Mikko Korkalainen

Aloittelijan kuvatuksia EFHK 25-26.6

16 viestiä aiheessa

Jonkin aikaa jo sivusta olen seuraillut foorumia ja nyt rohkaisin itteni ja rekisteröidyin tänne. Tosiaan ei varmaan mitään kummosia kuvia ole, mutta tekemällä oppii ja palautetta on aina hyvä saada. Tiedän jo valmiiksi, että koneet ei aivan keskellä kuvaa ole, mutta eiköhän ne pikkuhiljaa tästä... ;) Kamerana toimii Canon S3 IS.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Muutamassa kuvassa näkyy hiukka aitaakin, piti kokeilla myös mustavalko fiilistelyä, kun kasikymppiset poistuvat.

-Mikko-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleenkin, vähentäkää sitä kuvien pakkausta ja kuvien jonkinlainen rajaus olisi kivaa. Muuten kyllä ihan asiallista perussettiä! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa Mikko foorumille :D Niin se vaan on, että pokkarilla paikallaan olevista koneista otetut kuvat on laadultaan vähän parempia kuin liikkuvista koneista, mutta silti jees kuvat ja laukaus liikkuvia kuvattaessa ihan piirun verran aikaisemmin  ;). Harjoitus kehittänee tässäkin lajissa. Nyt kun mulla on sama kamera niin kysympä mielenkiinnosta, että millä asetuksella kuvailit? ihanko automaatilla vaan vai...? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TNT ja DHL seiso siinä rahdilla, en sitten tiiä miks oli jätetty tuohon.

TNT ja UPS. DHL:n koneet ovat jossakin ihan muualla nykyään kuin rahti kakkosella. Kai se tuohon sen takia jätettiin kun muuten se olisi blokannut rahti kakkosen toimintaa. Ja tuossa kohtaa ei nyt ole liikennettä johtuen plattaremontista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TNT ja UPS. DHL:n koneet ovat jossakin ihan muualla nykyään kuin rahti kakkosella. Kai se tuohon sen takia jätettiin kun muuten se olisi blokannut rahti kakkosen toimintaa. Ja tuossa kohtaa ei nyt ole liikennettä johtuen plattaremontista.

En tiedä mihin tietosi perustuu, mutta minun mielestäni ne majailevat edelleenkin rahti kakkosella.

Ihan OK kuvat, harjoitus tekee mestarin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mihin tietosi perustuu, mutta minun mielestäni ne majailevat edelleenkin rahti kakkosella.

Visuaaliseen havainnointiin. Tai sitten olen sokea :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tarkotin UPS:n konetta.

Asetuksina on ollu se P, ISO400 ja muita en sitten tähän hätään muista. Täytys käydä kokeilee eri pakkausta kuville. Muutenkin on vielä opiskelua ite kameran käyttö. Kiitoksia palautteesta, tästä on taas helppo jatkaa... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DHL on toistaiseksi parkissa 8xx ruuduissa siellä 7-hallin vieressä, TNT ja UPS Cargo II-lla, yms. pienemmät cargohärpäkkeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko nämä kuvat otettu rotaatiokiviltä jotka lienevät siinä DHL:n rakennuksen edessä? Canon S3 IS:sä taitaa olla 12x zoomi, joten sillä tuntuu yltävän kuvaamaan rotaten ihan hyvin. Itselläni Powershot A700 ja 6x zoomi, sillä ei ole toivoakaan kuvata nousevia koneita rotaatiokiviltä. Jos noin 200-400 metriä kävelee eteenpäin, vastassa taitaa olla jokin ns. "epävirallinen" parkkipaikka, niin sieltä aidan raosta saattaa pystyäkin juuri rotaten kuvaamaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ole oikeastaan enää rahti kakkonen, vaan Apron 4..

Ja ne koneet ovat nyttemmin niiden omalla uudella platalla 8, ihan oikein Antti on havainnoinut asian. Eikä ne palaa remontin jälkeen tuonne nelos platalle :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asetuksina on ollu se P, ISO400 ja muita en sitten tähän hätään muista. Täytys käydä kokeilee eri pakkausta kuville. Muutenkin on vielä opiskelua ite kameran käyttö. Kiitoksia palautteesta, tästä on taas helppo jatkaa... :)

ISO200:aa suurempaa arvoa ei tuolla pokkarilla kannata kyllä käyttää missään tilanteessa, ellei sitten halua pilata kaikkia kuviaan ja saada aikaan pelkkää kohinaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko nämä kuvat otettu rotaatiokiviltä jotka lienevät siinä DHL:n rakennuksen edessä? Canon S3 IS:sä taitaa olla 12x zoomi, joten sillä tuntuu yltävän kuvaamaan rotaten ihan hyvin. Itselläni Powershot A700 ja 6x zoomi, sillä ei ole toivoakaan kuvata nousevia koneita rotaatiokiviltä. Jos noin 200-400 metriä kävelee eteenpäin, vastassa taitaa olla jokin ns. "epävirallinen" parkkipaikka, niin sieltä aidan raosta saattaa pystyäkin juuri rotaten kuvaamaan..

Nää on otettu siitä pikkasen eteenpäin, siitä pakastamon edestä...Samoja kiviä siis.. Täytynee taass käydä soveltamassa oppeja tässä, kunhan kelit paranee ja on aikaa.

Tosiaan 12x zoomi löytyy, eipä tunnu aina oikein riittävän.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan 12x zoomi löytyy, eipä tunnu aina oikein riittävän.  :-\

Ei varmaan, jos laajakulma on 15mm. ;D Veikkaan, että sulla on laajis 35millinen X 12 = 420mm?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla