Mika Mononen

A340 myöhästymiset

1 475 viestiä aiheessa

 

Taitaa aika harvaan jäädä tämä myöhästymisketju MD-eleveneleveniin verrattuna..

 

;D:laugh:;D:laugh:;D:laugh:;D:laugh:

 

Kyllä sitä tulee ja reippaasti. Kolme konetta eikä historiaa vielä kauaa mutta katsellaan viiden vuoden päästä miten pituutta löytyy. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä tulee ja reippaasti. Kolme konetta eikä historiaa vielä kauaa mutta katsellaan viiden vuoden päästä miten pituutta löytyy. ;)

 

Olen aivan samaa mieltä!! Kyl noista patonkimaan ihmepötköistä saadaan kuulla vielä monta murheellista asiaa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pöh, sen ainoan kerran, kun näillä lentää niin sit se on LQA ja se on rikki. "new info 17.15"....new info at 18.30..... pääseeköhän täältä mihinkään ikinä?

 

AY 79...

 

 

jt

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs on syy ja seuraus? Eli mikä lussua vaivaa ja onko edessä yö Hiltonissa notkuvien pöytien ääressä lennättävän yhtiön laskuun?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika saada jo se M11 Shanghain reitille; eilinen AY57 (LQB) lensi Shanghaihin 12h 20min.  :laugh:

 

Kauanko luulet että upealla mahtavalla hiljaisella upouudella jumalankuvansaaneella ekotaloudellisella superihanalla kerosiinipihillä M11:sella olisi mennyt ?

 

Lienee tuulella enempi merkitys kuin moottorilla.  ;D

 

:P  :laugh: -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ollaan rehellisiä, niin lussu kävi Pekingissä matkalla.  ;)

 

Niin lussu se kait ei 340 ole, että lentäisi HEL-PEK 12h 20min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sittenhän Juhani varmaankin siirtyy sinne Iltalehden puolelle jos ei miellytä täällä esiintyvät asiat.

 

 

    Ja miksi minä, Sinähän ne kirjoitukset tänne olet tehnyt. Sinulle voisin ura aueta Iltalehden Ilmailun

  "kyynisenä" kirjoittajana. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos ei miellytä niin silloin pitää tehdä jotain mikä miellyttää.

 

On tälläkin palstalla monta osiota jotka eivät kiinnosta tai ovat lapsellista vänkäämistä kun joku ei kerro mikä kone tulee vai tuleeko ollenkaan mutta jos eivät kiinnosta niin silloin luetaan kiinnostavampia juttuja.

 

Ei kait Juhanikaan lue Suurta Käsityölehteä jos ei ole käsityömiehiä?  :) Vai oletko? Vai luetko?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ovat lapsellista vänkäämistä

Ah. Todellakin. Olet niin oikeassa...tulee semmonen jännä A340 vs. MD11 keskutelu mieleen..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Olenpahan itsekin silloin tällöin näihin "hieman" provosoiviin juttuihin kärkkäästi vastannut,

  vaan en sentään jatka niitä kerrasta toiseen kuten eräät(s). :-[

    Ja tuohon käsityölehtiin, saatanpa lukee tai olla lukematta :P

    Tähän toistaiseksi loppui asian käsittely minun puolelta, ehkä palaan aiheeseen, ehkä en. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ah. Todellakin. Olet niin oikeassa...tulee semmonen jännä A340 vs. MD11 keskutelu mieleen..

 

Eiköhän me päästä tästä iänikuisesta M11 jeesustelusta viimeistään sitten, kun ne wanhat kotterot poistuvat.... :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän me päästä tästä iänikuisesta M11 jeesustelusta viimeistään sitten, kun ne wanhat kotterot poistuvat.... :laugh:

 

Silloin onkin jo aika jeesustella koska A343:set viedään aavikolle epätaloudellisina ja hitaina kun ei niistä ole edes rahtareiksi.  ;)

 

Täällä tuntuu olevan aika vankka lussukannattajakunta. Vähän huumoria silti voisi siellä laiskabussileirissäkin olla mukana. :)

 

Tänään saattoi taas Tokyoon meneviä PTV-fanaatikkoja hatuttaa kun LQA lähti heitä sinne viemään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silloin onkin jo aika jeesustella koska A343:set viedään aavikolle epätaloudellisina ja hitaina kun ei niistä ole edes rahtareiksi.  ;)

 

Täällä tuntuu olevan aika vankka lussukannattajakunta. Vähän huumoria silti voisi siellä laiskabussileirissäkin olla mukana. :)

 

Tänään saattoi taas Tokyoon meneviä PTV-fanaatikkoja hatuttaa kun LQA lähti heitä sinne viemään.

 

Hjuumorillahan näitä M11 vs. A343 juttuja otetaankin  ;D  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Täällä tuntuu olevan aika vankka lussukannattajakunta. Vähän huumoria silti voisi siellä laiskabussileirissäkin olla mukana. :)

 

 

Niin tuntuu valitettavasti 8) ja veikkaampa että osa näistä lussu faneista on lussu fani vaan sen tähden koska lussut ovat "uusia" ja "upeita" kun nyt on koneiden vaihtoaika niin helppoahan se on puolustella saapuvia koneita kuin lähteviä... harmin paikka tämä EU kun ei sovi tilata lentokoneita vaan tyydytään sen tapaisiin :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävää lukea, kun Finnairin koneet myöhästelevät. Ei tee pitkässä juoksussa hyvää yhtiön maineelle  :-\

 

Sen verran otan kantaa näihin A340 vs MD-11 keskusteluihin, että taitavat molemmat koneet olla hieman epätaloudellisia. A340 Kulutuslukemia on pienennetty vain laittamalla siipiin pienet kannut. Tuon MD-11 teho/kulutus-suhde taitaapi olla vain hieman parempi (tarkoitin siis sitä, paljonko kone kuluttaa polttoainetta suhteessa tehoon. Huomatkaa, että tarkoituksenani ei ole kiihdyttää kone vs. kone keskustelua. Jos viesti on asiaton, modet voi poistaa. Tosiaankin MD-11 taitaa olla suorituskykyisin laajarunkokone, mutta Boeing 777-200ER:n teho/paino-suhde on lähes yhtä hyvä, ja se kuluttaa vähemmän.

 

Ja vielä noista teho/paino-suhteista:

Konetyyppi:            MD-11 (GE)          A340-300E          A320 (GE)              Boeing 757-200 (PW2040)  Boeing 777-200ER (GE)

Maksimiteho:          3*274kN              4*151Kn             2*120,1kN             2*185,5kN                          2*409kN

Maksimi

lentoonlähtöpaino: 285990kg            275000KG           75500kg                115666kg                           286897kg

100kN/kg:               100kN/34792kg  100kN/45529kg   100kN/31432kg    100kN/31177kg                   100kN/35073kg

 

Edit: Lisätty tiedot triplaseiskasta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska LQB lähti vihdoin sitten Mumbaihin niin huomenna ja torstaina Oulun 340 -keikat hoitaa myös LQB.

Ja Hong Kongin reitiltä ei saada LQA:ta pois ennen perjantaita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen verran otan kantaa näihin A340 vs MD-11 keskusteluihin, että taitavat molemmat koneet olla hieman epätaloudellisia.

 

Jos on erääseen A.netissä kirjoittavaan kaveriin uskomista niin A343E on aika lähellä 772ER kulutus arvoja.

 

lähde

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään