Jani Salo

Etsitään kuvaa... lemminkäiseltä 25.6.2006 S2000

15 viestiä aiheessa

moi

 

Enpä tiennyt että mihinkä tämän kymysyksen laittaisin... Jos joku oli kuvaamassa lemminkäisen kalliolla 25.6. kello 15:sta aikoihin ja otti kuvan laskeutuvasta flyLAL S2000:sta niin voisiko sen minulle lähettää vaikka meilissä tai postata tänne. Huomasin koneen ikkunasta että oli siellä kalliolla muutamia ihmisiä josko joku olisi kuvan ottanut ja täällä pyörinyt.

 

En ainakaan huomannut että joku olisi siltä päivältä laskeutuvaa flyLAL S2000:sta kuvannut ja postannut tänne, mutta jos jollain on arkistossa kuva juuri siltä päivältä lennolta TE136 niin minua moinen kuva kiinnostaa  ;)

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tän parempaa en saanut likasen ikkunan läpi (Huom: ei ole laskeutuva kun pyysit laskevaa eikä lemminkäiseltä)

 

[ attachment removed ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisätään tähän samaan ketjuun uusi pyyntö. Tulin eilen eli maanantaina tällä uudella FinnComm:in ATR:llä Jyväskylästä Hesaan. Lasku oli 22 L melko tasan 20:40 mahtoiko kenenkään Lemminkäisellä olijan kennolle tarttua ko. koneesta kuvia. Olisin kiitollinen muutamasta kuvasta, privana voi lähettää ja tottakait tännekin saa laittaa. Tuo kuva on Jyskylän platalta juuri ennen lähtöä terminaalin ikkunan läpi pokkarikuva. Täytyy sanoa että kone oli miellyttävä tuttavuus. Rakettimainen kiihtyvyys, miellyttävät nahkaistuimet, jalkatilaa reilusti, hiljainen ja tarjoilukin toimi noinkin lyhyellä lennolla. :) Onko kukaan muu kerennyt tällä matkustamaan, voisi heittää omia kokemuksiaan tänne. Olis mukava kuulla muidenkin mielipiteitä? ::)

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa että kone oli miellyttävä tuttavuus. Rakettimainen kiihtyvyys, miellyttävät nahkaistuimet, jalkatilaa reilusti, hiljainen ja tarjoilukin toimi noinkin lyhyellä lennolla. :) Onko kukaan muu kerennyt tällä matkustamaan, voisi heittää omia kokemuksiaan tänne. Olis mukava kuulla muidenkin mielipiteitä? ::)

Oliko Finncommilla samalainen tarjoilu kuten Golden Airilla? kahvia/teetä, mehua, keksiä, sämpylää?

Itseäni kummastutti viime kesänä, kun Golden Airilla matkustin niin he tarjosivat sämpylää iltapäivällä ja aamulla keksejä.

Rakettimaiselta lähtö näyttää ulkoakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko Finncommilla samalainen tarjoilu kuten Golden Airilla? kahvia/teetä, mehua, keksiä, sämpylää?

Itseäni kummastutti viime kesänä, kun Golden Airilla matkustin niin he tarjosivat sämpylää iltapäivällä ja aamulla keksejä.

Rakettimaiselta lähtö näyttää ulkoakin.

Juu ihan sama tarjoilu, eipä puolen tunnin lennossa juuri muuta ehdikään. Laitan tähän vielä sisäkuvan. Minkähän takia tuo koneen kuormaus rajattiin tuolla punaisella hihnalla koneen takaosaan?

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkähä takia tuo koneen kuormaus rajattiin tuolla punaisella hihnalla?

Koneen tasapainottamiseen liittyvä juttu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen tasapainottamiseen liittyvä juttu?

Täytyyhän tuo voida lastata täyteenkin matkustajia. Tuskin niillä huvikseen vajailla kuormilla ajellaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyyhän tuo voida lastata täyteenkin matkustajia. Tuskin niillä huvikseen vajailla kuormilla ajellaan ;)

Tasapainotukseen tuo kohtuu varmuudella tosiaan liittyy, tietysti koneen voi täyteenkin lastata, mutta siinä vaiheessa kun tiedetään kyseiselle lennolle lähtevien matkustajien määrä niin voidaan noita laskelmia tehdä ja sijoittaa matkustajat haluttuun osaan koneessa.

Samoin tietysti rahti ja matkatavarat pakataan noiden laskelmien mukaan, tuossa koneessa ruuma on edessä joten hyvinkin mahdollista että matkustajat sen vuoksi taaempana pidetään.

Ja joissakin koneissa noiden painojen vuoksi, ihan hiekkasäkkejäkin lastataan kyytiin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rovaniemelle kun tuli viime vuonna lennettyä useamminkin, niin jopa A321 pyydettiin siirtymään tietyille paikoille koneen tasapainon takia. Täydellä kuormalla paino jakaantuu tietysti optimaalisemmin kuin vajaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuumalla ilmalla nahkapenkit ei ole kivoja  ;D tai jos aurinko paistaa suoraan ikkunasta sisään. flyLAL:n Saabissa oli nahkapenkit...

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisätään tähän samaan ketjuun uusi pyyntö. Tulin eilen eli maanantaina tällä uudella FinnComm:in ATR:llä Jyväskylästä Hesaan. Lasku oli 22 L melko tasan 20:40 mahtoiko kenenkään Lemminkäisellä olijan kennolle tarttua ko. koneesta kuvia. Olisin kiitollinen muutamasta kuvasta, privana voi lähettää ja tottakait tännekin saa laittaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Edelleen kaipaisin niitä Lemminkäisellä olleita spottereita jotka mahdollisesti kuvasivat ao. koneen laskun? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos Aerollakin kaikki penkit nahkaa? Tuohan tuntuu jo melko luxukselta.... 8) :P

 

 

Kuumalla ilmalla nahkapenkit ei ole kivoja  ;D tai jos aurinko paistaa suoraan ikkunasta sisään. flyLAL:n Saabissa oli nahkapenkit...

 

Jani

 

Noittten penkkien päällyksestä en ole satavarma, saattavat olla keinonahkaa tai aitoa joku ehkä tietää paremmin. Onhan aito nahka ihan miellyttävä materiaali vaikka olisi kuumakin. Keinonahka ei taas ole yhtään mukava, vrt. "kessnojen" penkit.  Ja yhtiöhän on Finncomm, ei Aero.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyyhän tuo voida lastata täyteenkin matkustajia. Tuskin niillä huvikseen vajailla kuormilla ajellaan ;)

 

Viime kesänä tulin Vaasasta tsadiin vanhan mallisella atikalla. Olin lennon ainoa matkustaja. Takimmaiseen penkkiin ohjasivat ja lisäksi 300:n kilon verran

hiekkasäkkejä ramppihenkilökunta nakkasi takahutlariin ::):o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime kesänä tulin Vaasasta tsadiin vanhan mallisella atikalla. Olin lennon ainoa matkustaja. Takimmaiseen penkkiin ohjasivat ja lisäksi 300:n kilon verran

hiekkasäkkejä ramppihenkilökunta nakkasi takahutlariin ::):o

Okay, ne harvat kerrat kun olen kotimaan lennoilla matkustanut, en ole moisiin paino ongelmiin törmännyt. Aina on matkustajat lastattu kyytiin ilman mitään säätämistä. Ensimmäinen kerta tämä EFJY-EFHK lento finncomm:illa jossa laitettiin porukka sen nauhan taakse. (=aikaisemmin tässä ketjussa) No en kommentoi asiaa enempää kun en siitä tiedä mitään. Kertokaa asiantuntijat miten homma pelaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla