Guest banzai

Purjelennon Region 5 South

8 viestiä aiheessa

Teemun ja Kaitsun upeiden MM-kuvien innoittamana (ja Orvon kehotuksesta  ;)) laitetaan tahan muutama kuva taalta rapakon takaa paikallisista Kaakkois-USA:n mestaruuskisoista (Region 5 South, Cordele - GA, 2006), joissa itsekin lensin. Valilla ehti kuvaamaankin, kun ekoissa kisoissaan ollut kerhokaveri lensi vuoropaivina.

 

Vahamerkintainen saksalaisvalmiste...

[ attachment removed ]

 

LX - ASG 29 - John Murray - paikallinen maahantuoja, joka voitti 18-metrin luokan

[ attachment removed ]

 

FS - ASW 27

[ attachment removed ]

 

RF - LS6-a

[ attachment removed ]

 

8H - Ventus 2ax saapuu...

[ attachment removed ]

 

Ja 8H - Ventus 2ax poistuu...

[ attachment removed ]

 

7K - ASW 27B

[ attachment removed ]

 

Ja 8H ohilennossa jalleen

[ attachment removed ]

 

22 - ASW 24 - "Krider in a glider"

[ attachment removed ]

 

WE - ASW 27B - matala ohilento kuivalla koneella 37 asteen lammossa. Tapahtuma oli GTA Race seuraavan viikonloppuna, mutta paikka sama...

[ attachment removed ]

 

-MiG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tulihan niitä..... ;D

 

Oikein totta muuten että nämä tekee mukavan lisämausteen Forumin kuville.... ja komeita kuvia ovat muutenkin.

 

Erityisesti suosikkini on tuo kohtilentävä ASG-29. Sattuneesta syystä työkoneellani on taustakuvana tuo samainen ja moni ohi kävellyt on jo ehtinyt ihmettelemään " Mutta eihän purjekoneissa ole suihkumoottoreita....?"  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyylikkäitä kuvia, etenkin tuossa toisessa on jotenkin "maskuliinista elintä"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mitä tuolla kisoissa oikein yritetään.. joku jos viitsisi selventää minullekkin.. :-[

 

Joku muu osaa varmaan selittää paremmin, mutta periaatteessa ne ovat nopeuskilpailuja, joissa lähtöhetken ja reitin saa valita itse. Eroaa siis purjehduskilpailusta niin, että siellä vain reitin (vastatuuliosuudella) voi valita, mutta lähtöhetki ilmoitetaan kanuunalla.  ;)

 

Toki purjelentokilpailun reittikään ei ole täysin vapaa, vaan siihen kuuluu määrättyjä käännepisteitä. Tyypillisesti tehtävänä on lentää tietyn kolmion ympäri.

 

Entisaikaan (?) oli myös tehtäviä, kuka pystyy lentämään korkeimmalle tai kauimmas tai pysymään ilmassa pisimmän aikaa, mutta tällaisista lie luovuttu. Ennen kilpailijan piti todistaa lentäneensä määrätyn reitin ottamalla valokuvia käännepisteistä, mutta nykyisin lentoreitti todetaan GPS-loggerin avulla.

Osa tehtävistä on jopa sellaisia, että tulokset lasketaan kilpailijoiden GPS-lokien sisällöstä (Kuka on ehtinyt lentää pisimmän matkan tietyssä ajassa tietyllä alueella. Näitä nimitetään muistaakseni kananlentotehtäviksi.)  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä isoista kisoista, mutta yksi tehtävä muoto on myös ns. "kananlento". Eli kilpailuorganisaatio antaa suuren määrän mahdollisia käännöspisteitä ja kilpailija valitsee niistä haluamansa. Kuka sitten lentää pisimmän matkan on voittaja. Tätä tehtävämuotoa käytetään yleensä silloin kun on epävarmat sääolosuhteet eikä uskalleta siten määrittää aamulla kovin tarkkaa tehtävää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko muuten entisaikojen purjelentokilpailuissa sallittua hakea/käyttää nostoja myös pilvien sisällä.

Ja milloin tästä luovuttiin Suomessa ja MM-kisoissa?

Onko kuinka tavallista että kilpailijoita diskataan sen takia, että eivät pysy riittävästi erossa pilvistä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla