Arttu Vattulainen

Kokemuksianne CSA:sta

13 viestiä aiheessa

Moro!

Elikkä olis tarkoitus lähteä käymään Prahassa 11. heinäkuuta ja 15. päivänä pitäis takasin. Tää on mun ensimmäinen lentomatka ulkomaisella yhtiöllä(Finnairilla sitä enemmänkin tullu lennettyä) ja kyselisin tässä samalla, että mitä mieltä olette CSA:n palvelusta, koneiden siisteydestä/kunnosta yms.

Ei tule tässä nyt mieleen mikä lentoyhtiö arvostelu se nyt olikaan niin siitä oli saanut 3 tähteä, kuten Finnairkin.

Koneena on menomatkalla A320-200 ja paluumatkalla 737-400.

-Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen lentänyt CSA:lla muistaakseni vuonna 2002 Boeing 737-400:lla ja palvelu oli varsin hyvä. Se olikin itselleni ensimmäinen kerta lentää ulkomaalaisella yhtiöllä joten ennakkoluuloja hieman oli. Mutta itse ainakin pidin kyydistä ja samalla reissulla tuli Prahan Ruznyen kentän palvelutkin testattua. Ei mikään kovin iso kenttä mutta tuolloin ainakin siisti ja siellä oli helppo löytää perille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ystävä lentelee CSA:lla tämän tästä työasioissa eräälle tsekkiläiselle autotehtaalle. On tykännyt CSA:sta, eikä ole kuulemma aina huonoimmat emotkaan..  ;D

Koneina puten ohella myös A32x

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolta kun ihmisten kommentteja Finnairista lukee, niin jokainen tekstissään MD-11:n maininnut, sisältää myös palautteen samassa lauseessa sanat "old", "tired", "outdated", "cramped" tai "was like going back in history" ....  :P  Ei taida se kone paljoa kehuja kerätä ns. normaalimatkustajilta.  :-\  Liekö vain mielikuvaa sitten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CSAn palvelusta ei vielä ole kokemuksia mutta elokuussa 23-29.8 tulee tämä CSA testattua ensinmäistä kertaa. Tällä hetkellä on ihan ookoo mielikuva mutta sittenhän sen näkee/kokee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen aina Prahan reissuillani pyrkinyt käyttämään CSA:n lentoja. Emot on kivoja ja palveluhenkisiä, eikä koneissakaan ole moittimista. Tosin vanhemmissa puteissa jo käytönjäljet näkyy pienenä nuhraantumisena. Taitaa CSA:lla olla yhtä "tiukka" konekierto kuin Finnairilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites ruoka- ja juomapuoli? Joutuuko maksamaan vai saako ihan ilmaiseksi? Varauslapussa lukee, että olis snack, eli ilmeisesti ei varsinaista ruokaan, vaan jonkinlainen välipala..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin viimeksi noin vuosi takaperin lentäessäni HEL-PRG-HEL tarjoilivat mennen tullen lämpimän aterian. Tosin voi olla, että nykyään saa sitten sen "ylikuivan" sämpylän. Juomapuolesta sen verran, että ei tarvitse ostaa erikseen, vaan sisältyy lipun hintaan. Tarjoilukärrystä ei kyllä "tiukkaa" viinaa löydy, vaan on tyydyttävä veteen, mehuun, limppariin, viineihin ja hyvään Tsekkiläiseen oluehen :P

Tsekithän ovat tunnetusti tekniikan- ja lentämisen taitajia, joten ei muuta kuin hyvää matkaa sini-, puna-, valkoisinsiivin!   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin viimeksi noin vuosi takaperin lentäessäni HEL-PRG-HEL tarjoilivat mennen tullen lämpimän aterian. Tosin voi olla, että nykyään saa sitten sen "ylikuivan" sämpylän. Juomapuolesta sen verran, että ei tarvitse ostaa erikseen, vaan sisältyy lipun hintaan. Tarjoilukärrystä ei kyllä "tiukkaa" viinaa löydy, vaan on tyydyttävä veteen, mehuun, limppariin, viineihin ja hyvään Tsekkiläiseen oluehen :P

Tsekithän ovat tunnetusti tekniikan- ja lentämisen taitajia, joten ei muuta kuin hyvää matkaa sini-, puna-, valkoisinsiivin!   

No sittenpähän sen näkee mitä sapuskaa sieltä tulee. Ei muuten vielä ikä riitä alkoholi-tuotteisiin,noh eiköhän iskä sitten kokeile sitä tsekkiläistä olutta.  :laugh:  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulin just OK480:lla Prahasta. Hieno uusi terminaali Prahassa hyvillä palveluilla ja kaupoilla ja ennenmuuta toimivalla ilmastoinnilla + 35 asteen ulkolämpötilassa. Koneessa oli hyvä palvelu."Normaali" lämmin lentokoneruoka,makaronit ja lihakastike vaan CSA tarjosi myös jälkiruokaleivoksen joka lienee jo Finnairin turistiluokan tarjottimelta kadonnut. (Tai sitten se katosi menomatkalla valkoviinin sekaan.) TAAS, kuten Finnairin lennoilla yleensäkin on tottunut, joutui kuitenkin sitä viiniä itse metsästämään keittiöstä kikattavien ja palvelusta vaivaantuneiden emojen katseiden alta.

CSA:lla vesi,limut,olut ja viinit kuuluivat hintaan vaan kenenkään en nähnyt väkevämpää ottavan turistin puolella siis.

Paremmat jalkatilat Bojonkissa kun AY:n busseissa.

Suosittelen...

:) -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään