Guest vemato

Käykö liian kuumana ?

26 viestiä aiheessa

Moro.

Käykö minun koneeni liian kuumana ? Fs:a käyttäessä prossun lämpö pyörii ~63 asteessa

Emolevy n40 astetta. Normaalikäytössä prossu on n.40 astetta.

AMD 3200+ 1G muistia Gforse 2 64Mt ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla pyörii koko ajan 62-63 normaalikäytössä ja esim. simulla lentäessä nousee prossu 65:n ja käsittääkseni sen on ihan normaali tai ei ainakaan haittaava lämpö. Muuten, mites sulla on tommonen tehomylly mutta sitten ikivanha geforce sitten näyttiksenä? Eipä taida koneesta päästä kaikki tehot irti kun on noin epätasainen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

Käykö minun koneeni liian kuumana ? Fs:a käyttäessä prossun lämpö pyörii ~63 asteessa

Emolevy n40 astetta. Normaalikäytössä prossu on n.40 astetta.

AMD 3200+ 1G muistia Gforse 2 64Mt ???

Mun kokemusten mukaan käy.Mulla oli samanlaisia lukemia ennen kuin sain hommattua lisätuuletusta!Varsinkin GF4:n jäähdyttämisessä oli pahoja ongelmia=kaatuilua vähän väliin!Ehdottaisin jos vaan on mahdollista jonkinlaista lisätuuleinta.

T:Harri

P.S jos nyt on noi asteet huomaa että kesä kuumalla lämmöt nousee entisestään.Mutta jos ei vehkeet kaatuile niin en näkisi asteita ongelmana.Mulle vaan tolkutettiin lämmöt on normaalit vasta alle 60cels.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun kokemusten mukaan käy.Mulla oli samanlaisia lukemia ennen kuin sain hommattua lisätuuletusta!Varsinkin GF4:n jäähdyttämisessä oli pahoja ongelmia=kaatuilua vähän väliin!Ehdottaisin jos vaan on mahdollista jonkinlaista lisätuuleinta.

Minulla ei kyllä ole ikinä kaatunut tuon takia, tosin atin kortti..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla pyörii 55-60C biossissa, ja windowssissa sitten varmaankin enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei kyllä ole ikinä kaatunut tuon takia, tosin atin kortti..

Sullahan onkin aina kaikki parasta mitä rahalla saa,ja varsinkin itse tienatuilla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CPU:n lämmöksi yli 60 alkaa olla siinä rajoilla, että voi jo aiheuttaa kaatuilua. Minä tarkistaisin kunnon kontaktin siilin ja prossun välillä, eli tippa hopeatahnaa väliin. Toisaalta 40 astetta kopan sisällä on myös paljon, jos siis emon anturi ei ole piirisarjan päällä tms. kuumassa kohdassa. Kotelotuuletin tai pari voi auttaa asiaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä ohjelmalla muuten näkee näyttiksen lämmöt.Minulla on ollut kone koko päivän päällä ja välillä pelannut Vice cityä ja FS:ää ja lämmöt on emossa 29,prossu 45

AMD 2400+,512mb,GF4 MX440SE 64mb

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No Gainwardin korteissa ainakin tulee mukana XpertTools, jolla sen näkee. Samalla ohjelmalla voi myös säätää GPU:n ja näyttömuistin kellotaajuuksia.

Niin ja riippuu kortista onko siinä anturia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sullahan onkin aina kaikki parasta mitä rahalla saa,ja varsinkin itse tienatuilla ;)

Olen pahoillani jos ärsytän teitä sillä, että kerron omia kokemuksiani tietokoneestani ja anteeksi jos se, että minulla on kalliimpi kone kuin teillä häiritsee teitä, en puhu siitä enää sitten. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen pahoillani jos ärsytän teitä sillä, että kerron omia kokemuksiani tietokoneestani ja anteeksi jos se, että minulla on kalliimpi kone kuin teillä häiritsee teitä, en puhu siitä enää sitten. :-[

Kiitos Olli teitittelystä ja se on aina hyvä että on varaa harrastaa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CPU:n lämmöksi yli 60 alkaa olla siinä rajoilla, että voi jo aiheuttaa kaatuilua.

AMD:t käy kuumempana kuin Intelit, noin 5-10 astetta enemmän, ilman lisätuuletuksia taitaa tuo 60+ olla normaali...lämmönsieto on kuitenkin samaa luokkaa, joskin täysin yksilöllistä, yksi sietää yli 70 helposti, toinen tilttailee jo 60:n pinnassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro..

Kyllähän näistä laitteista kädenvääntöä riittää, ;)minunkin Gf 2:nen alkaa tietysti olla jo aikansa elänyt, seuraavaan lisäbudjettiin olisi tarkoitus liittää määräraha uuteen näyttikseen :) Täytynee hankkia toinen kotelotuuletin joka tuo koteloon ilmaa, nyt on vain yksi 80mm ulospuhaltaja..

että tälläi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kotelotuulettimia on enemmän kuin 1, niin toinen ainakin sitten jo etulevyyn puhaltamaan sisäänpäin. Jos kiintolevyjä on enemmän kuin 1, niin niiden edessä on oiva paikka tuulettimelle.

Prosessorituuletin puhaltaa prossun siiliin sen lämpöistä ilmaa, mitä kotelossa on, joten kotelon ilmanvaihto ja esteetön ilmankierto ovat tärkeitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä vaan lisää tuuletusta peliin, niin saat laskettua noi lämmöt suotuisiin asteisiin. Itselläni käy emolevy 25asteisena ja prossu 40 asteisena normaali käytössä. Pelatessa nousee sellaiset 10 astetta prossun lämmöt ja emolevy n. 5.

En tiedä minkälainen kotelotuuletus sulla on, mutta taakse niin monta kuin saa. Itselläni on yksi 120mm paikka ja siinä tuuletin puhaltamassa ulos päin. Samanlainen tuuletin kotelon edessä ei laske lämpöjä juuri ollenkaan eli ihan turha investointi. Kyllä se alipaine vetää sitä ilmaa yhdelläkin sisään. Panostaisin sen etutuulettimen hinnan prosessorituulettimeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tunkee etutuuletin ilmaa. Sen sijaan että pelkällä imulla tulee ilmaa joka lävestä, saadaan paremmin kotelon läpi kulkeva ilmavirta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tunkee etutuuletin ilmaa. Sen sijaan että pelkällä imulla tulee ilmaa joka lävestä, saadaan paremmin kotelon läpi kulkeva ilmavirta.

Joo kyllä näin on, oikeassa olet. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että hankkii tehokkaamman prosessorituulettimen.

Itsekkin olen harkinnut uuden ostoa, kun amd athlon 2600+ (BOXED) suorittimen tuuletin on todella tehoton. Barton ytimellä ei varmaan tarvitsisi uutta ostaa, mutta kun on se george thorogoodbread ydin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni vakiotuulettimella lämmöt olivat rasituksessa 59-62, uudella tuulettimella viimeisin mittaus Super PI:lla on 52. Aika suuren eron saa laittamalla kunnon tahnat vakiomömmön tilalle, vaikka hopeatahnaa. Maksoi 5e ja siitä tuubista on annosteltu jo viidelle prosessorille ja edellenkin riittää varmaan toiselle viidelle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Näyttäpi olevan prossu 42ºC ja kotelo 30ºC. Tuossa se suunnilleen pysyykin, yli 50ºC ei prossu nouse edes kesäkuumalla. Iso kotelo ja riittävästi tuuletusta, edessä imemässä ja takana työtämässä tai miten sen nyt ottaa. LOL

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asentelin tällä viikolla tällaiset.

[ Attachment removed / expired ]

[ Attachment removed / expired ]

Kyllä noilla pahimmat lämmöt haihtuu.

Tänään viilailin vielä tuota emoa. Otin NB:n siilen pois, joka oli kiinni jollain pinkillä tarralla, joka ei edes ollut kosketuksissa koko piiriin. Ehkä 2/3 tarrasta oli ollut irti piirin pinnasta. :( No, suojasin emon hesarilla ja maalarinteipillä ja hioin NB:n tasaiseksi 240 hiomapaperilla-kuivana. Se oli nimittäin keskeltä aika kupera. NB:n ja siilen väliin laitoin valkoista lämpötahnaa ja siilen ruuveilla kiinni.

SB:llä ei ollut mitään jäähdytystä, mutta koska tossa pyöri vanhoja ASA:n stereoista purettuja jäähdytysripoja, päätin sahata siitä sopivan palasen SB:n päälle. Luonnollisesti hioin SB:n suoraksi, tahnat väliin ja kulmiin pienet tipat pikaliimaa.

Ajan XP2800+:aa XP3200+:na ja lämmöt nyt tyhjäkäynnillä 40/28.

Edit:Rasituksessa 49/29 218x11. 220x11 arvoilla ei käynnisty enää.

Tuo SB:lle asentamani siilikin tuntuu melko lämpimältä-ei ollut turha viritys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä ohjelmalla muuten näkee näyttiksen lämmöt.Minulla on ollut kone koko päivän päällä ja välillä pelannut Vice cityä ja FS:ää ja lämmöt on emossa 29,prossu 45

AMD 2400+,512mb,GF4 MX440SE 64mb

Terve ;D tällä ohjelmalla näkyy kaikki tieto koneestasi prossun lämmöt ja sun muuta SISOFT SANDRA 2004 WWW.SISOFWARE.COM

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

No tänään tuli sitten lisättyä tuuletusta sekä koneeseen että rahapussiin ;D Yksi tuuletin vetämään ilmaa koteloon 120 mm. Prossulle Zalmanin cnpc7000a-alcu, tätä kirjoittaessa kotelo31 astetta ja prossu 37astetta :) niin ja

vielä sitten päivitin näyttiksen tälläiseen kummajaiseen Exalibur Ati Radeon 9600 pro ;)

Taitaa Framet vähän nousta??? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Mä olen tarkistanut lämpöjä kahdella ohjelmalla.

Toinen on SiSoftSandra ja toinen emon mukana tulleella

EasyTune4:llä.

Sandra näyttää CPU:n lämpötilan olevan n. 47 astetta, mut EasyTune näyttää et lämpötila on 57 astetta?

Kumpaahan noista sitten uskois? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään