Ari Katajamäki

Mistä kuville galleria?

23 viestiä aiheessa

Pitäisi saada kuville lisää säilytystilaa...

Eli kertokaahan minkälainen ratkaisu kannattaisi hommata nettikuvagalleriaksi.

Nebulan 1g vaikuttaisi helpolta ratkaisulta pienellä rahallisella panostuksella. Mutta onko muita vaihtoehtoja?

Niin, olen kyllä saanut pidellä kuviani kuppilatiiman galleriassa, mutta kun se on juuri nyt poissa käytöstä.

Saisin kyllä kaverilta lainata palvelimen nurkkaakin, johon saisi asennella ja viritellä systeemit. Mutta ei nyt taida riittää aikaa niin vakavalle asian harrastukselle.

a

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki tietty Flickr on kanssa ihan toimiva galleria. www.flickr.com - ilmainen, pro-käyttöoikeus joku reilu 20 euroa vuodessa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi saada kuville lisää säilytystilaa...

Eli kertokaahan minkälainen ratkaisu kannattaisi hommata nettikuvagalleriaksi.

Nebulan 1g vaikuttaisi helpolta ratkaisulta pienellä rahallisella panostuksella. Mutta onko muita vaihtoehtoja?

Niin, olen kyllä saanut pidellä kuviani kuppilatiiman galleriassa, mutta kun se on juuri nyt poissa käytöstä.

Saisin kyllä kaverilta lainata palvelimen nurkkaakin, johon saisi asennella ja viritellä systeemit. Mutta ei nyt taida riittää aikaa niin vakavalle asian harrastukselle.

a

Anteeksi tyhmä kysymys, en tunne moisten gallerioiden ideaa eli onko kyseessä vain säilytystila vai myös jonkinlainen kuvien esittelypaikka tms.? Hinta tuntuu kovalta jos 1Gb maksaa esim. vuosittain parikymmentä euroa. Jos kyseessä on vain säilytys, niin eikö esim. ulkoinen kovalevy 250Gb hintaan about 120 euroa kertakust. ole paljon parempi? :-\

nimerkkillä epätietoinen

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tyhmä kysymys, en tunne moisten gallerioiden ideaa eli onko kyseessä vain säilytystila vai myös jonkinlainen kuvien esittelypaikka tms.? Hinta tuntuu kovalta jos 1Gb maksaa esim. vuosittain parikymmentä euroa. Jos kyseessä on vain säilytys, niin eikö esim. ulkoinen kovalevy 250Gb hintaan about 120 euroa kertakust. ole paljon parempi? :-\

nimerkkillä epätietoinen

Kai

Ainakin tuo Nebulan palvelu tarjoaa myös galleriatyyppisen ratkaisun, joten kuvat saa näppärästi esille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervicko!

Jees, vaikuttaa hyvältä. Vielä kun keksis miten estää muita lataamasta kuvia koneelleen.

t.PR

Melkeimpä mahdotonta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkeimpä mahdotonta  ;)

Ellei jopa täysin. Kuvakaappausta omasta ruudusta kun ei voi estää millään... Ja jokainen, joka kuviaan nettiin änkää, myös tiedostaa tämän. Tai ainakin pitäisi. Aina on olemassa se väärinkäytön riski...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Watermarkkia vaan päälle. Jostain lehdestä luin, että kuviin saa jotain koodeja, millä ne voidaan sitten myös jäljittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluaa, ettei muut voi ladata kuvia koneelle niin voi oikeastaan unohtaa niiden kuvien laittamisen nettiin kokonaan. Ei siinä ole mitään järkeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, turha niitä on sinne tunkea jos ei halua muiden niitä näkevän.

Mua ei ainakaan haittaa jos joku saa jostain kuvastani hyvän taustakuvan koneelleen tms. Ei se ole minulta pois mitenkään. Jos myisin printtejä, en varmaankaan laittaisi täysresoluutioisia nettiin (enkä laita muutenkaan koska ne vievät julmetusti tilaa levyltäkin)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://picasaweb.google.com

tarjoaa myös 250mb ilmaista tilaa. Luonnollisesti tuonne pitää saada kutsu. Itsellä on kutsu mutta en ole vielä testannut miten homma toimii.

Eiköhön riitä, että on gmail tunnukset olemassa? Ainakin näin minulla vielä jokin aika sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täähän vaikutaa hyvältä sivustolta, kiitoksia!

Vaikuttaa todella hyvältä tämä. Olen itsekin 1g käyttäjä, mutta 60e vuodessa kuvagalleriasta on kyllä liikaa :(.

Tuossa kuvablogissa on vain se huono puoli, että ei voi tehdä kansioita kansioiden sisälle, ja tuo zip uploadi ei ainakaan minulla toiminut, eli että saitti ilmoitti, että kuvien esille laitossa on tapahtunut virhe joka kuvalle.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään