoa aamupäivältä. Laitan mahdollisesti myöhemmin vähän parempia versioita joistain kuvista, mutta tässä nyt kuitenkin jotain otoksia.  :P

1. Kentällä oli vastassa mm. tämä Piper, kun saavuin paikalle noin 07.35.

[ attachment removed / expired ]

2. Sama piiperö.

3. Ja viellä yksi kuva edestä.

4. ES-KRE...Helsingistä tietenkin.

5. TNT:n Avro saapui siinä 08.20...ei oikein hääviä kuvaa saanut, kun tuli 08:lle.

6. Tsekkailua.

7. Ja pyrstö kuva viellä ATR:stä.

8. Dodiin. Noin kello 08.50 TNT:n Avro pääsikin jo lähtemään. Eipä kauaa viipynyt.

9. Sitten skannerista kuului, että tulossa oli Blue1. Ensin ajattelin, että sieltä tulee ihan Avro, mutta ihmettelin kanssa, että miksi Blue1 aikoi jatkaa matkaansa Tampereelle. Päätin mennä ottamaan laskevasta Blue1:sta kuvan, mutta sitten sieltä tulikin MD-90 eikä Avro. Varsin mukava yllätys oli.

10. BLU ei kauaa viipynyt vaan rullasi 08:n päästä oikeastaan suoraan kiitoradalle deltan kautta takaisin ja siitä sitten rullasi 08:lle nousuun.

11. Ja ilmassa ollaan jälleen...vartin ehti kone olla maassa. Tämä kuva otettu 11.30.

12. Pirkkalaan tosiian lähti Turusta.

13. Yksi kuva ylimenevästä liikenteestä.

14. HEP oli myös paikalla. Tässä kone "rullailee" ykköshallin eteen. Tämä kuva otettu 13.15.

Sellaiset ei niin häävit kuvat tällä kertaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirkkalassa olin säkällä kun tuo BLU tuli.. muutama kuva löytyy näköharhoja EFTP:ltä treadista.

ko. kone näköjään tehnyt tänään reissua ihan kiitettävästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin itse Bravolla Pirkkalassa juuri kun tuo tuli ja se rullasi vain kiitotien päädystä toiseen ja tukki jonkun aikaa odotuspaikan ennenkuin sitten juuri ennen meikäläistä lähti kohti Vaasaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt selvisikin, mikä kone se sorvaili Turun päällä, kun töissä kuuluikin koneen ääntä... Harmi vain, että en tuota mädäriä nähnyt.. Mutta kuulin sen kyllä!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirkkalassa olin säkällä kun tuo BLU tuli..

Juu itsekkin ihan säkällä kentällä. Siinä oikeastaan voi sanoa, että torkuin autossa, kun Blue1 tuli taajuuksille...siinä sitten ihmettelin tosiaan kanssa, että mitä ne höpöttää Tampereelle lähdöstä. Oli kyllä mukava yllätys kun näin, että mikä kone sieltä tulee oikein laskuun.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä oikeastaan voi sanoa, että torkuin autossa, kun Blue1 tuli taajuuksille...

Millainen Radio pitäisi olla että kuulisi noita tornin ja koneiden puheita?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos!  :) Haittaako jos laitan omia kuviani tänne samalle sivulle, olin itsekkin tänään kuvaamassa koneita!

Laita vaan, ei haittaa.  ;)

Voi olla, että näinkin sunt. Mikäli sulla oli sellainen monopodi ja liikuit jonkun kaverin kanssa kentällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla sama, kentälle noin 20 kilsaa ja torni kuuluu hyvin. :)

// Aleksi

Ihan hyvä laite, kokeilin viimme kesänä mökillä Raippiksessa (Raippaluoto), ja matkaa kentälle teitä pitkin joku 55km eikä mitään ongelmia kuuluvuudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, eli tuli käytyä tänään EFTU:lla ensimmäistä kertaa kuvaamassa liikkuvia koneita! Kokemus oli kyllä MAHTAVA, mutta valitettavasti kuvien laadusta ei tullut niin mahtavaa!  :(  Mutta laitanpa niitä kuvia silti tänne, että saatte antaa lisä vinkkejä kuvaamista varten!  :P

KUVIIN:

OH-SAJ Tukholmasta saapui n.10min etuajassa.

Joku toinenkin spottaaja oli eksynyt paikalle!  ;D

SE-KGH Rullaili tankkaus paikalle.

Zoomaus Pyhäselän ohjaamoon! OH-SAJ

Kuka tunnistaa koneen?  :)  Lensi Turun yli klo 12.41

OH-CKB liiteli kiitotien yläpuolella!  8)

OH-SAJ Lähti Köpikseen 20min myöhässä aikataulusta!

ROTATE  8)

ES-KRL Helsingistä

Ja lähti takaisin n. 20min päästä

Ennenkuin lähdin pois, näin tämmöisen hulilupterin. Itse en tiedä mikä kone tuo on, mutta varmaan joku ystävällinen voi sen minulle kertoa!  ::)

Tämmöiset kuvat tällä kertaa! Pahoittelen osissa kuvissa olevaa aidan reunusta.  :-[ Mutta toivottavasti tykkäsitte!

P.S. Jos joku Turkulainen on joskus menossa kuvailemaan koneita Turun kentälle ja haluaisi kuvaus seuraa, niin ottakoon rohkeasti vain yheyttä minuun. Olisi nimittäin joskus mukava mennä kuvaamaan koneita, jos olisi kuvaus seuraa!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin tulin juuri äskettäin kentältä ja siellä oli Saksalainen Mooney parkissa, niin laitanpa tänne nyt muutaman kuvan siitä.  :)

1. Nätti tuo Mooney kyllä. Myös OH-PYW saapui paikalle.

2. Tosi kivan näköinen kone!  :)

3. EEJH ja PYW yhteiskuvassa.

4. Ja viellä yksi kuva Piperista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin olin tänään Aurajoen rannalla, ja juuri kuin olin ottanut  tämän kuvan, niin kuulin lentokoneen ääntä ja, kun katsoin ylös, niin siellähän meni Cessna Citation matalalla kohti EFTU:ta. Sitten vaan vauhdilla kentälle katsomaan, että mikäs kone sieltä oikein tulikaan ja olihan mukava nähdä kentällä vastassa Cessna Citation X!

Tässä muutamat kuvat tosta X:stä.  8)

1. OH-PPI oli tosiaan vastassa, kun saavuin kentälle. Vastavaloa on vähän.

[ attachment removed ]

2. Kunnon motit X:ssä ainakin on!

[ attachment removed ]

3. Oli tosiian mukava nähdä PPI kentällä, kun tuo Citation X on muutenkin yksi meikäläisen lempikoneista.

[ attachment removed ]

4. Sitten se lähti...rullailua 26:lle.

[ attachment removed ]

5. Viellä yksi tähän loppuun.

[ attachment removed ]

Sellaista tällä kertaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla