Ilkka Mäkelä

Ruotsalaisten TTT-klubi (Tusen Timmar Tunnan)

4 viestiä aiheessa

Sarjassamme hauskoja veteraaniklubeja  ;)

 

Ruotsin ilmavoimien 80-vuotisjuhlanäytöksessä lensi myös restauroitu Saab J-29 "Tunnan". Tunnanilla lentäneillä näkyy olevan oma TTT-klubi piloteille, jotka ovat lentäneet Tunnanilla yli 1000 tuntia.

 

Klubin vuosijäsenmaksu on tietysti 29 kruunua, jotka maksetaan joka vuonna 29.9.

 

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=98694

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sarjassamme hauskoja veteraaniklubeja  ;)

 

Ruotsin ilmavoimien 80-vuotisjuhlanäytöksessä lensi myös restauroitu Saab J-29 "Tunnan". Tunnanilla lentäneillä näkyy olevan oma TTT-klubi piloteille, jotka ovat lentäneet Tunnanilla yli 1000 tuntia.

 

Klubin vuosijäsenmaksu on tietysti 29 kruunua, jotka maksetaan joka vuonna 29.9.

 

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=98694

 

Olisi kiinnostavaa tietää, löytyykö suomalaisia Tunnanilla lentäneitä/tyypit saaneita pilotteja? Tunnan ei tainnut kuulua niihin koneisiin, joita Ilmavoimat kokeili mm. Lauri Pekurin toimesta 1950-luvulla. Gnattiinhan sitten mm. kustannussyistä päädyttiin.

 

EDIT: asiaan liittyen löytyi seuraavaa:

 

Tunnan

In 1952 Finland wanted to either buy aircraft (not possible as SAAB's production capability was barely enough for the Swedish air force) or the right to licence produce them.

 

Among the things considered on the Swedish side was that the engine was British and would thus require export permission, that Soviet espionage in the factory wouldn't matter "as Soviet designers hardly could learn anything from Tunnan's construction" but that a Soviet attack on Finland could mean that they'd get their hands on one for test flying was a cause for concern.

 

In the event there were no deal.

 

lähde: http://www.canit.se/~griffon/aviation/text/exports.html

 

Joten tyyppilennot taisivat "Tynnyrillä" jäädä suomalaisilta lentämättä, vai...

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Suomalainen panee aina paremmaksi. ;)

Suomeen vois perustaa veteraaniklubin, yli 10 000 tuntia Cessnalla lentäneille. :laugh:

Ei olis tapaamisissa ainaskaan ruuhkaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko jäsenmaksu sitten 140, 150, 152, 172, 177, 185, 206, 208, 310, vai 402 euroa (tai vielä enemmän)?  :laugh:

 

No, todennäköisesti Jaska saisi pitää jäsenmaksut itse, niin ei kai sillä niin suurta väliä....

 

Ja ennenkuin joku huomauttaa, niin on niitä muitakin Cessnan tyyppejä olemassa kuin edellämainitut, juu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään