Mika Mononen

A340 myöhästymiset

1 475 viestiä aiheessa

Laitetaan nyt vaikka tänne. Onko tänään joku 340 lähtenyt reilusti myöhässä reitilleen, kun nousi tuossa n. 20.45, vai lennetäänkö Pekingiin nykyään bussilla?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman OT, mutta tuli mieleen millainen tilanne tarvittaisiin, että nykkiläinen lennettäisiin A340 ?

 

Sellainen tilanne nyt alkuun, että olisi se A340 joka sinne lähetettäisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei riitä LQC:llekään vuorokauden huollot:

 

AY29 22:30 Next info will be at

 

LQA lähti paikkaamaan tilannetta Pu Dongille viisseiskana ja ehkä Mumbaihin mennään ensimmäistä kertaa uudella lussulla sikälimikäli lähtee ollenkaan.

 

 

Näinkös hyvin ne uudet lussut kestää? LQC on jo lyhyen historiansa aikana aiheuttanut yhden peruutuksenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helpolla ei luovuteta kun maanantainakaan ei ollut Mumbain lentoa. Koko ajan vaan pumpataan tunti lisää taululle.  ::)

Se on hienoa kun 20:00 piti lähteä niin 23:30 laitetaan vaan lisää infoa taululle että tunnin päästä taas katsellaan. Silloin on jo 4,5h mennyt ihmetellessä.

Olen ennenkin ihmetellyt tätä tunnin aikataulun pumppaamista, että eikö ammattimiehet siellä hallin puolella oikeasti tiedä, riittääkö tunti jäljellä olevien vikojen korjaamiseen vai onko tämä tunnin pumppu joku markkinointikikka odottaville matkustajille?

 

AY29 0:30 Next info will be at -

 

Huominen PVG tai NGO kärsii jos LQC lähtee vielä Mumbaihin. Ellei LQA taas tuuraa huomennakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan muuten asian sivusta... Katselin yhtena iltana Youtubelta videon, jossa Finnairin Lussu lensi Delhiin. Onko nain kaynyt useastikin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan muuten asian sivusta... Katselin yhtena iltana Youtubelta videon, jossa Finnairin Lussu lensi Delhiin. Onko nain kaynyt useastikin?

 

Juhannuksena kävi kaksi kertaa. Oli ihan suunniteltu juttu. Muita Delhissa AY:n kaksykkösenä/kakskakkosena vierailleita on Boeing 757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Olen ennenkin ihmetellyt tätä tunnin aikataulun pumppaamista, että eikö ammattimiehet siellä hallin puolella oikeasti tiedä, riittääkö tunti jäljellä olevien vikojen korjaamiseen...

 

 

Sitä voi olla välillä kovin vaikea ennustaa, koska niin moni asia vaikuttaa lopputulokseen.. Perussääntö on se, että oli matkustajilla kuin kiire tahansa, hommat tehdään rauhallisesti ja ne kestävät sen, minkä kestävät. Siihen sitten logistiset asiat, slotit, lepoajat etc. ... Kuten sanoit, ammattilaiset siellä hommia hoitaa.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta aika lavea haarukka oli vielä klo 00:30 kun pumpattiin lisää aikaa taas tunti ja klo 1:30 LQC:n matka Mumbaihin peruttiin. Eli 00:30 ei vielä tiedetty että tuleeko lussusta lentokelpoinen koko yönä vaiko tunnin päästä annetaan taas lisää siimaa matkustajille.

 

Ja se mikä on jännä juttu, on se että näiden "pumppujen" miehistö ei siellä kentällä odottele vaan heille soitetaan paljon totuudemukaisempi lähtöaika jotta osaavat tulla kentälle. Miksi ei matkustajille?

 

Kuten sanottua LQC teki temput eli AY29/30 peruttiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tunnustettakoon, että tiedotuspolitiikasta en tiedä yhtään mitään. Huoltohommat saattavat vaan venyä jonkun sinällään naurettavalta kuulostavan syyn takia tuntikausia. Jos joku vaan ahdistaa, se sitten ahdistaa. Kaikki mopoja korjanneetkin tiennevät sen  ;)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen olen huomannut omalla työpaikalla satamassa, että niinkin yksinkertaista tekniikkaa olevat laitteet kuten 70- luvun loppupuolelta kotoisin oleva nosturi tai vähän tuoreempaa kaliiperia olevan laivan systeemitkin on välillä todella kinkkisiä korjattavia. Ei osaa ammattilaiset sanoa kuin että tässä menee tunti tai sitten kuusi tuntia kun on laite kunnossa. Tai sitten ei vain tule kuntoon kuin vasta seuraavana päivänä..

 

Tuore lentokone taasen on huomattavasti monimutkaisempi laite, joten en yhtään ihmettelisi jos edes huollon työntekijät eivät tiedä tarkkaan kuinka kauan kestää huollossa jos siellä ilmenee jotain tavallisesta poikkeavaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja...

 

Ei sitä taatusti kiusalla asiakkaalle tuota lähtöaikojen "pumppaamista " tehdä. Varmasti tiedottavat sitä mukaan, kun oikeaa tietoa on. Tottakai se on pirun ikävää, että näin silloin tällöin käy.

 

Mutta, varmasti on kaikkien kannalta huomattavasti tärkeämpää se, että lennetään kunnossa olevalla kalustolla. Eikä rikkinäisellä  8) .

 

-Jukka ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja se mikä on jännä juttu, on se että näiden "pumppujen" miehistö ei siellä kentällä odottele vaan heille soitetaan paljon totuudemukaisempi lähtöaika jotta osaavat tulla kentälle. Miksi ei matkustajille?

 

Siinä on takana kaksi juttua. Jos miehistö odottelee kentällä sillä juoksee työaika, ja kun se on aika tarkkaan säänneltyä, niin sitä ei kannata kuluttaa lorvimiseen - muutoin voi iskeä 12h lisämyöhastyminen, kun miehistön pitää levätä ennen lentoa. Näin siis ulkoasemilla, jossa ei saa toista miehistöä tilalle-eikä se aina nykyisen miehistöpulan aikan ole helppoa Helsingissäkään. Toinen on sitten se että sen miehistön saa aika nopeasti lepopaikastakin liikkeelle jos kone valmistuukin nopeasti. Yritäpä kootaa 300 kaupungille levittäytynyttä matkustajaa koneeseen  pari tuntia aiemmin kuin on ilmoitettu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa loogiselta mutta se ei selitä sitä, että miksi miehistölle ilmoitetaan jo illalla että lähtö siirtyy aamuun mutta matkustajia pidetään näillä tunnin pumpuilla koko yö kentällä tai kolmen aikaan yöllä aletaan kaivelemaan hotelleja kun on viitisen kertaa pumpattu ennen sitä aina tunti eteenpäin lähtöaikaa taululla.

 

Tästä oma kokemus vuodelta 2002 kun Bangkokin lähtö 23:35 siirtyi ja siirtyi kokö yön aina tunnin eteenpäin.

Alunperin muistaakseni lähdön piti olla ensimmäisen ilmoituksen mukaan 02:00, tuolloin aikaa siirrettiin ---> 03.00, siitä --->05:00 ja oikea lähtöaika oli 08:00.

Siitä sitten onneksi napsahti yön aikana upgrade riville 6 ja lähdön jälkeen kyselin emolta, että oliko teillä yhtä pitkä ja nautinnollinen yö?

 

Emo vastasi "ei se nyt niinkään ollut kun meille soitettiin illalla, että seisemältä aamulla on lähtö".  :o

No olihan siinä heilläkin tunti pielessä mutta kyllä ihan suomeksi sanottuna v*tutti kun mukana oli koko yön vielä parikuinen lapsi. Onneksi saimme luvan kotona käyntiin yöllä mutta paskan maku jäi suuhun ja tällaiset muistaa aika pitkään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jenkkilän mediasta tältä päivältä, kuinkas sattuikaan (AP Photo):

 

[ attachment removed / expired ]

 

;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen ratkaisu tehty tänään kun LQA laitettiin Naritaan ja LQC lähti Mumbaihin.

 

-LQC:n huolto taisi vähän venähtää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olemme jo LQC:n oikkuihin tottuneet reilun kahden kuukauden aikana.  :)

 

Parin kuukautta lisää temppuilua niin saamme sille tittelin "LQC The Vikasimulaattori Toulousesta".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olemme jo LQC:n oikkuihin tottuneet reilun kahden kuukauden aikana.  :)

 

Parin kuukautta lisää temppuilua niin saamme sille tittelin "LQC The Vikasimulaattori Toulousesta".

 

Kui ois "hajoavat ikääntyneet kaunottaret A `LA MD-11" myöskin.Ku tunnettuja siitä ett lento MD-11-sta on NOIN aikoina. :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koitas Juhani tavata tuo ketjun otsikko omaan rauhalliseen tahtiin.  :)

 

Vaikka ne M11 -koneet ovat kiehtovia ja kauniita ja niistä on pakonomainen tarve näköjään Juhanilla kirjoitella joka lähtöön, niin nyt ja tässä kuitenkin on kyse A340-koneiden oikkuilusta.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään