Guest ceeZ

Energiajuomat

47 viestiä aiheessa

nuo menee jo multakin yli  ;D

Ylihelppo pitää mukana matkassa ja maistuukin vielä aika hyvältä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Betteria aika paljon, viimeeksi kun olin laivalla ostin "mäyräkoiran" battereita. Red Bullia tulee myös juotua, koska se antaa siiiivet. Mutta mihinkään lightiin en koske sillä niiden maku on hirveä, enkä gingerediin sillä se maistuu kanelilta, vaikkakin nekin olivat mielestäni maistamisen arvoisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Redbullia ja Tehoa tulee joskus harvoin juotua. Aika vähälle koitan jättää. Intissä oli talvella hyvä juoda metsässä yöllä poterovartiossa Tehoa ettei nukahda. Ja tyhjästä tölkistäkin oli hyötyä kun pystyi polttaa niin että piti tulipäätä tölkissä :)

EDIT: Kahvia menee kiitettävästi, ilman mitään mausteita. Täysin mustana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kahvia joo kyllä joskus, mutta noita "energiajuomia" en ymmärrä (kyllähän harkois ja kisois joskus tulee juotua dexalia tai jotain kunnon ENERGIAjuomaa)... täällä päin se on vissiin joku muoti-ilmiö ku juodaan niin paljo EDiä, red bullia, red deviliä jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kahvia joo kyllä joskus, mutta noita "energiajuomia" en ymmärrä (kyllähän harkois ja kisois joskus tulee juotua dexalia tai jotain kunnon ENERGIAjuomaa)... täällä päin se on vissiin joku muoti-ilmiö ku juodaan niin paljo EDiä, red bullia, red deviliä jne.

Niinpä. Nehän oikeastaan ovat virvoitusjuomia ainakin minun mielestä. Korjatkaa te viisaammat.

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ED:iä...Vodkan kyytipojaksi

Samoin, harvemmin muuten tulee juotua noita, jos töissä alkaa  iltavuorossa väsyttämään niin kaakao on paljon parempaa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän nuo ole kuin sokerilitkuja..., kahvia tai kofeiinitabletteja apteekista, niillä pysyy hereillä.... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nehän oikeastaan ovat virvoitusjuomia ainakin minun mielestä.

Haluaisin korjata käsitystäsi. Ensinnäkin energiajuomissa on suuret määrät kofeiinia, joka tietääkseni voi aiheuttaa kofeiinimyrkytyksen. Kahvissa sitä ei taida olla ihan tarpeeksi, mutta energia juomissa, missä on minun muistaakseni n. 3 kertainen määrä kofeiinia, niin voi olla tietääkseni vaarallista. Kertoohan asiasta jotain , että ED pullon kyljessä taitaa lukea B12-vitamiini 200% päivänsaantisuosituksesta.

Ellen ole tähän jo vastannut, niin aamuisin herään lähes aina kahvilla ja, jos on ihan pakko niin ostan energiajuomia. Yleensä tyydyn silloinkin kahviin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen lisäksi niissä on esim. tauriinia (ei edes välttämätöntä aikuiselle ihmiselle) ja guaranaa (Sisältää myös kofeiinia, poistaa näläntunnetta, voi liiallisesti käytettynä aiheuttaa sydänongelmia). Kofeiinipitoisuudet ovat niin korkeita, että purkeissa pitää olla jonkinlainen varoitus/suositusmäärä per vuorokausi.

Kyllä mulle riittää kahvi. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluaisin korjata käsitystäsi. Ensinnäkin energiajuomissa on suuret määrät kofeiinia, joka tietääkseni voi aiheuttaa kofeiinimyrkytyksen. Kahvissa sitä ei taida olla ihan tarpeeksi, mutta energia juomissa, missä on minun muistaakseni n. 3 kertainen määrä kofeiinia, niin voi olla tietääkseni vaarallista. Kertoohan asiasta jotain , että ED pullon kyljessä taitaa lukea B12-vitamiini 200% päivänsaantisuosituksesta.

Ellen ole tähän jo vastannut, niin aamuisin herään lähes aina kahvilla ja, jos on ihan pakko niin ostan energiajuomia. Yleensä tyydyn silloinkin kahviin.

Kiitoksia korjauksesta. :) Pidetään limukat ja Energiajuomat erillään. :D

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulussa jakson vaihduttua (kahdeksaksi joka aamu) on herännyt joka aamu erittäin väsyneenä

Tähän auttaa se, että menee aikaisemmin nukkumaan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, limonadeissa on älyttömästi sokeria, mutta "energiajuomissa" on lisäksi paljon muutakin haitallista ;)

Ei liity energiajuomiin, mutta sokeriin:

Tänään osui silmiin vanukaspurkin kannesta "tärkeä tiedote":

LISÄTTYÄ SOKERIA VÄHENNETTY 22 %.

Hyvä tietää  :P vai mitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahvia litkitään täällä.

Ei mulla mitään energiajuomia vastaan ole, juon jos joku tarjoaa mutta suurin syy olla ilman on energiajuomien tähtitieteellinen hinta verrattuna kahviin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos joku maistanut jo uutta kotimaista Thunder energiajuomaa?

"Laadukkaan" näköinen video sillä  ;)

(vai onko tuo joku muu samanniminen?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahvia litkitään täällä.

Ei mulla mitään energiajuomia vastaan ole, juon jos joku tarjoaa mutta suurin syy olla ilman on energiajuomien tähtitieteellinen hinta verrattuna kahviin.

Täysin samaa mieltä, kaiken lisäksi kahvi on paljon terveellisempi vaihtoehto.

Eihän näissä paljoa eroa kyllä ole limppariin, muuta kuin huomattavasti korkeampi hinta ja guarana, tauriini & kofeiini. Ihan hyvä vaihtoehto niille jotka eivät kahvia juo, mutta kovin kalliiksi tulee ja kahvin kofeiini vaikuttaa paremmin. Desissä kahvia on enemmän kofeiinia kuin energiajuomissa, ja se imeytyy hyvin. Mutta mikään ei virkistä paremmin kuin kunnon espresso, nam!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään