Guest mitch83

lentokonebongauspaikat Suomessa

115 viestiä aiheessa

EFTU:n tekijälle jonkimoista kuvaa, empä tiedä onko hyötyä:

http://koti.mbnet.fi/mkuja/kuvat/eftu.jpg

EDIT: tekijänoikeudet kunnossa

EDIT2: heh, 565 kävijää 3 päivässä ;D

Hmm.. Hieman vaikeaa hahmottaa kun kuva on otettu Ruskon puolelta.. Eli pitäis olla Moision puolelta otettu kuva.. Btw oon tässä jutellu kiinteistölaitoksen hemmojen kanssa siitä Turun kartasta, niin ehkä saan sellaiseen oikeudet ilmaiseksi (hope so...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm.. Hieman vaikeaa hahmottaa kun kuva on otettu Ruskon puolelta.. Eli pitäis olla Moision puolelta otettu kuva.. Btw oon tässä jutellu kiinteistölaitoksen hemmojen kanssa siitä Turun kartasta, niin ehkä saan sellaiseen oikeudet ilmaiseksi (hope so...)

Heetkinen ;D, tuohan on justiinsa hyvä kuva siitä puolesta Turkua mitä ei yleensä näe. Numerointia vaan ja teitten ym. nimiä. Tietenkää tuo ei kata kun toisen pään, mutta harvoin niitä molempia samaan kuvaan saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käväsin äsken tuolla EFKU VOR:lla ja sekin on sotilasaluetta, joten sinne ei oo asiaa ilman lupaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heetkinen ;D, tuohan on justiinsa hyvä kuva siitä puolesta Turkua mitä ei yleensä näe. Numerointia vaan ja teitten ym. nimiä. Tietenkää tuo ei kata kun toisen pään, mutta harvoin niitä molempia samaan kuvaan saa.

Joo mutta kun koneet tulee useinmiten Moision puolelta eli kakskutoselle, joten parhaat paikat on Moisiossa/Saramäessä korkealla olevat bunkkerit, joista toiselle on jo vähän vaikeampi päästä mutta se ei oo mua ainakaa haitannu. Mutta katon mitä tosta sais.

Edit: Harmi tossa kuvassa ei näy niitä bunkkereita

Prkl olin ite vääntämässä karttaa alueesta ja kun oli valmis ni huomasin et yks paikka jäiki kartan ulkopuolelle et eiku koko homma uudestaa :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mutta kun koneet tulee useinmiten Moision puolelta eli kakskutoselle, joten parhaat paikat on Moisiossa/Saramäessä korkealla olevat bunkkerit, joista toiselle on jo vähän vaikeampi päästä mutta se ei oo mua ainakaa haitannu. Mutta katon mitä tosta sais.

Edit: Harmi tossa kuvassa ei näy niitä bunkkereita

Prkl olin ite vääntämässä karttaa alueesta ja kun oli valmis ni huomasin et yks paikka jäiki kartan ulkopuolelle et eiku koko homma uudestaa :-\

Onkos teidän kerhon koneet talvilevolla ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos teidän kerhon koneet talvilevolla ?

Useimmat ovat, tosin on niitä kyllä näkyny tässä lentelevän silloin tällöin...

edit: Itseasias jos en pahasti väärin nähny ni tais olla kerhon OH-SED viime tiistain ku sain kuvaan tossa kuvia kuviksenprojektiin ottaessani...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt on Ivalon kartta valmis.

Martti: Lähetän tuon kartan isompana sulle spostilla

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt on Ivalon kartta valmis.

Martti: Lähetän tuon kartan isompana sulle spostilla

lisätty, btw kohta 1000 käviää :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lisätty, btw kohta 1000 käviää :D

Hyvä. Löytyi "bugi": Pienempi linkkikuva kartasta ei näy, mutta isompi näkyy...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä. Löytyi "bugi": Pienempi linkkikuva kartasta ei näy, mutta isompi näkyy...

korjattu, Kirjoitin kuvan linkin isolla kirjaimella, kun piti kirjoittaa pienellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

korjattu, Kirjoitin kuvan linkin isolla kirjaimella, kun piti kirjoittaa pienellä.

Joo tuo HTML:n kanssa väkertäminen on yhtä tarkkaa hommaa ku kirpun n***ti, milli pieleen niin se on silmässä! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilkka. Tuon kartan neloskohta kannattaisi muuttaa tuohon tielle kiitotien linjan kaakkoispuolelle. Siitä kun näkee koneet hiukan paremmasta kuvakulmasta:

http://www.airliners.net/open.file/163089/M/

Ei se niin justiinsa ole... ;) Miten on Pekka, tuleeko sinulle vielä mieleen jotain paikkoja mitä tuohon voisi lisätä? (sellaisia, jos ei pääse aitojen sisäpuolelle)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se niin justiinsa ole... ;) Miten on Pekka, tuleeko sinulle vielä mieleen jotain paikkoja mitä tuohon voisi lisätä? (sellaisia, jos ei pääse aitojen sisäpuolelle)

Vaikkei kysymys ollutkaan minulle osoitettu niin käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn jotta ovathan nuo kartan numerot ja pikkukuvien numerointi "naimisissa" Keskenään. ;)

Tässä olisi Oulun kentän tekijälle kartta, hyödyllisyydestä en ole varma:

http://koti.mbnet.fi/mkuja/kuvat/Efou.jpg

Minusta tuo on hyvä kuva ja kannatanee hyödyntää. :)

Sitten vielä yksi kuva http://gallery.aerodome.net/efvaefhkefkkefva/P2290131 :D Timo Mikkilän mainio kuvakertomus, lukekaapas koko juttu. Oletan tuon linkittämäni kentän olevan Kruunupyy, vaikkei se karttanäkymään oikeen sovikkaan, joten voihan se olla t. ex. Räyskälä. LOL

ps. kenttä tuon linkin takana onkin Kauhava. Sitä paremmalla syyllä mukaan. Kyllähän tuonne kait voi ottaa mukaan ns. korpikenttiäkin, saattanevat kiinostaa monia. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikkei kysymys ollutkaan minulle osoitettu niin käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn jotta ovathan nuo kartan numerot ja pikkukuvien numerointi "naimisissa" Keskenään. ;)Minusta tuo on hyvä kuva ja kannatanee hyödyntää. :)

Juu, kuvien numerot ovat "naimisissa" keskenään. Tuo 26:n ei ole oikeastaan käytössä ollenkaan. Tuossa pikkukuvassa laskeutuva MD-87 laskeutui 26:lle, koska pääkiitotie 22/04 oli "remontissa".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikkei kysymys ollutkaan minulle osoitettu niin käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn jotta ovathan nuo kartan numerot ja pikkukuvien numerointi "naimisissa" Keskenään. ;)Minusta tuo on hyvä kuva ja kannatanee hyödyntää. :)

Sitten vielä yksi kuva http://gallery.aerodome.net/efvaefhkefkkefva/P2290131 :D Timo Mikkilän mainio kuvakertomus, lukekaapas koko juttu. Oletan tuon linkittämäni kentän olevan Kruunupyy, vaikkei se karttanäkymään oikeen sovikkaan, joten voihan se olla t. ex. Räyskälä. LOL

ps. kenttä tuon linkin takana onkin Kauhava. Sitä paremmalla syyllä mukaan. Kyllähän tuonne kait voi ottaa mukaan ns. korpikenttiäkin, saattanevat kiinostaa monia. ;)

Sais olla kyllä hiemman parempi kuva jossa näkys paikat tarkemmin!

Mä voisin kyllä jeesata EFOU:n suunittelussa/tekemisessä kun tunnen paikat kuin omat taskut!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä voisin kyllä jeesata EFOU:n suunittelussa/tekemisessä kun tunnen paikat kuin omat taskut!

Ja minä käyn EFOU:lla kuvaamassa melkein joka päivä. ;) Mutta mikäs siinä, kaikki kommentit kuvaus/bongauspaikoista siellä on kiva tietää kun aina voi keksiä uusia paikkoja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radan 30 pääty on kyllä varsin loistava kuvauksenkin kannalta, kai sitä jotain 12:lta näkee. Varsinkin etelän puoli kun hakkasivat ne puut sieltä kentän puolelta pois. Sit varmaan terminaalin alue ja papinjärven sivu. Onkohan kenelläkään tekeillä kartaa tai vastaavaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radan 30 pääty on kyllä varsin loistava kuvauksenkin kannalta, kai sitä jotain 12:lta näkee. Varsinkin etelän puoli kun hakkasivat ne puut sieltä kentän puolelta pois. Sit varmaan terminaalin alue ja papinjärven sivu. Onkohan kenelläkään tekeillä kartaa tai vastaavaa?

Joo tossa on joskus kyhätty kartta paintin ihmeillä ;D

Toi on kyllä todella surkea, mutta kyllä kait tuosta saa jotain osviittaa

PS: Kartan vuosi ja paikkoja on muunneltu. Karttaa saa muunnella oman mielensä mukaan paremmaksi

PPS:http://www.ahiplan.airix.fi/paikkatieto/oulunsalo/opaskartta.psp?kartta=opaskartta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve. :)

Tuo kartahan näyttää aivan hyvältä, ei siinä paljon tarvitse olla kun homma on kunnossa.

Ainoa mitä näin Oulussa harvoin käyvänä tuohon kaipaisi on tiet ja polut, sikäli kun semmosia siellä on. Korjaan, toki siellä teitä on, mutta ne polut. Pääseekö koko kentän kiertämään kävellen ja mistä ? Auraako IL spottareita varten polut talvella vai eikö ole talvikunnossapitoa, tah ? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Ainoa mitä näin Oulussa harvoin käyvänä tuohon kaipaisi on tiet ja polut, sikäli kun semmosia siellä on. Korjaan, toki siellä teitä on, mutta ne polut. Pääseekö koko kentän kiertämään kävellen ja mistä ? Auraako IL spottareita varten polut talvella vai eikö ole talvikunnossapitoa, tah ? ;D

Joo talvikunnossapito tosiaan löytyy :D tosin ei ilmailulaitoksen, vaan Oulunsalon kunnan puolesta. Kentän kiertää hiihtolatu, jossa toisessa reunassa perinteinen ura, ja toisessa reunassa tasainen väylä luistelutyylin menijöille. Itseni olen laskenut luistelutyylin menijäksi kun ilman suksia olen siellä liikkunut.

Tuohon Markuksen karttaan sen verran, että nuo 12 päässä olevat kolme bongauspaikkaa ovat kyllä ihan ok bongauspaikkoina, mutta ei sieltä oikein hyviä kuvia saa, koska aina tulee joku risu eteen.

Ja se paras kuvauspaikkahan on tuossa kartassa tekstin "tie lähestymis valojen" n-kirjaimen kohdalla, ja sinne menee terminaalista kesällä polku/tie suoraan aidan viertä pitkin, ja talvella samaa reittiä polku/hiihtolatu.

Siitä n-kirjaimen kohdalta on otettu tämäkin:

IleSign.jpg

Meinasin tuosta signaturea itselleni mutta ajattelin etten sittenkään kiusaa teitä tuollaisella ::)

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään