Jorma Silo

Ilmailumuseot München - Salzburg -akselilla... vinkkejä, kokemuksia?

5 viestiä aiheessa

Juhannuksen jälkeen menen vähäksi aikaa kävelemään Tirolin Alpeille... mutta myös Münchenissä sijaitsevassa Deutsches Museumissa riittäisi käveltävää useammaksi päiväksi. Paikka taitaa kuulua eurooppalaisen, tekniikasta vähääkään kiinnostuneen ihmisen yleissivistykseen muutenkin, mutta pyrin ottamaan ainakin ilmailuosaston ohjelmaan.

Vaan mikä on netistä bongaamani "Hangar 7" Salzburgin lentokentällä? Vaikuttaa äärimmäisen mielenkiintoiselta jutulta: hypermodernia arkkitehtuuria, ravintoloita, taidetta ja ilmailumuseon tapainen! Onko joku käynyt?

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulin juuri Alpeilta, eikä yhtään ottanut päähän istua Bad Gasteinissa 2330 metrissä, (jäähdytellä olutta lumessa) ja kattella kun Salzburgiin laskussa olevat koneet oli jo ihan suht alhaalla pään päällä... :D (Harstelan Jukalle terveisiä, en kerennyt kuvia ottamaan sieltä enkä kentältäkään...)

Aikanaan käväisin Münchenin Oberschleißheimissa Deutsches Museumin ilmailuosiolla. Tuonnehan pääsee kätevästi S1 -junalla joka ajaa Hauptbahnofin ja lentokentän välillä. Itse asemalta pitää kävellä vähän matkaa ja kannattaa jonkinlainen kartta olla mukana. Sisäänkäynnin löytäminen meni harakoille kokeneeltakin suunnistajalta sitten paikan päällä, mutta itse museo on kyllä käymisen arvoinen.

Päämuseo Münchenin keskustassa on myös käymisen arvoinen kaikille tekniikasta kiinnostuneille. Päivä ei riitä, jos tarkkaan haluaa tutkia osastot.

t. Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itävallan puolella olisi Bad Ischlissä "Museum Fahrzeug-Technik-Luftfart". Paikkakunta on linnuntietä n 50 km itään Salzburgista. En ole siellä itse käynyt mutta muutaman museokirjan perusteella siellä on lähinnä itäkalustoa. Museo on yksityiskokoelma.

Münchenin kentällä on pieni museopuisto koneina Casa 352L, C-53 (joka sivumennen sanoen on entiseltä tunnukseltaan OH-VKA) sekä Lockheed 1049G. Münchenin lähellä voi Schleissheimia todella suositella mutta on Deutsches Museumissakin herkkupaloja tarjolla. Jos vanhat purkkarit kiinnostavat niin Greilingin lentokentällä Münchenin lähellä on Oldtimer Segelflugverein Münchenin kokoelma, joka on auki sopimuksen mukaan.

Hauskaa matkaa!

Kake

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikanaan käväisin Münchenin Oberschleißheimissa Deutsches Museumin ilmailuosiolla. Tuonnehan pääsee kätevästi S1 -junalla joka ajaa Hauptbahnofin ja lentokentän välillä. Itse asemalta pitää kävellä vähän matkaa ja kannattaa jonkinlainen kartta olla mukana. Sisäänkäynnin löytäminen meni harakoille kokeneeltakin suunnistajalta sitten paikan päällä, mutta itse museo on kyllä käymisen arvoinen.

Junalla juu pääsee tuonne Oberschleißheimiin ihan kätevästi. Asemalta tulee joku 20 minuutin kävelymatka "takaviistoon". Reitti ei ollut kovin informatiivisesti merkitty, ensin kävellään asuntoalueen kadunlaitaa, sitten mennään vanhan linnoituksen läpi ja sitten vielä pientä polkua puiston läpi. Paikalliset kyllä neuvovat perille, lienevät tottuneet eksyneisiin turisteihin...

Jos aikoo käydä sekä keskustan DM:issa että Oberschleißheimin haarakonttorissa, niin kannattaa ostaa sellainen yhteislippu (Combined ticket), joka on hieman halvempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään