Kim Vainionpää

Finnairin asiakastyytyväisyys

17 viestiä aiheessa

Simu: Vaikka paneelit ja koneet on tärkeitä simuilijalle niin IRL: kokonaisuus kiinnostaa meikää, eli millaista yhtiöllä ja sen konetyypeillä on myös matkustaa.

 

Tässä Finnairin asiakastyytyväisyyttä lentomatkaan 2003:n viimeisellä neljänneksellä (loka, marras, joulu).

 

MD-11

 

Kaukoreiteillä businessluokan istuinmukavuuden sekä matkustamoilmeen koettiin heikentyneen.

 

Airbus

 

Airbus -koneet ovat lisänneet businessluokan asiakkaiden tyytyväisyyttä käsimatkatavaroiden säilytystiloihin. Turistissa tyytyväisyys jalkatilaan on kehittynyt positiiviseen suuntaan.

 

Yleistä

 

Kotimaan reiteillä tyytyväisyys samana vrt edelliseen vuoteen. Euroopan reittien turistiluokan asiakkaat olivat selvästi edellisvuotta tyytymättömimpiä lentomatkaansa, mikä johtuu ateriatarjoilun muutoksista. Muuten yleistyytyväisyys pysyi samalla tasolla vrt 2002.

 

Reittiliikenteen täsmällisyys oli erinomainen, mutta joulukuun vastaava jäi heikommaksi.

 

Euroopan turistiluokan asiakkaat kokivat, ettei tarjoilu ollut yhtä sujuvaa (verrattuna 2002) ja ettei henkilökuntaa ollut yhtä hyvin saatavilla kuin vuotta aikaisemmin. Kritiikki kohdistui Euroopan reittien aterioihin sekä kotimaan aamu/välipalaan. Aterioiden riittävyys ei Euroopan businessluokan asiakkaille yltänyt edellisvuoden tasolle ja myös kaukolentojen aterioiden koettiin heikentyneen.

 

Lähde OKAY 2/2004

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en ole kaukolentojen karvalakkipuolella huomannut muuta huononnusta kuin että MD-11:ssa riveiltä 43-61 on ängetty yksi tuoli lisää per rivi.

 

Sen lisäksi takakeittiön välipalatarjoilu on hävinnyt.

 

Taloussanomissa oli Finnairin asiakaspalvelijan kommentti pari viikkoa sitten, että rankimmat palautteet tulevat niiltä matkustajilta, jotka ovat ennen matkustaneet businessluokassa ja nyt kun firmat maksavat enää halvimmat mahdollisimmat liput, he joutuvat matkustamaan karvalakkipuolella ja olettavat että palvelu on samaa kun verhon toisella puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oikein muistan niin mun mielestä 1992-1997 kun matkustin aina kesäsin Jenkeistä tänne kesälomaksi niin jalkatilaa oli reilusti enemmän kun nykyään....

Mutta ainut hyvä asia reittilennoilla on että saa ilmasiks kaikkee ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oikein muistan niin mun mielestä 1992-1997 kun matkustin aina kesäsin Jenkeistä tänne kesälomaksi niin jalkatilaa oli reilusti enemmän kun nykyään....

 

Eikä varmaan vaikuta, että ikä on tuonut mukanaan lisää kokoa? ;D

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus

 

Airbus -koneet ovat lisänneet businessluokan asiakkaiden tyytyväisyyttä käsimatkatavaroiden säilytystiloihin. Turistissa tyytyväisyys jalkatilaan on kehittynyt positiiviseen suuntaan.

 

Lentääkös samat Airbussit myör reittilentoja jotka

toisinaan ovat Euroopan charterkeikoilla ?

Airbusseja ei ole sattunut kohdalle muutamilla harvoilla

Finnairin Euroopan reittilennoilla mutta muutamaan otteeseen

charterlennoilla mm. Nizzaan ja niissä on kyllä ollut uskomattoman ahdasta.

 

 

edit/Janne: Viestin YaBB -koodissa ollut sivun sotkenut bugi korjattu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentääkös samat Airbussit myör reittilentoja jotka

toisinaan ovat Euroopan charterkeikoilla ?...mutta muutamaan otteeseen

charterlennoilla mm. Nizzaan ja niissä on kyllä ollut uskomattoman ahdasta.

 

Lentää sekä että... jaa... 319:ssä oli enemmän jalkatilaa edessä ja keskellä, ja viimeset 5 riviä taas jalkatilaltaan ahtaita (v 2000, 2001). Toukokuussa tulee lennettyä Pariisin reitti A320:llä, joten täytyy tsekata.

 

Mm. saksalaiset kehuivat AY:n tilauslentojen A320 koneita jalkatilojen osalta tänä talvena (Saksasta muistaakseni Kittilään). OKAY 2/2004.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä varmaan vaikuta, että ikä on tuonut mukanaan lisää kokoa? ;D

 

MikkO

 

Saatto vaikuttaa mutta oli sitä enemän kun nykyään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm... Näyttääkö jolla kulla muullakin tämä threadi visuaalisesti oudolta?

 

[EDIT]

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hetkonen tosiaan, aika erikoiselta näyttää. Janne osannee kertoa tarkemmin, että mikä tietokannassa/softassa? mättää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hetkonen tosiaan, aika erikoiselta näyttää. Janne osannee kertoa tarkemmin, että mikä tietokannassa/softassa? mättää.

 

Eipä kummassakaan mitään, Laurin viestissä vain oli yksi ylimääräinen [ -merkki sopivassa kohdassa ja tuo sai foorumisoftan quote-tägien käsittelyn menemään sekaisin -> sivun HTML -koodi heitti kuperkeikkaa. Viestin ongelma korjattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuten kaikki tietää (pakko vaan sanoo tässä) niin 757:n jalkatila on olematon... (kaikki charter-lennoilla kyseisellä koneella olleet tietävät ;D) Pituutta kun löytyy päälle 180 cm niin kyllä on polvet suussa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuten kaikki tietää (pakko vaan sanoo tässä) niin 757:n jalkatila on olematon... (kaikki charter-lennoilla kyseisellä koneella olleet tietävät ;D) Pituutta kun löytyy päälle 180 cm niin kyllä on polvet suussa ;)

 

Sitä saa mitä tilaa. Kun pitää matka saada halvimpaan hintaan ja matkanjärjestäjät puristavat kaikki mehut irti lomalennoista, niin tulos on se, että ei ne lipplakkilennot ole ihmisiä varten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään