Sami Puro

"Harva pärjää kuuden tunnin yöunilla"

60 viestiä aiheessa

Oisko se niin, että koekäytöt pyrittäisiin suorittamaan vastatuuleen? Muistelen ainakin joskus mukana olleena tällaista kerrotun.

- Heikki

Olet aivan oikeassa, syytä en tiedä/muista mutta jos koekäytetään "kattilassa" niin kone pyritään kääntämään nokka vastatuuleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt oli taas Vantaan Sanomissa (17.6.07) niin hyvä juttu, että pakko lainata se tännekin.

Vantaanpuisto-seuran puolesta mielipideosastolla lentomelusta L. Hulden kirjoittaa näin:  ;D

Miten on mahdollista, että kun Finnair kehuu idänliikenteensä nousseen tähtilukemiin, niin itään suuntaavat koneet kuitenkin aina yritetään saada nousemaan länteen.

L. Hulden, jos tämän luet niin otapa yhteyttä niin lähdetään sinne kentälle katsomaan miksi usein lähdetään länteen ja mitä sen jälkeen tapahtuu.

Onkohan Hulden koskaan käynyt Helsinki-Vantaalla... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sijaintina myötätuuli 27.

Ollut 40 vuotta. Hesan liikenne menee lähes talon päältä, kun 33 on käytössä. Häiritseekö? No ei häiritse!

Malmin koneet kierroksessa, häiritseekö? No ei. Poikkeuksena: säätölapaiset potkurit. Hyvin harvoin joku 2 moottorinen ulvahtaa talon lähistöltä. Siihen repivään ääneen kyllä herää. Kopterit tai muut ei aiheuta mitään reaktiota.

Yläkerrassa asuva alkoholisti aiheuttaa näppylöitä jatkuvasti kolinallaan ja kopinallaan.

Enemmän siniset bussit aiheuttaa melua kuin pikkukoneet.

Jos jotain oikein täytyy etsiä mikä häiritsee, niin se on U-511.

Se tulee aina niin yllättäen että kävelylenkillä melkein vetää maihin.

Häiritsevintä siinä on se, että sen moottorin ääntä ei juurikaan kuule, vaan se tulee yht'äkkiä näkökenttään ja kun ei mitään kuule, niin sitä vaistonvaraisesti väistää. - Vaikka se onkin 700 ft korkealla.    ::)

Toinen lähes vastaava on CAU, se vaan hurisee pehmeästi mennessään.

Sellaiset kummalliset silikonista valetut korvatulpat ovat outo keksintö. Ne kun tökkää korviinsa, niin oudosti hiljenee ympäristö.

Kalliita ovat ja vaikeasti saatavia. 33€ pari ja ainoa paikka jonka tiedän niitä tekevän on helsingin hakaniemessä oleva ympyrätalon lääkäriaseman kuulonhuoltaja.

Tulpat valetaan 2-komponentti silikonista omissa korvissa ja ne saa mukaansa samantien. Ruuhkasta johtuen ajan saa kuulemma vasta seuraavaksi päiväksi....

Mutta eihän sellaisia kukaan järkevä ihminen viitsi teettää. Mistäs sitten valittaa kun yö sujuukin mukavasti höyhensaarilla, eikä edes neito vieressä aiheuta heräämisiä vertahyytävillä kiljahduksillaan ja omituisilla höpötyksillään, joista se ei aamulla tiedä mitään......  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys! Itse olen asunut koko ikäni Tampere-Pirkkalan kentän läheisyydessä eikä minua ole koskaan häirinny lentokoneiten äänet. Enemmän häiritsee kun naapuri yrittää porata reikää kiviseinään huonolla terällä ja poralla. Ei kannata muutaa alueelle jossa on lentoliikennettä. Sanoin joskus että mulla on maailman kallein herätyskello kun Hornetit herätti aamulla kun lähtivät Pirkkalasta lennolle! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt vasta luin (kai) ensimmäistä kertaa tuon jutun ja ihmettelen taas näitä valittajia. Itse asun Matarissa (Korson vieressä) ja 22L:n lähestymislinja kulkee suoraan yli eikä ne lentokoneet nyt niin kamalan korkealla ole tässä kohtaa. Sillointällöin kuuluu hieman kovempi ääni, mutta yksikään lentokone ei ole minua vielä herättänyt täällä. Yöllä niitä tulee harvemmin eikä niiden melu ole kovinkaan kova päivälläkään.

Lisäksi ihmettelen mitä se Rekolaan muuttaminen auttaisi, kun ne lentokoneet tästä kuitenkin läheltä menevät silti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei valittajia saa loppumaan vaikka mitä tekisi. Olen lukenut joltain mielipidepalstalta valitusta tuulivoimaloiden aiheuttamasta metelistä.. ja kun ne on vielä niin rumiakin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt vasta luin (kai) ensimmäistä kertaa tuon jutun ja ihmettelen taas näitä valittajia. Itse asun Matarissa (Korson vieressä) ja 22L:n lähestymislinja kulkee suoraan yli eikä ne lentokoneet nyt niin kamalan korkealla ole tässä kohtaa. Sillointällöin kuuluu hieman kovempi ääni, mutta yksikään lentokone ei ole minua vielä herättänyt täällä. Yöllä niitä tulee harvemmin eikä niiden melu ole kovinkaan kova päivälläkään.

Lisäksi ihmettelen mitä se Rekolaan muuttaminen auttaisi, kun ne lentokoneet tästä kuitenkin läheltä menevät silti.

Ihan samalla tavalla niitä menee tästä. Laskevat ei pidä kovaa ääntä.

Toisaalta nousevista kyllä tulee enemmän meteliä ja joskus kun tästä vetävät yli, se toki häiritsee jo enemmän. Toki ilmailuihmisenä suhtautuu asiaan hiukan eri tavalla, mutta toki rajansa kaikella.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MOI! Itse asun aika lähellä EFTUa, vaikka siitä silloin tällöin joku IL-76 menee niin tiedän että se on vain hetkellistä, lisäksi päältä menevät cessnat ja Tku Airin Piperit on kiva bongata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään