Harri Koskinen

Göteborg-Landvetter ESGG 17.6. (12 kuvaa)

4 viestiä aiheessa

Matkustin lauantaiaamuna Göteborgiin, kulkupeli OH-LPC kuvattuna Göteborg-Landvetterin portilla 19A.

[ attachment removed ]

Koska lauantaina oli luppoaikaa, kävin iltapäivällä tutkimassa nettisivulta http://www.g-kraft.com/spotting.php?cmd=flygplats&id=3 löytyvät spottausohjeet. Lähdin seuraamaan lentokenttäalueen aitaa rahtialueen kulmalta kohti kiitotien 21 finaalia.

[ attachment removed ]

Nyt alkavat jo lähestymisvalot häämöttää noin kilometrin kävelyn jälkeen. Kovin paljon spottereita Göteborgissa ei taida olla, koska mitään polkua aidan viereen ei ollut muodostunut. Maasto oli paikoitellen pehmeää ja märkää.

[ attachment removed ]

Näkymä kuvauspaikalta kiitotien 21 finaalille. Millejä digillä tarvittiin vain noin 100 ja esim. MD-80:sta ei saanut suoraan sivulta kuvaa 80 mm:llä.

[ attachment removed ]

Reilulla 200 mm:llä sai vastavaloon kuvia myös kentän suuntaan rullaustielle, mutta lämpöväreily häiritsi pahasti, vähiten tässä FlyMen SE-RCP:n kohdalla.

[ attachment removed ]

Ensimmäistä laskeutuvaa konetta sai odottaa parikymmentä minuuttia ja pettymys oli suuri, kun se oli SAS:n MD-80 LN-RON.

[ attachment removed ]

Malmö Aviationin RJ100 SE-DSY.

[ attachment removed ]

FlyNordicin MD-80 SE-RDS, ex. OH-LPE.

[ attachment removed ]

Malevin CRJ200 HA-LNB oli kiva yllätys vaikka olenkin kuvannut sen moneen kertaan Budapestissa.

[ attachment removed ]

TUIfly Nordicin Boeing 737 SE-DZK Fritidsresor.se-tekstillä. Rungon toisella puolella pitäisi lukea Star.no.

[ attachment removed ]

Elättelin toiveita Malmö Aviationin Tre Kronor -erikoismaalauksen (SE-DSU) kuvaamisesta, mutta toive ei toteutunut. Ainoastaan tämä Dagens Industri -lehden RJ100 -mainoskone SE-DSX kävi Göteborgissa.

[ attachment removed ]

Irlantilainen Cityjet on Air Francen franchise-yhtiö, koneena tässä BAe 146-200 EI-CSK.

[ attachment removed ]

Göteborg-Landvetter on Ruotsin toiseksi vilkkain kenttä Arlandan jälkeen. Niiden kolmen tunnin aikana, jotka lauantaina vietin finaalin varrella koneita tuli laskuun vain 15 kappaletta. Ketään muita spottereita en metsässä tavannut. Valo kääntyi vastaiseksi noin klo 14.30, mutta pilvisen kelin ansiosta kuvausta pystyi jatkamaan vielä tunnin verran. En lähtenyt enää finaalin toiselta puolelta etsimään mahdollisia kuvauspaikkoja, koska kaukaa katsottuna maasto näytti aika pusikkoiselta joten paikan löytymiseen olisi saattanut kulua kauankin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia nämäkin mutta koskas päästään aiheeseen? ;)

 

Arvasin, että joltakin tulee tuo kysymys, mutta ihan näin äkkiä en sitä odottanut. Kaikki liikenevä aikani on tällä hetkellä aika pahasti buukattuna muutamaan asiaan, mutta katsotaan josko saisin niiden ohella jotakin kasattua katsottavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvasin, että joltakin tulee tuo kysymys, mutta ihan näin äkkiä en sitä odottanut. Kaikki liikenevä aikani on tällä hetkellä aika pahasti buukattuna muutamaan asiaan, mutta katsotaan josko saisin niiden ohella jotakin kasattua katsottavaksi.

 

Joo ei mitään kiirettä. Eipä nuo hollannin vierailijatkaan ole saaneet vielä mitään esille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla