Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Eli siis luvassa likaisia ikkunoita, rajuja croppauksia, lämpöväreilyä ja ehkä vähän vinksallaan olevia horisontteja. Lomalla sitä vaan oltiin... Tässä pieni kuvareportaasi reissulta. Lensin siis EFTP-EGSS-EIDW ja sitten vielä EGPK-ESKN. Valmiina lähtöön @ EFTP. Le Winglet de B738, EI-DLO. Rekkari näytti aluksi "EI-OLO":lta, jollainen "ei-olo" olikin sitten muutamaan otteeseen matkan aikana. [ attachment removed ] Näillä niitä bisneksiä kelpaa hoidella... 8) Air Harrodsin kalustoa (heko Agusta A-109E), bizjettiä [ attachment removed ] Emiraattien jumbo (A6-HRM/MMM?) [ attachment removed ] BAC 1-11:ltä näyttää, jokin palokunnan harjoituskone...ko? [ attachment removed ] EasyJetin katoavaa kalustoa, B733 G-EZJX [ attachment removed ] Titan Airwaysin B733 G-ZAPM [ attachment removed ] Rahtiplatalta löytyi mm. yksi McD, jota lastattiin. Takana muutama Global Supply Systemsin Bojoingi. [ attachment removed ] Boardaus alkamassa, EI-DAJ Dubliniin [ attachment removed ] Hieman huonompi sää Dublinissa. Martinairin A320 PH-MPF, "The Token Airbus Shot". [ attachment removed ] Dubrovnik Airlinen MD-82, 9A-CDC. Maalauksen sopivuudesta voi olla montaa eri mieltä. [ attachment removed ] Aviajetin OE-LHG Mad Dog [ attachment removed ] MK Airlinesin jumbo Prestwickin kentällä motarilta bussin kyydistä kuvattuna [ attachment removed ] Ja sitten paluu Prestwickistä Skavstaan, EI-DAJ koneena. Ihmeellinen kenttä tuo Prestwick, junayhteys ja ihan kivan kokoinen aula, mutta boarding-järjestely oli todella onnetonta. Noi portaat muuten heiluu aika hyvin [ attachment removed ] Oli kipparilla hieman ronskimmat otteet nousun kanssa, kun tuntui vatsanpohjassa paljon enemmän kuin ennen. Sama (?) MK-747 platalla... [ attachment removed ] Loppuun muutama fiilistelykuva Ruotsin päästä, aijai kun oli nättiä keliä. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Kiitos että jaksoit tähän asti. (Laivakuvia sitten lisää omassa osastossaan joskus...) [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2006 Aivan kuten sanoit, nämä tosiaan ovat täynnä likaisia ikkunoita, vinoja horisontteja, lämpöväreilyä jne... Mutta ne kaikki voidaan antaa anteeksi, on tämä sen verran harvinaislaatuista settiä! Itse ainakin pidän kovasti matkakuvista ja niissä on mielestäni suotavaa kaikennäköiset "epäpuhtaudet", kunhan niistä selvää saa, ja näissä jotenkuten saa =Mielenkiintoiset reissukuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 A6-HRM ei ole Emiratesin vaan Dubai Air Wingsin kalustoa. Tämä VIP-varusteltu B744 on todennäköisesti Dubain hallitsijasuvun kone. Toiset lähteet antavat koneen omistajaksi Emiraattien ilmavoimat, no valtion kone jokatapauksessa. UAEssa on kaikkiaa kuusi VIP-lentoja suorittavaa valtion "firmaa", joista Dubai Air Wings on siis yksi. BAC 1-11 on todellakin palomiesten harjoittelupaikka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2006 Ja sitten paluu Prestwickistä Skavstaan, EI-DAJ koneena. Ihmeellinen kenttä tuo Prestwick, junayhteys ja ihan kivan kokoinen aula, mutta boarding-järjestely oli todella onnetonta. Noi portaat muuten heiluu aika hyvin Siis oliko se tuo kuvan kone jolla tulitte vai oliko tuo kuva vain noista portaista ? Kuvassa kun on EI-DAW Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 8, 2006 Ties mistä osista lienee kokoonkasattu tuo palomiesten harjoittelukone... BAC 1-11:ssahan oli takana 2 moottoria kuten DC-9:ssä/MD-80-sarjassa. Ja siivissä ei näytä olevan moottorien tapaisiakaan. No, käytöstä poistettuja BAC 1-11-koneiden runkoja on varmaankin ollut saatavilla, ja ehkä tuolla häkkyrällä sitten harjoitellaan enemmänkin sisätilojen palonsammutusta tai ylipäänsä palavan koneenrungon sammuttamista ulkopuolelta, jolloin moottoriversioilla jne ei ole suurempaa merkitystä. Kuitenkin pyrstömoottorin kuori viittaisi taas DC-10:neen. Eikä esim. Tridenteihin, joissa oli 3 mottoria. No, hällä väliä, käyttötarkoitus kai tuli selväksi ja ilmeisesti kaikki ylimääräinen on poistettu, jotta härveliä voidaan käyttää useammankin kerran sammutusharjoituksiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 8, 2006 Itse pidän juuri matkakuvista, vaikka ne laadultaan eivät ole aina niin hyviä, sillä niissä usein näkyy siipinäkymiä paljon ja muutenkin on hauska nähdä pientä raporttia. Laita lisää toki siipikuvia jos löytyy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla