Mika Mononen

A340 myöhästymiset

1 475 viestiä aiheessa

LQA näytti lähtevän rullailemaan rahtiplatalta ennen puolta kahdeksaa.

On siinä matkustajat saaneet nautttia maailman parhaan lentokentän maisemista kunnolla...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliskohan joku avuista rikki  ;D

 

Hyvin mahdollista, sillä minuutti lähdön jälkeen LQA:n vertical speed oli 800 ft/min, kun taas äsken lähteneen Pekingin MD-11:n VS oli 2500 ft/min samassa kohtaa.  ;)

 

Aikamoista lussuilua taas. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA näytti lähtevän rullailemaan rahtiplatalta ennen puolta kahdeksaa.

On siinä matkustajat saaneet nautttia maailman parhaan lentokentän maisemista kunnolla...

Juha.

 

Niin, tuollahan sitä  istuttiin nautiskelemassa. Viiveen syynä käryävä takakeittiön uuni, joka vaihdettiin. Keskimäärin toki mukavampi lentää koneessa, jossa ei ole ylimääräisiä savuja sisällä  :P

 

Kieltämättä vähän kateellisena katselin viereiseltä portilta lähtevää LQB:tä, tuosta alfasta kun aikalailla näkee sen että mualimoo on kierrelty...

 

t: Veli-Matti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siivissihän niitä nakkiuuneja roikkuu neljä, siitä olisi saanut korvaavan uunin. Tosin ovat niin laimeat, että olisi voinut olla Veli-Matin ja muiden Shanghain matkaajien lihapullat kuitenkin haaleat.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

A340 nousukyky perustuu siihen, että pyöreä maapallo karkaa alta pois!!??

Asi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti on LQA:ssa jäähdytys päällä kun Shanghain poka istunut 45 min koneessa portilla 33 odottamassa jotain. Nyt vasta sai pushbackin käyntiin.

 

EDIT: LQA takaisin portille

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA:n tilanne: PVG CANCELLED

 

Eix oo upeeta...ihanaaa...mahtavaa...bussireitti peruttu....nam...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä ole...

 

Ettekö yhtään ajattele niitä matkustajaparkoja :thmbdn:..

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää A343:silla olevan lähtövaikeuksia, tilanne klo 17:55: 

 

  17:10 Shanghai

AY057 Gate 31D Gate closed   

   

   

  17:15 Nagoya

AY079 Gate 32 New info at 19:30   

   

   

  17:20 Tokyo

AY073 Gate 31 Delayed until 18:30   

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää A343:silla olevan lähtövaikeuksia, tilanne klo 17:55: 

 

  17:10 Shanghai

AY057 Gate 31D Gate closed 

 

 

  17:15 Nagoya

AY079 Gate 32 New info at 19:30 

 

 

  17:20 Tokyo

AY073 Gate 31 Delayed until 18:30 

 

 

Bussi kipparit tainneet jäädä briefingissä suustansa kiinni  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tää kyllä huvittavaa tämä A340:sen mollaaminen. Se voi olla vähän tahnakattila ja kärsiä toisinaan ongelmista, mutta tällä tasolla en uskonut tämän homman olevan koskaan, että sitä ihan mollataan näin surutta. Surullista  :'(

 

Mutta lähtikö tämä LQC ollenkaan tänään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta lähtikö tämä LQC ollenkaan tänään?

 

Ei siltä näytä.

 

OH-LQB lähti Shanghaihin klo 18:15, OH-LQA Tokyoon klo 20:00 ja Nagoyalle piti tulla uutta tietoa klo 19:50 mutta katosi listoilta sen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ne lahnat hyytyy kentalle. Tama on esimakua tulevasta kun lahnoja on enemman kaukoreiteilla.

Toista se oli perinteinen Douglas (LGE) joka suhasi tanne Delhiin niin ripeasti ja sutjakkaasti 20 min etuajassa. :laugh:

 

Ja kohta suhataan taas etuajassa Helsinkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ne lahnat hyytyy kentalle. Tama on esimakua tulevasta kun lahnoja on enemman kaukoreiteilla.

Toista se oli perinteinen Douglas (LGE) joka suhasi tanne Delhiin niin ripeasti ja sutjakkaasti 20 min etuajassa. :laugh:

 

Ja kohta suhataan taas etuajassa Helsinkiin.

 

Tilastovoitto  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lastentauteja, lastentauteja ;D

 

 

No joo, onhan tuota konetyyppiä toki rakennettu jo pitkät tovit, mutta kai sitä jokaisessa tehdasuudessa yksilössä voi jotain murhetta esiintyä? Ihmisen rakentamia nuo kuitenkin.. Mitä tuohon mollaamiseen tulee, niin A343 on mielestäni ehdottomasti kauneimman näköisiä laajarunkokoneita (jos nyt 500/600- sarjassa moottorit on sentään motin kokoiset/ näköiset), on hiljainen ja hienoa tekniikkaa on sisällä. Mutta siitä en pääse mihinkään että MD11:ssä vain on "sitä jotain" paljon enemmän kuin A340:ssä - jotenkin se on paljon äijemmän oloinen laite kuin bussi.

 

 

Tulipa tästä mieleen omasta duunista, ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on Finnlinesin uudet komeat ropaxit jääneet rantaan tai tulleet useita tunteja myöhässä kun milloin on pääkoneet on rikki, potkuriakseleissa vikaa, generaattorit paukkuu, yms.. Kaiken lisäksi jokainen valmistui vähintään 3-4kk aikataulusta myöhässä. Ensimmäinen ei päässyt edes koko neitsytmatkaa ehjänä perille kun jo paukahti keulapotkuri. Kyllä Italiaanot osaa rakentaa :P Samaan aikaan 12-14 vuotta vanhemmat Puolassa rakennetut ropaxit painaa päivästä toiseen ongelmitta. Onhan nuo uudet kyllä pirun hienoja, kauniita, tilavia, hiljaisempia (matkustajan näkökulmasta), ja ahtaajaväelle sekä rekkakuskeille lastauksen/ purun osalta todella hyviä ja helppoja, mutta ei ne silti mitenkään loista vanhempien rinnalla. Kyllähän ne halvalla rakannettiin jos vertaa esim. kotimaiseen telakkaan, mutta oliskohan kuitenkin muualta pitänyt tilata..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
[Tulipa tästä mieleen omasta duunista, ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on Finnlinesin uudet komeat ropaxit jääneet rantaan tai tulleet useita tunteja myöhässä kun milloin on pääkoneet on rikki, potkuriakseleissa vikaa, generaattorit paukkuu, yms.. Kaiken lisäksi jokainen valmistui vähintään 3-4kk aikataulusta myöhässä. Ensimmäinen ei päässyt edes koko neitsytmatkaa ehjänä perille kun jo paukahti keulapotkuri. Kyllä Italiaanot osaa rakentaa :P Samaan aikaan 12-14 vuotta vanhemmat Puolassa rakennetut ropaxit painaa päivästä toiseen ongelmitta. Onhan nuo uudet kyllä pirun hienoja, kauniita, tilavia, hiljaisempia (matkustajan näkökulmasta), ja ahtaajaväelle sekä rekkakuskeille lastauksen/ purun osalta todella hyviä ja helppoja, mutta ei ne silti mitenkään loista vanhempien rinnalla. Kyllähän ne halvalla rakannettiin jos vertaa esim. kotimaiseen telakkaan, mutta oliskohan kuitenkin muualta pitänyt tilata..

 

Tästä Finnlinesin Fincantierin tilauksesta sen verran, että Antti Lagerroos totesi tilausta tehtäessä luottavansa enemmän italialaisten toimitusvarmuuteen kuin silloiseen Finnyardsiin. Sama mies oli päättämässä Wärtsilän hallituksen puheenjohtajana Turun tehtaan alasajosta ja tuotannon siirtämisestä Italian Triesteen...

 

No, se siitä... Huono tuuri bussien, kun tänään olisi ollut ensimmäinen päivä, kun Finnairin laajarunkoisia Airbusseja lähtisi ensi kertaa historiassa kolme kappaletta 10 minuutin sisällä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään