Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2006 Tässä vähän jäljessä tulee muutama isäni (valokuvauksen harrastaja) ottama kuva. Kamera on Canon EOS 30d, putki polttoväliltään 70-300mm. Mennään sitten vaan suoraan asiaan, koneet ovat esiintymisjärjestyksessä. Gloster Gauntlet, vanha toisen maailmansodan sotaveteraani. [ attachment removed ] Lisää Kauntlettia, pilottina Jyrki Laukkanen. Tämä kone ei ole kovin ketterä verrattuna nykyisiin. [ attachment removed ] Ilmasotakoulun Vinka [ attachment removed ] Pitts Special, Raimo Nikkanen [ attachment removed ] Pitts Special S-1 [ attachment removed ] Fouga Magister, Pauli Perttulan ohjaamana. [ attachment removed ] Ja Hornettia pukkaa. [ attachment removed ] F-18C Hornet. [ attachment removed ] F-16AM. [ attachment removed ] Äf kuustoista päästelee. [ attachment removed ] Puolan ilmavoimien Mikki. MiG-29 [ attachment removed ] 4x Lentosotakoulun Midnight Hawkkeja. [ attachment removed ] Rahvin Red Arrowseja [ attachment removed ] Kyllä britit osaa! [ attachment removed ] Niitähän on siis yhdeksän. [ attachment removed ] Mädäri. [ attachment removed ] McDonnel-Douglaksen 80 [ attachment removed ] Ja siinähän ne. Kuvat ovat siis isäni (jpuu.1g.fi) ottamia. EDIT: Jep, eli korjasin nyt tuohon Pitts Specialin. Oli vähän kiireitä ja nyt ehdin korjaamaan sen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2006 vaan ymmärtääkseni Pitts Special, enkä nyt tähän hätään muista pilotin nimeäkään, mutta joku muu sen kyllä kohta kertoo. Raimo Nikkanen ja koneena OH-XPA Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2006 No sanopas, että mikä nykykone on ketterämpi, kuin toi kotletti???? Jos kaartosäteellä mitataan ketteryyttä, niin kyllä toi musta aika ketterä on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 No sanopas, että mikä nykykone on ketterämpi, kuin toi kotletti???? No ehkä ketterä on väärä sana, mutta tarkoitan siis että tämä kone ei tehnyt mitään huimia temppouja, verrattuna Cappiin tai unlimitediin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 No ehkä ketterä on väärä sana, mutta tarkoitan siis että tämä kone ei tehnyt mitään huimia temppouja, verrattuna Cappiin tai unlimitediin. Mikä on Unlimited? Niin ja CAP on kyllä edelleen Joensuussa hallissa, eikä ole lentänyt tälle kesälle vielä yhtään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 No ehkä ketterä on väärä sana, mutta tarkoitan siis että tämä kone ei tehnyt mitään huimia temppouja, verrattuna Cappiin tai unlimitediin. Sillä, että kyseessä ei ole taitolentokone, sattaa olla jotain tekemistä asian kanssa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 Tuo on hienon näköinen kun nuo Midnight Hawksit harjottelee ja vetää korkeella tossa muodostelmassa. Ja se ei ole McDonnell Douglaksen 80 vaan McDonnel Douglaksen MD80. Anteeksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 Ja se ei ole McDonnell Douglaksen 80 vaan McDonnel Douglaksen MD80. Anteeksi Pssst katso kuva nro 12 http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,54880.msg584666.html#msg584666 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Okei okei, virheitä teksteissä , mutta älkää kiinnittäkö niihin KAIKKEA huomitota Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Okei okei, virheitä teksteissä , mutta älkää kiinnittäkö niihin KAIKKEA huomitota Juu, juu, nämä kuvat ovat kyllä hienoja, erityisesti nuo Red Arrowssit Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Okei okei, virheitä teksteissä , mutta älkää kiinnittäkö niihin KAIKKEA huomitota Juu, ei muuten, mutta pitää nyt tuollaisiin virheisiin puuttua, ettei tule muille väärää kuvaa. Kuitenkin CAP ja Pitts on kaksi täysin erilaista konetta. Ja Unlimited nimistä konetta ei ole olemassakaan varmaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Kuitenkin CAP ja Pitts on kaksi täysin erilaista konetta. Ja Unlimited nimistä konetta ei ole olemassakaan varmaan Ohjelma ei ole saatavilla, enkä tunne näitä koneita oikein hyvin. Joku Unlimited kone oli myös lentäjien juhannuksessa. Offtopic: En siis ole kotona, vaan Åressa, Ruotsissa. Täällä on netti, mutta FS ei toimi (Easybox, Linux pohjainen käyttis) Kannattaa käydä joskus (googleen Åre)! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 http://www.lentajienjuhannus.fi/naytos.php Sami Kontio Ultimate 10-300SK Jos kerran fsn tai flightforum toimii niin luulen että tuo yllä oleva linkki myös Näyttää olevan pitts myös mainittuna. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Kannattaa muistaa, että OH-XGT Gloster Gauntlet on sentään vuosimallia 1936, eli 70-vuotias kone, jota Lentotekniikan kilta pitää sitkeästi lentokunnossa. Siis, vaikka sillä periaatteessa voisikin lentää vielä "tiukempaa vääntöä", niin kaiken järjen mukaan koneen rakenteita ei kannata rasittaa turhaan, jotta ainutlaatuinen kone säilyy jälkipolville lentokunnossa. Juu, on nähty Jyrki Laukkasen ohjelma, joka jokaisena vuonna taidetaan hyväksyttää erikseen. Hienostihan se kone lentää, mutta eihän se pärjää todellisille "unlimited"-luokan taitolentokoneille. Unlimitedhän tarkoittaa taitolennon korkeinta suorituskykyluokkaa, kuten nyt yleensä kaikki asiaan vähänkin perehtyneet tietävät. Ja vaikka Sami Kontion kotisivut ovatkin www.unlimited.fi niin Ultimate 10-300S ei sekään pärjää Extroille tai Edgeille rakenteellisten G-rajojen suhteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Siis, vaikka sillä periaatteessa voisikin lentää vielä "tiukempaa vääntöä", niin kaiken järjen mukaan koneen rakenteita ei kannata rasittaa turhaan, jotta ainutlaatuinen kone säilyy jälkipolville lentokunnossa. Tosin tähän asti Jyrki on tainnut ajaa näytöksissä silmukat ja vaakakierteet ja tynnyrit. Mutta mutta, todellinen syy siihen, että tänä vuonna niin ei enää tapahtunut, taitaapi olla tuolla ystävämme Finavian (vai Ilmailuhallintoko se niitä rahoja nyhtää?) puolella ja heidän alati nousevissa näytöslupien hinnoissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Tosin tähän asti Jyrki on tainnut ajaa näytöksissä silmukat ja vaakakierteet ja tynnyrit. Mutta mutta, todellinen syy siihen, että tänä vuonna niin ei enää tapahtunut, taitaapi olla tuolla ystävämme Finavian (vai Ilmailuhallintoko se niitä rahoja nyhtää?) puolella ja heidän alati nousevissa näytöslupien hinnoissa... Kuulin puskista huhuja että luvalla olis ollut hintaa 500euroa. Taisi muutenkin olla kauhavan lento vaakalaudalla sen tuulen takia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Siis millä perusteella se Ilmailuhallinto tms laskee "suoritteidensa" arvon, jos yhden koneen näytösluvan hinta on 500 €? Laukkanen ja kone ovat molemmat tuttuja laitokselle jo vuosien takaa eikä ohjelman "uusiminen" vaatisi kuin leiman lyömisen edellisvuoden ohjelmapaperiin Holhousyhteiskunta jyrää ja rokottaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Siis millä perusteella se Ilmailuhallinto tms laskee "suoritteidensa" arvon, jos yhden koneen näytösluvan hinta on 500 €? Veikkaan Stetson & Harrison -menetelmää. Siis vedetään hatusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla