Mika Mononen

A340 myöhästymiset

1 475 viestiä aiheessa

On tää kyllä huvittavaa tämä A340:sen mollaaminen. Se voi olla vähän tahnakattila ja kärsiä toisinaan ongelmista, mutta tällä tasolla en uskonut tämän homman olevan koskaan, että sitä ihan mollataan näin surutta. Surullista  :'(

 

Mutta lähtikö tämä LQC ollenkaan tänään?

 

Höpsistä....

 

Se ei ole mikään tahnakattila...Monesti nousee paaljon pirteämmin kuin MD-11.... Tietysti loivemmalla kulmalla, mutta sehän on sen koneen ominaisuus. Eli siis nousee ilmaan ainakin tuo 343E aikaisemmin.

 

Niin ja nämä jututhan riippuu niin paljon siitä rahdin määrästä etc...Eli kokonaispainoista.

 

-Jukka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lussut ja myös uudet lussut osaavat nekin myöhästelyn; LQB lähti Shanghaihin vasta 20:00. Pieni istumaharjoittelu ollut taas ennen lentoa viidestä kahdeksaan. :o

 

 

Huomenna lähes 3 tuntia myöhässä Shanghaissa...saakohan ennen ensi viikonloppua nylkytettyä kiinni aikataulut.... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lussut ja myös uudet lussut osaavat nekin myöhästelyn; LQB lähti Shanghaihin vasta 20:00. Pieni istumaharjoittelu ollut taas ennen lentoa viidestä kahdeksaan. :o

 

No mikäs siinä istuessa jos vaan viihdesysteemit pelaa... niin, jos pelaa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mikäs siinä istuessa jos vaan viihdesysteemit pelaa... niin, jos pelaa... ;)

 

Oliko se töllön tuijottaminen vai se matka Helsingistä Shanghaihin se mistä matkustajat ovat maksaneet? Töllö kai aika monella kiinalaisellakin on kotona. ;)

 

Eikös tän kolmenelikymppisen pitänyt olla kone joka ei koskaan myöhästy?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko se töllön tuijottaminen vai se matka Helsingistä Shanghaihin se mistä matkustajat ovat maksaneet? Töllö kai aika monella kiinalaisellakin on kotona. ;)

 

En olisi tuosta niin varma... Ja onpahan jotakin tekemistä siinä istuskellessa. ;)

 

Eikös tän kolmenelikymppisen pitänyt olla kone joka ei koskaan myöhästy?

 

Oliko syy tekninen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko se töllön tuijottaminen vai se matka Helsingistä Shanghaihin se mistä matkustajat ovat maksaneet? Töllö kai aika monella kiinalaisellakin on kotona. ;)

 

Eikös tän kolmenelikymppisen pitänyt olla kone joka ei koskaan myöhästy?

 

Sitäpaitsi, eikö töllöjen ohjelmapuoli yleensä käynnistetä vasta sitten kun ollaan ilmassa? Ainoa, mikä siellä näkyy niin on kamera, ja jos kone ei liikahdakaan, niin ei siinä ole mitään katsomistakaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitäpaitsi, eikö töllöjen ohjelmapuoli yleensä käynnistetä vasta sitten kun ollaan ilmassa? Ainoa, mikä siellä näkyy niin on kamera, ja jos kone ei liikahdakaan, niin ei siinä ole mitään katsomistakaan.

 

No sitten se on ihan sama monta moottoria on ympärillä. Penkki kuin penkki. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kamalaa se on tuommoinen epätäsmällisyys. Tänäänkin LQA:lle 28 ja LQB:lle 22 minuuttia. LQC:lle ennustetaan 19 minuuttia. Ja kaikki etusessa.  :-\

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kamalaa se on tuommoinen epätäsmällisyys. Tänäänkin LQA:lle 28 ja LQB:lle 22 minuuttia. LQC:lle ennustetaan 19 minuuttia. Ja kaikki etusessa.  :-\

 

-A-

 

Ei muutakuin porvoon vorrille kiertämään pari sakkokierrosta. Hävetkää, kun pilaatte Ilkan päivän!  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei muutakuin porvoon vorrille kiertämään pari sakkokierrosta. Hävetkää, kun pilaatte Ilkan päivän!  >:(

Ilkka ei tiedä tästä koska tämän postauksen perusteella hän on poistunut kolmiaukkoisella maasta. Mielenkiintoinen yhteensattuma tosin: heti kun Ilkka poistuu paikalta, alkavat 343-koneet olla ajoissa. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä Finnlinesin Fincantierin tilauksesta sen verran, että Antti Lagerroos totesi tilausta tehtäessä luottavansa enemmän italialaisten toimitusvarmuuteen kuin silloiseen Finnyardsiin. Sama mies oli päättämässä Wärtsilän hallituksen puheenjohtajana Turun tehtaan alasajosta ja tuotannon siirtämisestä Italian Triesteen...

 

No, se siitä... Huono tuuri bussien, kun tänään olisi ollut ensimmäinen päivä, kun Finnairin laajarunkoisia Airbusseja lähtisi ensi kertaa historiassa kolme kappaletta 10 minuutin sisällä...

 

Niin ja jos Lagerroos olisi vielä Finskinkin hallituksessa, niin emännät olis aikapäiviä sitten ulkoistettu aasiaan ja koneet lentäjineen olisi leasingillä Kongosta tai jostain muusta epämääräisestä lähteestä. (Finnair, operated by Air Kongo tai jotain vastaavaa...) Uskokaa pois.

 

Yleensä erilaiset -neuvos -tittelit annetaan mun käsityksen mukaan arvonosoituksena siitä, että henkilö on tehnyt jotain todella fiksua ja yleishyödyllisen hyvää kyseisellä saralla yhteiskunnan hyväksi. Minä en vielä tänä päivänäkään pysty ymmärtämään, mitä merenkulkuneuvos Antti Lagerroos on tämän maan merenkulun hyväksi tehnyt  -jos nyt ei lasketa sitä, että on tietysti lihottanut omaa palkkapussiaan aika kunnolla ja tietysti pumpannut ison kasan rahaa Finnlinesin osakkeenomistajien taskuun...

 

Juu ja oli jokin käsittämätön säätö toi tehtaan siirto. Wärtsilä 46 läpivientiaika tehdaslinjalla on pidentynyt huomattavasti ja laadusta tullu paskaa. Ylläri, että Finnlinesin ropax-rojut tehtiin myös Italiassa... Lagerroos realisoi kaiken kapitalistisen vinoutuneena ilman yhteiskunnallisen vastuun häivää pois Suomesta mihin vain pääsee koskemaan. Tossa pari vuotta sitten tuli piipahdettua yhdessä rollikassa, mikä oli mennyt käsittämättömään kuntoon puolalais/ukrainalais/venäläisissä-käsissä.

 

No joo, vähän off topic mut oli pakottava tarve ilmaista itseäni... Antakaa anteeksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja jos Lagerroos olisi vielä Finskinkin hallituksessa, niin emännät olis aikapäiviä sitten ulkoistettu aasiaan ja koneet lentäjineen olisi leasingillä Kongosta tai jostain muusta epämääräisestä lähteestä. (Finnair, operated by Air Kongo tai jotain vastaavaa...) Uskokaa pois.

 

 

Älä kuule pelottele Lagerroosilla... Hänhän oli taannoin yhtenä toimitusjohtajaehdokkaana Finnairille. Onneksi kieltäytyi kunniasta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli ilo päästä Finnairin uuden OH-LQC:n kyydissä Tokyoon 5.7 ja takaisin samalla koneella 13.3. Menomatkan lähtö viiväistyi pari tuntia ainankin minun mielestäni melko erikoisen syyn takia. Aluksi koko koneellinen kerättiin "karsinaan" portin 31 edustalla, mutta sen sijaan että olisi edetty koneeseen siirrettiin koko poppoo takaisin transit alueelle. Tunnin päästä uusi yritys ja nyt päästiin koneeseen asti. Lähtö kuitenkin edelleen viivästyi. Kapteeni kertoi, että oli ollut ongelmia laskutelineen jarrupaineiden kanssa. Syy, jonka takia lähtö edelleen viivästyi oli se, että nyt yritettin tavoittaa Nagoyasta mekaanikkoa, joka oli konetta huoltanut edellisenä päivänä :o Tämä herätti huvitusta matkustamossa, olihan kello Japanissa kuitenkin jo yli puolen yön. No mekaanikko jostain löytyi ja matkaan päästin n 1.5 h koneessa istuskelun jälkeen. Muuten uuden bussin kyydissä viihtyi oikein hyvin. Uusi IFE toimi ok, leffavalikoima oli kyllä runsaasta valikoimasta huolimatta melko onneton :thmbdn: 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa-a. Sekä LQB ja LQC lähtivät tänään, tosin noin tunnin myöhässä. Olin siellä 22R:n päässä siinä kuuden aikoihin ja molemmat lähti noin kolmen mädärin jälkeen. Näytti olevan noi Aasian noin viiden lennot lähes kaikki vähän myöhässä tänään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, LQA:han se sippasi. Ilmeisesti vuorokauden huoltotauko oli sille liikaa.

 

Edellisestä seiskaysin peruutuksesta olikin tasan 3 viikkoa. :)

 

In threefourty we trust ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, LQA:han se sippasi. Ilmeisesti vuorokauden huoltotauko oli sille liikaa.

 

Edellisestä seiskaysin peruutuksesta olikin tasan 3 viikkoa. :)

 

In threefourty we trust ;D

 

Ja tämän ketjun perusteella edellisen kerran LQA:n takia lento jouduttiin perumaan lähes tasan kuukausi sitten. Olispa muuten kamalaa jos kaikki MD-11:detkin hajoais kerran kuussa. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA lähti Mumbaihin reilut puolitoista tuntia myöhässä:

 

21:15 Estimated time of departure - Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa

21:39 Left the gate - Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa

21:51 Took off - Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa

7:21 Estimated time of arrival - Mumbai (Bombay), Intia - Bombay (Chhatrapati Shivaji)

 

Minulta loppui usko puoli kymmeneltä ja lähdin pois kentältä, koska en enää uskonut koneen lähtevän ennen auringonlaskua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA lähti Mumbaihin reilut puolitoista tuntia myöhässä:

 

21:15 Estimated time of departure - Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa

21:39 Left the gate - Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa

21:51 Took off - Helsinki, Suomi - Helsinki-Vantaa

7:21 Estimated time of arrival - Mumbai (Bombay), Intia - Bombay (Chhatrapati Shivaji)

 

Minulta loppui usko puoli kymmeneltä ja lähdin pois kentältä, koska en enää uskonut koneen lähtevän ennen auringonlaskua.

 

Meillä loppui usko vielä aikaisemmin. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään