Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 Ja pari huonoa kuvaa lisää täysamatöörin kamerasta [ attachment removed / expired ] Noh, ihan turhaan nyt häpeilette, tuossakin on ihan mukavasti rajattu kuva tärkeästä tilanteesta. Älkää nyt hyvät ihmiset antako välinekeskustelun ja pikselinnypläämisen pehmittää päätänne: valokuvassa tärkeintä on aihe ja kohde. Vähän kevyemmälläkin kalustolla otettu dokumenttikuva on tärkeä, kyllä sitä viimeisen päälle sliipattua ammattivälineillä otettua laadukasta tylsyyttä tulee ihan riittävästi muutenkin.. ;-) 4. Ja viimeinen kuvani Finskin mädäristä :'(, liian kaukaa, lämpö väreilee, yritetty epätoivosesti tehdä kuvaa... ei onnistunut, mutta fiilis on, ja pysyy, -kauan eläköön MD-80-!! 8) [ attachment removed / expired ] Tuo on ihan hieno kuva olosuhteisiin nähden, lämpöväreilylle ei kauheasti voi mitään - mutta näkyi se katsojienkin silmissä, joten siinä mielessä ihan hyvä dokumentti tapauksesta. Hieno kuvakulma myös eikä sitä ole pilattu liian tiukalla rajauksella, mikä sopii hyvin kun taustalla on hyvin pilvi elävöittämässä kuvaa. Kiitos kun olitte paikalla ja annoitte meille muillekin mahdollisuuden kokea sama tilanne jälkeenpäin. Hassua sinänsä, tuntui että vastahan sitä DC-9:t siirtyivät eläkkeelle.. //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 Ok, oli sitten varmaan teidän kyyti. Tuli vaan mieleen sellainen "1+1" ajatus näistä kuvista ja kertomuksista. Oli se sitten tosiaan aika viimeinen lento. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 Moro, Pannanpa parit fotot hukkaputken kunniaksi. Kyydissä tuli istuttua reilut 300 kertaa ja lähtöjä on tullut varmaan seurattua ... muutama. Coming.. [ attachment removed ] Coming.. [ attachment removed ] Coming.. [ attachment removed ] Going.. [ attachment removed ] Gone.. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2006 Tästä vielä jokunen sarjasta puuttuva kuva. Tukholmassa MD-80-koneet perii Flynordicin Maunu von Lüders. Hyvästi, Arlanda. Kiitotie 01R Helsinki 04 base. Lennonjohto tarjoaa kaupunkikierrosta. Flaps Hanasaari, slats Kulosaari. Hyvästi, Malmi. Koneessa vitsaillaan, että viedäänpäs Mädäri Malmille ja pannaan Colin Molloy myymään. I don't even try this at home ... 15:n päältä ensimmäiselle kunnarille. Hyvästi, Helsingin torni. Kapteenit Markku Arjamaa ja Juha Korhonen sekä purseri Tapio Ollikainen poistuvat LPC:stä "Valojensammutusryhmä" - huvennut MD-80-ryhmä. Nina Lindqvist, Tapio Ollikainen ja Katja Ronkainen. MD-80-tarina jatkuu vielä pitkään. www.md80.net Tervetuloa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 Sain nyt väsättyä pienen ja vaatimattoman videon LPC:n viimeisestä lennosta. Ajattelin pistää näytille, koska videoita ei pahemmin ole näkynyt moisesta aiheesta Linkki videoon: KLIK Pakkauksen vuoksi laatu on mitä on... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 Kiitti videosta. Tänne voisi vielä kuviakin porukka laittaa, ei haittaa vaikka tulisi vähän vanhan toistoakin. Varsinkin, kun esim. Anettiin ei ilmestynyt kun YKSI kuva.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 Kiitti videosta. Tänne voisi vielä kuviakin porukka laittaa, ei haittaa vaikka tulisi vähän vanhan toistoakin. Varsinkin, kun esim. Anettiin ei ilmestynyt kun YKSI kuva.... Täytyy vaatia "jonossa etuilua", jos haluaa näinkin pian kuvansa a.nettiin esille. Normaalisti kuvat on jonossa viikkokausia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 Joo, se on siellä säännöissä, ja viimeinen lento ON hyväksyttävä syy pyytää priority screeningiä, ja jos oikein muistan, mahdollista 24 tuntia ensimmäisen kuvan ilmestyttyä saitille. Jos joku jonottaa ja on upannut 3-4.7 kuvansa. Jonottaa tyhmyyttään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 Joo, se on siellä säännöissä, ja viimeinen lento ON hyväksyttävä syy pyytää priority screeningiä, ja jos oikein muistan, mahdollista 24 tuntia ensimmäisen kuvan ilmestyttyä saitille. Jos joku jonottaa ja on upannut 3-4.7 kuvansa. Jonottaa tyhmyyttään. Joillekin ei ole elämän ja kuoleman tärkeää saada kuvat nopeasti esille ja kilpailla "Minä olin nopein" -leikkiä. Aika useasti tällaisissa tapauksissa mukana on liian huono laatu (puhun yleisesti) jolloin kuva menee helpommin läpi, valitettavasti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 No joo, Mulla kuvan keskimääräinen saitille ilmestymisnopeus on jotain reilusti yli 10 vuoden luokkaa, että en ravihevosen selässä yleensä. Vuorokausi on kuitenkin ihan kohtullinen aika digioriginaalista silmäkarkki vääntää, joten nyt kyllä taisi olla tietämättömyys syynä, eikä kuvan hierominen. Siis jos joku jonottaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 No joo, Mulla kuvan keskimääräinen saitille ilmestymisnopeus on jotain reilusti yli 10 vuoden luokkaa, että en ravihevosen selässä yleensä. Vuorokausi on kuitenkin ihan kohtullinen aika digioriginaalista silmäkarkki vääntää, joten nyt kyllä taisi olla tietämättömyys syynä, eikä kuvan hierominen. Siis jos joku jonottaa. En tarkoittanut sinua jt isinun kuvia vaan se että joillakin tuppaa olemaan tällainen kilpailuvietti tässäkin asiassa. Itseä se ei haittaa mutta hieman harmittaa kun sinne ensimmäisiksi kuviksi tuppaa tulemaan niitä huonompilaatuisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2006 Aikanaan kaikki häviää tai muutos kai on se sana. Caravelle häipyi vähin äänin. Nyt sitä kaivataan takaisin museoon, enkä ihmettle lainkaan asiaa sillä matkustajana useamman kerran lentäneenä. Tälläkin foorumilla on nuoria kavereita, jota ovat sen kyydissä olleet 80-luvun lopulla. Eiköhän nämä MD:t lennä Suomessa vielä pitkään, joten suru pois! Blue1 tarjoaa kyytiä sinne ja tänne tästä eteenpäin näillä koneilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 8, 2006 Korjataanpas vähän. Siis Blue1 lentää MD-90:llä, SAS lentää 80:llä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2006 Korjataanpas vähän. Siis Blue1 lentää MD-90:llä, SAS lentää 80:llä Mutta onhan Sassilla MD90:kin..? Ja nuo Blue1:n MD:t taisivat olla Sassin vanhoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2006 Mutta onhan Sassilla MD90:kin..? Ja nuo Blue1:n MD:t taisivat olla Sassin vanhoja. Airfleets.netin mukaan SASsilla ei ole käytössä enää yhtään ysikymppistä. Koneet ovat menneet Hellolle, Blue1:lle ja Nordic Leisurelle. Samaisen sivuston mukaan yksi kone (OY-KIN) olisi säilössä jollakin kentällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2006 OY-KIN on tulossa Blue1:lle rekkarilla OH-BLD. Erkki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 11, 2006 Ja saammehan vielä hetkisen matkustaa JetX:in MD-82:sella, joka operoi Sterlingin lentoja (TF-JXA)... Mutta silti tuli suru ja harmi, kun ylilentoa seuraili. Enemmän noihin luottaisin, kuin uudempiin koneisiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2006 Finnairin aikoinaan operoima MD-83 OH-LMT on lennetty Yhdysvaltojen Maranaan romutettavaksi. Kone lähti Suomesta kesäaikataulukauden myötä vuonna 2002, jonka jälkeen se vuokrattiin meksikolaiselle Allegrolle. Allegro meni pian sen jälkeen konkurssiin, ja nyt 17 vuotta vanha Mädäri on ollut eri aavikkokentillä parkissa lähes kolme vuotta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2006 Finnairin aikoinaan operoima MD-83 OH-LMT on lennetty Yhdysvaltojen Maranaan romutettavaksi. Kone lähti Suomesta kesäaikataulukauden myötä vuonna 2002, jonka jälkeen se vuokrattiin meksikolaiselle Allegrolle. Allegro meni pian sen jälkeen konkurssiin, ja nyt 17 vuotta vanha Mädäri on ollut eri aavikkokentillä parkissa lähes kolme vuotta. Romuttamolle? :'( Toisivat sen mieluummin ilmailumuseoon Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 4, 2006 Nyt sitten viimeinenkin MD-80 on poistunut. Pitkään tuolla kentän nurkassa parkkerannut ex OH-LMY poistui uusilla tunnuksilla SE-RFD viime viikolla. Bye bye *vilkuttaa* Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 4, 2006 Nyt sitten viimeinenkin MD-80 on poistunut. Pitkään tuolla kentän nurkassa parkkerannut ex OH-LMY poistui uusilla tunnuksilla SE-RFD viime viikolla. Bye bye *vilkuttaa* Ja ensi kesänä jälleen kasikymppistä lennättämässä Finnairin asiakkaita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 4, 2006 Ihanaa, kaunista. Silmäilin threadin neljännen sivun läpi eikä kertaakaan kukaan erehtynyt haukkumaan noita kaunokaisia M***reiksi, vaan kutsuivat ihan oikeilla nimillä! Rispekt! Jatkakaa samaan malliin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 4, 2006 Ja tiedoksi - - Finnairin viimeisen kaupallisen lennon lentänyt MD-83 OH-LPC on myös Flynordicilla tunnuksin SE-DLV. Koneella oli sama rekkari lentäessään ensimmäisen omistajan Transweden väreissä vv. 1993-96. Erkki www.md80.net Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla