Sami Virkkula

Hylätty (Efhk 21.6.)

21 viestiä aiheessa

"Vanhalla" ei ole enään kavereita vaan kaikki on uuden tulokkaan kimpussa

"Ilman kavereita vanhus tuli surulliseksi ja päätti lähteä mestoilta.."  :laugh::P

[ attachment removed / expired ]

Eipä näy kohta enää näitä näillä nurkilla.  :-\

minne menevätkään sitte ku lähtee finnairin laivastosta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässähän on kuvatarinan makua. Jokainen jatkaa kolmella sanalla ja valokuvalla, joka liittyy edelliseen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juups,aika "hauska" juttu....

...No,Sassin mädäritkin pysyvät kai vielä jonkin aikaa liikenteessä...

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Surullista että juuri minun lempi koneeni lähtevät pois laivastosta! :'(

Minullekkin olivat suosikkikoneita pariin otteeseen  :-\ Todella surullista kuinka paljon muistoja mädäreihin minullakin on :'( Ja niin varmaan monella muullakin. Ikävä tulee... :( Ovatpa kuitenkin ne uskollisesti Finnairin laivastossa palvelleet jo piitkän ajan.

Menen vielä hyvästelemään vanhuksen tuolloin kaiketi viimeisen kerran  :-\25.6 AY 544 HELSINKI KOKKOLA/PIETARSAARI 17:25 19:05 M83 1 Saatavana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle MD-80 on yhtä kuin Finnair. MD-80 on vaan jotenkin se aito Finnairin kone, jossa on sitä aitoa matkustamisen romantiikkaa. Onneksi on paljon muistoja kaverista vuosien varrella.  :-\

Vaikea pukea sanoiksi mutta ehkä joku ymmärtää mitä haen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikoinaan tuli MD-83:illa reissattua Madeiralle paljon. Oli hieman erilaista lähtötyyliä, kun ensin Funchalista lähdettiin puolikkailla tankeilla kohti mannerta täydellä teholla ja jyrkästi ylös ja sitten mantereella (LIS / FAO) tankkauksen jälkeen pitkään ja hartaasti ylös kohti Helsinkiä. Oli aina mielenkiintoista verrata noita lähtöjen eroja. Ja Lissabonissa vielä betoninen jumputi-jumputi alusta, olisi kuin mennyt vanhalla lättähatulla raiteita pitkin...  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millonkas se nyt lennetään se viimeinen lento? Olisi varmaan löytynyt haulla..tiedettään, mutta laiska kun olen  :-\

3. heinäkuuta AY640 Tukholma-Helsinki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, eri ikäisillä on erilaiset suosikit ja muistot suosikkikoneistaan.

Itse olen ollut matkustajana Finnairin/Aero Oy:n konetyypeistä seuraavissa:

DC-3, Super Caravelle, DC-8, DC-9, DC-10 ja B-757. Vain viimeksimainittu on enää laivastossa. Kaikki muut ovat poistuneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaakohan olla kunniakuja ja kentän ylilento MD-83:lla, kuten oli DC-9:llä silloin?

Joo. Kannattanee lomalaisten olla passissa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanha ja viisas tiesi että keskellä kesää  voisi löytää kavereita, tosin vähän erikoisen värisiä, mutta kuitenkin, Kauhavalta

[ attachment removed / expired ]

Ja saapuikin sinne, muutaman Puolalais pikkuserkun seuraksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mädäri on ehdoton suosikkini!! Sillä tein ensimmäisen matkani ulkomaille tunisiaan.Oikein surku tulee kun se lähtee laivastosta :-\ :(No toivottovasti joku ja varmaan ottaakin kuvia viimeisestä lennosta niin voi katsella sitten netissä ::):-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaivelinpa tämmöisen vanheman ketjun ylös.

Emmyyhän on ollut kentän nurkassa hylättynä pitkän aikaa, mutta viikonloppuna piti käydä vanhusta taputtamassa pyllylle ja silittämässä, eli tuuletus ja renkaiden pyöritys oli operaation nimi.

IMG_0812-2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla