Teemu Heikkonen

EFHK 17.6.2006 - Luxair

17 viestiä aiheessa

Kiitos Nikolle hyvästä vinkistä! :)

 

Luxair saapui LX-LGI:llä ennen kolmea:

[ attachment removed ]

 

..ja lähti jo 15:30:

[ attachment removed ]

 

Sinne meni...

[ attachment removed ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Nikolle hyvästä vinkistä! :)

 

Eipä siinä, oleppa hyvä, upean näköinen kone mielestäni, eikä aivan jokapäiväistä perussettiä kuitenkaan, eli mukavaa vaihtelua  busseihin : 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Nikolle hyvästä vinkistä! :)

 

Luxair saapui LX-LGI:llä ennen kolmea:

[ attachment removed / expired ]

 

Tämähän on jo ihan hyvä ottaen huomioon kellon ajan ja käytettävissä olevat kuvauspaikat. Ei mitään mennään lemmikäiselle kuvaan pohjaniittejä paskaa :) ja sen verran on ollut ymmärrystä että ollaan valittu paikka sen vähäisen myötävalon puolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Tässä minun näkemykseni Luxairista.

 

Laskussa 22L:lle:

[ attachment removed ]

 

Nousussa 22R:ltä:

[ attachment removed ]

 

Kommentteja ja parannusehdotuksia saa tietenkin esittää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ole hyvä vain :laugh: Sinäkin (muiden ohella) kenties omaat kaksi jalkaa ja silmää kuin myös aivot vai olenko väärässä? Kun näkee oheisen kaltaisia kuvia (kuva _kulmia_) voinee päätellä jotain tai sitten ei... niin eiköhän ne paikat sieltä löydy. Jos eivät niin suossittelen http://www.lape.net/ ja jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ole hyvä vain :laugh: Sinäkin (muiden ohella) kenties omaat kaksi jalkaa ja silmää kuin myös aivot vai olenko väärässä? Kun näkee oheisen kaltaisia kuvia (kuva _kulmia_) voinee päätellä jotain tai sitten ei... niin eiköhän ne paikat sieltä löydy. Jos eivät niin suossittelen http://www.lape.net/ ja jne...

Joo, mutta mielummin kysyy täältä ja saa vastauksen(tosin ei tällä kertaa >:() kun se että rämpii tuolla metsässä puol tuntia eikä ole silti varma onko löytänyt juuri sen oikean paikan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monesti kyllä tääläkin kysytään ihan "kädestäpitäen"-neuvoja, että siinä mielessä Teron kanssa samaa mieltä että oma-aloitteisuuskaan ei ole pahasta. Myöskin hieman miettimistä sekä katselemista ympärille, on suotavaa. Visioita kannattaa kehittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki varmasti näin on mutta eikös se ole niin, että "ei kysyvä tieltä eksy"

 

Juurikin näin. Kartta on tulossa kunhan ehdin tekemään. Odota rauhassa.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkanpa tähän topicciin, illan kuluksi tuli ajeltua EFHF:llä ja siellä oli tälläistä perussettiä näytillä

 

OH-PBA

 

[ attachment removed ]

 

JenkkiRockwell edelleen N71VE

 

[ attachment removed ]

 

OH-NBE

 

[ attachment removed ]

 

Ja pallokin pölähti yli OH-OLY

 

[ attachment removed ]

 

 

Kommentia voisi taasen antaa, virheitähän noissa kuvissa on, mutta kertokaahan parannusehdotuksianne, kiitos!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mistä olet Teemu ottanut tuon ekan kuvan? Voisitko jollekin kartalle paikallistaa?  :)

 

Kallioiden välistä huoltotietä aidalle saakka ja sitten aidan viertä eteenpäin ja eteenpäin ja eteenpäin:

[ attachment removed ]

 

Onhan tuo tuohon aikaan "oikeassa suunnassa", mutta ei se muuten kovin kehuttava kuvauspaikka ole. Katsokaa vaikka itse..   ;D

 

On pensaita..

[ attachment removed ]

 

..puita, toisia kuvaajia..

[ attachment removed ]

 

..ja ampiaisia. [Niistä ei tosin ole kuvaa :(]

 

Eikä Lemminkäiselläkin tarvitse aina kuvata samalla tavalla - voi vaikka kokeilla uusia kehystysratkaisuja:  ;D

[ attachment removed ]

 

Laitanpa nyt vielä perusk(a)uraa tähän perään, ikäänkuin ketjun täytteeksi :)

 

OE-LVH:

[ attachment removed ]

 

OH-LPC:

[ attachment removed ]

 

OH-BLU:

[ attachment removed ]

 

OH-BLU:

[ attachment removed ]

 

SE-DZN:

[ attachment removed ]

 

SE-DZN:

[ attachment removed ]

 

OH-LGB:

[ attachment removed ]

 

OH-LGB:

[ attachment removed ]

 

Kommentteja ja parannusehdotuksia, plz? Jos ei muuta, niin kertokaa edes, mikä kuva oli paras tai kumpi OH-BLU:n kuva on mielestänne parempi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun näkee oheisen kaltaisia kuvia (kuva _kulmia_) voinee päätellä jotain tai sitten ei... niin eiköhän ne paikat sieltä löydy.

 

Tuo nyt on silkkaa ylimielisyyttä toisia (tietämättömiä) kohtaan tuollainen kommentointi (vai menikö tämä ihan huumorin piikkiin, en nyt ole ihan varma...). Miten niin muka kuvasta voisi päätellä kuvauspaikan?  ??? Sanon tämän vaikken asiasta mitään ymmärräkään (siis en kuvaa lentokoneita [ainakaan vielä en ole sitä tehnyt] puhumattakaan että olisin perillä teidän kuvauspaikoistanne).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo nyt on silkkaa ylimielisyyttä toisia (tietämättömiä) kohtaan tuollainen kommentointi (vai menikö tämä ihan huumorin piikkiin, en nyt ole ihan varma...). Miten niin muka kuvasta voisi päätellä kuvauspaikan?  ??? Sanon tämän vaikken asiasta mitään ymmärräkään (siis en kuvaa lentokoneita [ainakaan vielä en ole sitä tehnyt] puhumattakaan että olisin perillä teidän kuvauspaikoistanne).

 

No Teron asenne nyt on välillä vähän hm.. mitä onkaan, mutta tuossa on kyllä ihan asiaakin mukana: se oma näkemys ja osaaminen kasvaa parhaiten juuri niin että käy siellä rämpimässä ja tutkimassa kuvauspaikkaa itse, että tietää riittävän monta paikkaa mistä kuvata, sitten kun Se Kiinnostava Kone tulee.

 

Koska jos menette vain toisten kertomille paikoille, saatte ihan samanlaisia kuvia kuin ne muutkin.

 

Nikolle Malmin kohteet toisenlaisessa valossa. Jos muuten olit samaan aikaan kentällä, olisit tullut kerholle käymään.. :)

 

Harmi että tärähti vähän, porukka heilutti kivasti.. Kuka muuten oli kyydissä? :)

medium

 

Tunnistaako joku itsensä? :)

medium

 

ESMO:n Arrow:

medium

 

se Seneca..

medium

 

..ja Commander:

medium

 

//Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo nyt on silkkaa ylimielisyyttä toisia (tietämättömiä) kohtaan tuollainen kommentointi (vai menikö tämä ihan huumorin piikkiin, en nyt ole ihan varma...). Miten niin muka kuvasta voisi päätellä kuvauspaikan?  ??? Sanon tämän vaikken asiasta mitään ymmärräkään (siis en kuvaa lentokoneita [ainakaan vielä en ole sitä tehnyt] puhumattakaan että olisin perillä teidän kuvauspaikoistanne).

 

Miten ylimielistä tietämättömiä kohtaan  ??? Eihän se voi olla niin vaikeaa esim. henkilö X on lemmikäisen kalliolla kuvaa koneen pohjasta ja sen jälkeen näkee että tuollainen kuva (kuva kulma) on otettu samasta koneesta paljon enemmän kyljeltä. Mitäköhän pitäisi tehdä ? olisikohan vaihtoehtona siirtyä kauemmas linjasta kenties lähemmäs touchdown paikkaa mahdollisimman korkealle?

Sitten vain lähdetään kävelemään ja katsellaan miltä seuraava laskeutuva näyttää jos ei ole hyvä niin jatketaan kävelyä ja etsitään seuraavaa paikkaa ja taas katsellaan kuva kulmaa kun seuraava kone tulee laskuun jne :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo tuohon aikaan "oikeassa suunnassa", mutta ei se muuten kovin kehuttava kuvauspaikka ole. Katsokaa vaikka itse..  ;D

 

Kyllä se oli jokunen vuosi sitten ihan hyvä paikka  :laugh: puilla on vaan tapana kasvaa  >:( ja kyllä sieltä vieläkin saa kuvia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo nyt on silkkaa ylimielisyyttä toisia (tietämättömiä) kohtaan tuollainen kommentointi (vai menikö tämä ihan huumorin piikkiin, en nyt ole ihan varma...). Miten niin muka kuvasta voisi päätellä kuvauspaikan?  ??? Sanon tämän vaikken asiasta mitään ymmärräkään (siis en kuvaa lentokoneita [ainakaan vielä en ole sitä tehnyt] puhumattakaan että olisin perillä teidän kuvauspaikoistanne).

 

Kuvasta nyt näkee monta asiaa; kuinka lähellä kiitotietä jo ollaan, onko suoraan alta vai enämpi sivusta, mitä näkyy taustalla, maisemaa vai pelekkää taivasta, auringon asema ja jos käytetty kiitotie on tiedossa, kertoo se heti miltä puolelta on kuvattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla