Guest KILLROE

Pieni vierailu Malmille mahdollinen?

25 viestiä aiheessa

Moikka.

En oikein tiedä keneen tarkalleen ottaa yhteyttä kyselläkseni tällaista juttua, joten ajattelin että tämän forumin kautta voisi löytyä oikea yhteyshenkilö.

Olen töissä erityislasten lomahoidossa ja meillä olisi ryhmässämme yksi lentokoneista kiinnostunut autistipoika. No toki itsekin ilmailusta kiinnostuneena ehdotin, että voitaisiin tehdä lyhyt, muutaman tunnin "retki" malmin lentoasemalle. Tässä olis pari kysymystä:

Olisiko mahdollista järjestää vaikka ihan lyhyt käynti platan puolelle? Päästä esim. vilkaisemaan jotain konetta läheltä? Jos nyt ei istahtaa sisään hetkeksi, mut silleen että poika saisi vähän "tuntumaa" oikeeseen "lentskariin"  :)

Onko malmilla kahvilaa tms. mistä voisi ostaa vaikka limun tai muun virvokkeen? Tunnetusti vaikka mentäis käymään kuussa, niin loppupeleissä nämä kahvilassa käynnit on joskus niitä mieleenpainuvimpia  ;)

Jos joku, joka tällaisiin juttuihin osaisi vastailla lukee tämän, niin laita vaikka privaa tai ilmoittele täällä. Puhutaan sitten tarkemmin päivistä ja kellonajoista. Alustavasti voisi sanoa, että aika vierailulle tulisi olla arkipäivänä  tällä tai ensiviikolla ja päiväsaikaan... esim. välillä klo. 12 - 15 tai jotain sen suuntaista.

Ja no big harm done vaikka tämä ei onnistuisikaan. Vara plaanina on mennä EFHK:lle käväsee vaikka Fly-Innissä kupillisella ja samalla bongata koneita.  8)

//tommi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Tommi,

Totta kai onnistuu ja ilmaanhan pitää päästä jokaisen sinne haluavan. Papan Pilotit ry toimii mielellään isäntänne ja sään salliessa vie teidät taivaalle OH-PDP:llä.

Soittele vaikka mulle 0500 528 114 tai pistä meiliä kusti.kairikko@kesko.fi, niin sovitaan tarkemmin käytännön järjestelyistä.

Papan Pilottien puolesta,

Kusti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o

No tuo vastaus kyllä sisälsi jo paljon enemmän kuin uskalsin edes kysellä. En ole varma uskaltautuuko kaveri ihan ilmaan asti (ja pitää varmistaa vielä tietenkin vanhemmilta/sosiaalivirastolta ja kaikilta mahdollisilta byrokraattisilta instansseilta, mitä lakikiemuroita yms. kapuloita rattaissa tuollaisen toteuttamisessa olisi  :-[ ), mutta kiitos vaan oikein paljon tarjouksesta! Otan yhteyttä vaikka huomenissa kunhan töihin pääsen niin katsellaan tarkemmin mitä saisimme aikaisiksi. Tosiaankin jo pelkkien lentokoneiden lähelle pääsy olisi jo varmasti melkoinen kokemus!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Annan myös apuani. Minut tavoittaa numerosta 050-5181911 ( 10.00 - 22.00) Jaakko Kuusisto.

Pyydän Tornista luvan ja otan DC3-ryhmältä apuja, käydään katsomassa DC-kolmosta lähempääkin.

Ilmailuterveisin Malmilla toimivien yritysten puolesta, autamme jokainen. ( tässä asiassa uskallan näin sanoa)

Malmilla on päärakennuksessa , toisessa kerroksessa,kahvilaravintola jossa voitte katsella lentoliikennettä ja toimintaa. Me huolehdimme limukuluistanne, kerron tuosta ennakkoon jo sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpas kiva nähdä, että Suomessa asustaa vielä vielä jaloa ja avuliasta porukkaa :) Taidetaan me ilmailijat olla hienoa väkeä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpas kiva nähdä, että Suomessa asustaa vielä vielä jaloa ja avuliasta porukkaa :) Taidetaan me ilmailijat olla hienoa väkeä ;)

Jep  :) Ja tämä jos mikä, on hyvää PeeÄrrää Malmille  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaanpa sitten vielä minäkin.

Malmin lentoaseman ystävät ry:n puolesta olemme myöskin valmiita esittelemään kenttää....ja yhdyn Jaskan sanoihin, Malmilla tämän tekisivät kaikki...kuka tahansa on valmis esittelemään. MLY on itse asiassa tehnyt näitä aika paljonkin, olemme järjestäneet esittelykierroksia erilaisille ryhmille pyynnöstä aina kun niitä on tullut. Noin kerran kuukaudessa joku onkin kysellyt asiasta ja aina olemme kierroksen järjestäneet. Peruskoululaisryhmistä yritysporukoihin ja eläkeläisiin tai yksittäisiin kiinnostuneihin henkilöihin, kaikille on aina löytynyt aikaa esitellä kenttää. Kierrokseen on yleensä kuulunut käynti hallissa (koneet, MIK simulaattori ja yleisilme), platalla (yleiskierros plus DC-3, AN-2 jne) ja päärakennuksessa (briefing, lennonjohto jne.) höystettynä historiatiedolla ja nykypäivän faktoilla. Materiaalipaketinkin on vielä saanut mukaan.

Eli tervetuloa Malmille ja jos muiden jo lupautuneiden esittelijöiden aika ei satu sopimaan, niin soitto tännepäin.

Tero Auranen

Pj, Malmin lentoaseman ystävät ry

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Aina olen tiennyt että ilmailijat ovat reilua ja reipasta porukkaa, mutta pakko myöntää että tämä kyllä yllätti minut ja ryhmänohjaajamme täysin!

Selvitän nyt tässä vielä tämän päivän aikana, josko muissa ryhmissämmme olisi kiinnostuneita ja sellaisia lapsia jotka saisivat retkestä jotain irti. Soittelen sitten asianomaisille iltapaivällä.

Suurkiitokset kaikille vastanneille! Tämä on loistava esimerkki ilmailuharrastuksen parissa toimivien ihmisten ajatusmaailmasta suomessa! Siitä voisi moni muu ottaa mallia.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan meni iho kananlihalle ja kylmät väristykset meni kropan läpi kun lueskelin viestejä, kyllä Malmin porukassa jos missä virtaa "kaveria ei jätetä" henki, hienoa !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan meni iho kananlihalle ja kylmät väristykset meni kropan läpi kun lueskelin viestejä, kyllä Malmin porukassa jos missä virtaa "kaveria ei jätetä" henki, hienoa !

Koin saman tunteen. Pojalle tulee varmasti ikimuistoinen päivä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa!Aivan mahtavaa nähdä tälläistä asennetta tässä nykymaailmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdyn edellisiin puhujiin! Upea asenne ja oikea mieli Malmin porukalla!

Ihan meni iho kananlihalle ja kylmät väristykset meni kropan läpi kun lueskelin viestejä,

Sama täällä!

Hienoa!!!

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieraamme kävivät eilen.

kaksi nuorta ilmailusta innostunutta poikaa ja saattajat.

Tutkimme papanpilottien Piperin, Saarion Erkki avasi Antonovin ovet, tutkimme hallissa olevat koneet ja lopuksi kävimme lennonjohdossa.

Väliajalla maistui jätski.

Kairikko ja Mannermaa ohjaili alussa ja itse olin mukana hallissa ja lopuksi vein vieraamme Hanna-tädin vieraaksi torniin.

Pojat olivat selvästi innostuneita ja lupasivat palata uudestaan.

Lennolle eivät vielä halunneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Kaikkien osallistujien puolesta haluan kiittää sydämellisesti "kivoja setiä" ;D jotka esittelivät meille Malmin lentoasemaa ja lentokoneita! Lapsilla oli todella antoisa reissu ja itse olin vähintäänkin yhtä innoissani. Vanhemmilta on tullut myös paljon kiitosta jotka haluan välittää teille!

Antonov oli miehekäs peli, kuten odottaa saattoi, ja Piperi oikein kodikas. Hyvää matkaa vaan Norjaan teille ja toivottavasti säät suosivat. Kahvilakäynti oli tietysti poikien mieleen ja kahvi maistui myös aikuisille. Tornissa oli mielenkiintoista käydä. Itse olen nähnyt lennonjohdon laitteistoa vain kuvista täällä fsnordicilla/flightforumilla ja oli tosi hienoa päästä pistäytymään Hanna-tädin toimitossa!  :)

Sain joitakin kuvia otettua koulun pokkarilla ja jos saan luvan julkaista kuvia, voin postata muutaman kuvan tänne forumillekin. Byrokratiaa, byrokratiaa...  ::)

Vielä suurkiitos kaikille jotka ystävällisesti otitte meidät vastaan ja palataan asiaan syksymmällä jos vaikka pääsisimme kokonaisen ryhmän kanssa pistäytymään vierailulla.

Yksi kysymys vielä: ainakin yksi taho jo kyseli meiltä keneen voisi otaa yhteyttä samantyylisen tapaamisen merkeissä. Voinko luovuttaa jonkun teidän yhteystiedot eteenpäin?

Terveisin:

Tommi Kohonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

Ja kiitos itsellenne vierailusta. Saatiin varmasti kaikki yhtä paljon irti hyvää mieltä.

Voit antaa mun tiedot - ja veikkaan että Jaska seuraa kohta perässä...?

Kusti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tottakai autan, kykyjeni mukaan. Aurasen Terokin on käsi pystyssä odottamassa vierailuja.

Yhteystietomme ovat säikeen alussa.

Terveisiä niille kahdelle vesselille, nähdään pian uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostanpa tämän ylös, kun mulla olisi mahdollisesti jonkunmoinen kasa vähän isompia vesseleitä lähdössä Malmille..  :)

Eli, Tampereen teknillisen yliopiston ilmailukerho Albatross on heräämässä henkiin parin vuoden hiljaiselon jälkeen, ja hallituksen kokouksessa nousi esille idea vierailusta Helsingin ilmailukohteissa. Tämän excursion ajankohta olisi tosin vasta talvella tai ensi keväänä, mutta ajattelin kysellä mahdollisuuksia jo nyt. Ajatuksena oli kysellä Finnairilta mahdollisuutta tutustumiskäyntiin, ja suunnata sen jälkeen Malmille. Nyt kaipaisinkin ideoita siitä, mitä kaikkea Malmilla/lähiympäristöllä on tarjota ilmailuhenkisille teekkareille.

/Jussi, Albatrossin vpj

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko mahdollista päästä joskus siis malmille, vilkaisemaan koneita lähempääkin. Olen 12 vuotias, ja aion isona finskin lentäjäksi. Olisi kiva päästä näkemään vähän muitakin koneita kuin winskin jettejä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko mahdollista päästä joskus siis malmille, vilkaisemaan koneita lähempääkin. Olen 12 vuotias, ja aion isona finskin lentäjäksi. Olisi kiva päästä näkemään vähän muitakin koneita kuin winskin jettejä?

Tervetuloa!

Laita yksityisviestiä, niin sovitaan aika. Muitakin innokkaita mahtuu mukaan.

t. tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostanpa tämän ylös, kun mulla olisi mahdollisesti jonkunmoinen kasa vähän isompia vesseleitä lähdössä Malmille..  :)

Eli, Tampereen teknillisen yliopiston ilmailukerho Albatross on heräämässä henkiin parin vuoden hiljaiselon jälkeen, ja hallituksen kokouksessa nousi esille idea vierailusta Helsingin ilmailukohteissa. Tämän excursion ajankohta olisi tosin vasta talvella tai ensi keväänä, mutta ajattelin kysellä mahdollisuuksia jo nyt. Ajatuksena oli kysellä Finnairilta mahdollisuutta tutustumiskäyntiin, ja suunnata sen jälkeen Malmille. Nyt kaipaisinkin ideoita siitä, mitä kaikkea Malmilla/lähiympäristöllä on tarjota ilmailuhenkisille teekkareille.

/Jussi, Albatrossin vpj

En huomannutkaan ensin että tässä ketjussa olikin 2 uutta viestiä.

Mutta sama vastaus tähänkin, soittele vaan kun yksityiskohtia on tiedossa, niin autan mielelläni Malmin suhteen!

t. tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään