Guest niko korpela

Vieraampi Saab busineksella EFHK 02.07.06

10 viestiä aiheessa

Matkalla sunnuntaikaupoille Jumboon nopea pyörähdys businekselle, ja suusta taisi päästä jotain WTF..., liekö ensimmäistä kertaa täällä tälläinen DirectFly Puolasta vierailulla, eli siis perus-Saab 340A SP-KPV (ex SE-LGS) mutta lentoyhtiönä taitaa olla melko uusi ja korpikentällämme ennennäkemätön?

 

Tässä parit räpsyt ko. häristimestä.

 

Eli onko tämä oikeaoppinen sideshot?

[ attachment removed ]

 

Toiselta sivulta, ja tuo v...n koivu!

 

[ attachment removed ]

 

Noseshotti

 

[ attachment removed ]

 

Ja vielä lähempää...

 

[ attachment removed ]

 

 

Tämmöinen setti omalta osalta tänään, spottereita tuntui olevan liikkeellä ainakin 22R kulmilla enemmänkin, joten laittakaahan kernaasti päivän satoa vain tuohon jatkoksi, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyvää kesälomaa teille ketkä sellaista pääsette viettämään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eli onko tämä oikeaoppinen sideshot?

[ attachment removed / expired ]

 

Eikö "oikeaoppinen" sideshot pidä olla suoraan sivulta?  ??? Mutta hyvät kuvat ja ei oo ainakaan peruskaurakone ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli onko tämä oikeaoppinen sideshot?

[ attachment removed / expired ]

Kaukana sideshotista ;D Muuten ihan terävät kuvat ja horisonttia vois ehkä suoristella..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos korjauksista ja +++kommenteista, tottahan tuolla hidastoimisella taskukameralla on parempi kuvailla näitä plattashotteja, ei oikein pysy mukana nuissa liikkuvissa kohteissa... >:(, ja tosiaan kiva kuvailla tälläisiä vähän erikoisempia vieraita välillä, kun tosiaan tuota perusbussi/fatMd/putte/340 settiä näkee jo optisesti töissä aivan kyllästymiseen asti, muistelen vain joskus jonkun sanoneen että kaikki lentokoneet ovat kuvaamisen arvoisia, ja näin tietenkin onkin, mutta tälläinen kolahtaa itselle ainakin enemmän kuin 340 nousussa... 8), mutta kukin kuvaa ja harrastaa tyylillään... :D eli toinen tykkää äidistä ja toinen jopa isoäidistä... :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sideshot on tosiaan suoraan sivulta, dokumenttitarkoituksessa otettu kuva, mahdollisimman lähellä 50mm objektiivilla ja ilman mitään häiritsevää rojua koneen ympärillä. Eli vähän kuin ottaisit "portrettia" jostain ihmisestä, tässä vain tarkoituksella ottaa "muotokuva" koneesta josta maalaus ja yksityiskohdat näkyvät mahdollisimman hyvin.

 

Joku tällainen saattaisi olla aika lähellä.

full

 

Toki ei tuo ole lähimainkaan "ainoa oikea tapa" - ei sellaista olekaan. Hyvä tapa dokumentoida koneita, jos kuvauspaikka vain mahdollistaa tuollaisen kuvakulman. Omasta mielestäni lentokoneet näyttävät yleensä parhaimmilta etuviistosta, mutta tokihan pelkästään siitäkin vinkkelistä kuvatut kuvat alkavat kyllästyttää ajan mittaan. Vaihtelu on hyvästä :)

 

Ja kennon moskat on tiedossa, tuo on vanha kuva :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joo kyllä toi sivukuvasta menee vaikka hiukan takaviistosta onkin... DC-3:lle se muuten sopiikin!  joskus myös jos on koneessa erityisen näyttävä pyrstömaalaus niin takaviistosta kuvattuna se tulee hyvin esille....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvosta, muuten vaikka tuo ensimmäinen kuva onkin suht. uusi, viime sunnuntailta, niin siinäkin lienee moskaa, kun pomppas takasin JP:stä, reasons for rejection: CMOS Dirty/Dust Spots, eli taitaisi olla edullisempaa pistää taskukamera kiertoon kuin puhdistaa se ja hankkia järkkäri, tosin eikös niissäkin kenno ole herkkä likaantumaan kun tuubeja vaihdellaan?, mutta eikös ainakin Olympuksella ole joku kennonpuhdistusysteemi?, mitenköhän lienee vain toimiva?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joo kyllä toi sivukuvasta menee vaikka hiukan takaviistosta onkin... DC-3:lle se muuten sopiikin!  joskus myös jos on koneessa erityisen näyttävä pyrstömaalaus niin takaviistosta kuvattuna se tulee hyvin esille....

 

Jos päätelineen renkaita sihtaat, muista että ne on aika edessä, riippuen polttovälistä niiden mukaan sihtaamalla saattaa tulla taas helposti taas kuvatuksi etuviistosta. Nokkapyöräisessä koneessa fillarien mukaan sihtaaminen toimii paremmin.  Dakotassa siiven takareuna on melkein suora, sihtasin about sen mukaan. Olet ihan oikeassa, se on aavistuksen takaviistosta silti. Pitääpä mennä ottamaan uudestaan ;)

 

Tässä on parempi esimerkki: http://www.airliners.net/open.file/1046145/L/

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla