Guest humiru68

M80 Good Bye

18 viestiä aiheessa

Moikka kaikki! Nyt se ikävä sitten tapahtuu, eli viimeisetkin M80:t lähtevät AY:lta muille maille. Tulipa niillä lennetty kerran jos toinenkin, eikä koskaan ollut mainittavia teknisiä ongelmia. Parhaat koneet mitä finskillä ikinä ollut käytössä olivat D94, D95 ja M80:t. Caravelletkaan ei sovi unohtaa! Todella hyviä laitteita, jotka olivat erinomaisia Suomen talvessakin.  Lisäksi niissä oli todella hyvät suoritusarvot. Luotettavuus ja toimintavarmuus prosentteineen olivat huippuluokkaa. Kyllä McDonnell Douglas osasi. Nyt on vaan tyydyttävä B752:iin, mun osalta ainakin toistaiseksi. Eikä näytä nekään toimivan sen paremmin kuin M11:t, näkyy olevan Air Finlandilla ongelmia niiden kanssa?? Onks kellään tietoa, että mitä ongelmia niissä on ollut? Ja vieläpä sen verran lisään niistä M11- koneista, että vielä vuosina -1995-1999 niissä oli harvoin sellaisia ongelmia, jotka aiheuttivat fuel dump tms. Olgan ensimmäinen perus/raskashuolto tehtii vuonna- 1995! Olga erityisen tuttu sattuneista syistä. Ja lopuksi vielä, että saa nähdä, että pääsevatkö kaikki M11:t tänään normaalisti liikkeelle?? Pankaa kuvia forumiin jos olette Rotatekalliolla tms!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilmailuterveisin, Thomas!  4.7.06 jälkeen On duty

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, taitaa olla näissä lentsikoissa sama juttu ku autoissa. Mitä enemmän kaikenmaailman pikkutilpehöörielektroniikkaa tulee kuvioihin, niin sitä useemmin ne on rikki ja jumissa ja huollossa tai eivät muuten vaan buuttaa. Vanhat oli varmatoimisia ja riitti ku vähä näytti ruuvvaria, mutta uusia saa olla koko ajan hiomassa

 

;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myönnettäköön että olen itkenyt vanhoille rouville  :-\ Tai itken koko ajan... Niin paljon muistoja, mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen Finnairin MD-80:llä lentänyt viimeksi v. 2003 ja se kerta jäi kyllä mieleeni. Nimittäin lennolla Helsinki-Vantaa-Vaasa oli naiskapteeni puikoissa. Kyydissä ei ollut todellakaan valittamista ja voisin kyllä koska tahansa saman lentäjän kyytin mennä  :) Tulipa Kauhavalla maddog vielä kerran nähtyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porissa viimeinen Finnairin MD-83 kävi 25.10.2005. OH-LPB oli silloin.

Vanhalla kameralla otettu huonolaatuinen kuva siitä:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Vantaalle menossa 3.7 paljonkin spottaajia kun on mädärin vimppo lento? Pitkäaikaisen työjuhdan jäähyväiset on musta vähintäänkin yhtä suuren huomion arvoinen tapahtuma kuin nuhabussin "ensimmäinen tuleminen" ;D. Eihän sitä tiedä vaik ois kunniakujaa ja ylilentoakin luvassa 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän sitä tiedä vaik ois kunniakujaa ja ylilentoakin luvassa 8)

 

Se ainakin on vissi, että ko. mädäri tulee saamaan vesisuihkut päälleen rullatessaan parkkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrataan nyt vielä, ennen kuin joku kysyy, että se viimeinen lento on Tukholmaan 3.7, AY639/640. Kone saapuu Helsinkiin n. 13.30, jolloin on tiedossa ylilento (tai kaksi) kentän ohi, josta laskuun ja maksavat matkustajat pois. Henkilökunnalle on tiedossa omaa ohjelmaa koneen kanssa hallien luona tämän jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrataan nyt vielä, ennen kuin joku kysyy, että se viimeinen lento on Tukholmaan 3.7, AY639/640. Kone saapuu Helsinkiin n. 13.30, jolloin on tiedossa ylilento (tai kaksi) kentän ohi, josta laskuun ja maksavat matkustajat pois. Henkilökunnalle on tiedossa omaa ohjelmaa koneen kanssa hallien luona tämän jälkeen.

 

No voe sun.... Icelandairin lento saapuu 14:20, tunnilla missaan ylilennot ym. palomiesten kunnianosoitukset... :P Vaan näkeepähän niitä kuvia sitten täällä varmaankin.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY 640 STOCKHOLM (ARN) HELSINKI 11:40 13:45 M83

Finnairin aikatauluista päätellen viimeisen lennon lentää OH-LPC, koska se on viimeinen MD83. OH-LMY on MD-82, jos joku ei tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY 640 STOCKHOLM (ARN) HELSINKI 11:40 13:45 M83

Finnairin aikatauluista päätellen viimeisen lennon lentää OH-LPC, koska se on viimeinen MD83. OH-LMY on MD-82, jos joku ei tiedä.

 

Lähteekö LMY sitte ennen 3.7?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LMY on poistunut Finnairin vahvuudesta tai oikeammin sanottuna se on jo huollossa maalattavana jne saamassa muuta kasvojen kohotusta luovutusta varten kun seuraava haltija tulee hakemaan sen veke. Tosissaan viimeinen Md-80 sarjan kone tulee olemaan OH-LPC.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Pohjalaisessa Finnairin kapteeni Seppo Kukkonen Ukkonen kertoo DC-9 ja MD-80-koneilla lentämisestä, ja näiden luotettavien koneiden poistumisesta konelaivastosta. Kaipaamaan hän jää lentämisen tunnetta...

 

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=11166

 

Jukka

 

EDIT: Kiitos nimen oikaisusta, Mikko. Korjaan tähän samalla kirjoitusvirheeni... Ja samassa lehdessä oli myös MD-80:siä sivuava Embraer-juttu:

 

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=11063

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Pohjalaisessa Finnairin kapteeni Seppo Kukkonen kertoo DC-9 ja MD-80-koneilla lentämisestä...

 

Ei Kukkonen, vaan Ukkonen, kuten lehtijutussakin lukee. Muistan Sepon 1980-luvun alusta, jolloin hän lenteli purjelentoa Hyvinkäällä. Lensi jo silloin työkseen yseillä. Vilkaisin linkittämääsi juttua ja tunnistin miehen, joten uskallan mennä varmuuteen sukunimen oikeellisuudesta.

 

t. Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei Kukkonen, vaan Ukkonen, kuten lehtijutussakin lukee. Muistan Sepon 1980-luvun alusta, jolloin hän lenteli purjelentoa Hyvinkäällä. Lensi jo silloin työkseen yseillä. Vilkaisin linkittämääsi juttua ja tunnistin miehen, joten uskallan mennä varmuuteen sukunimen oikeellisuudesta.

 

t. Mikko

 

Kyllä Seppo poika vielä jatkaa kasikymppisillä lentämistä, tosin pienemmän rapakon takana :D

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään