Guest TLinkku

Näyttis ja framerate

12 viestiä aiheessa

No nyt on sitten uutta näyttistä koneessa - MUTTA...

Eipä tullu autuus siitä. Frames/sec esim EFHK:lla kiitotiellä on vaan noin 5-10 ? Ilmaan ku pääsee nii toki paranee. Testasin 3Dmarkilla ja arvoks tuli vähän päälle 3100. GP4:ssä grafiikat todella hyvät eikä töki.

FS2002 tökkii siis...Onko yleistä, että tökkii kun on lisäosia paljon (EFHK,EFKU,EFJO,EFIV,EFVA,LHBP,ESSA) ja koneita myös muutama turhempi. Miksi ei muuttunu sulavaks tuo lentely huippu näyttiksen myötä - piti muuttuu... :- :-\ :'(

Jos osaatte heti jo sanoa, että mikä on vikana niin kivahan se ois - se apu...

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ethän vaan käytä FS:än omaa antialisiangia,se pois heti ja käytä kortin omaa AA:ta!Tämä siis ensimmäiseksi ohjeeksi.

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei näyttökortilla sinänsä frameja nosteta, parempi kortti vaan sallii joidenkin asetusten pitämisen korkeammalla ja samoillakin pitäisi maiseman näyttää paremmalta pixel shader 2:n myötä.

Lisäosien määrä ei vaikuta framerateen, ainoastaan se, mitä lisäosia on näkyvyysalueella. Jos EFHK:lla tökkii, niin pienennäpä scenery coplexitya ja/tai autogen densityä ja katso mitä vaikuttaa. Ne ovat aika lailla prosessorista riippuvaisia, ei niinkään näyttökortista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

Vähän asiaa sivuten. Kun mulla oli asennetuna, siis tähän fs2002:teen, EFMA + FT +FC, olivat fpsät lennossa, spot view näkymässä, vielä siedettävät, mutta kone tahmasi siitä huolimatta niin rankasti ettei mistään tullut mitään. Kummaa. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miekii just männä viikolla tappelin saman asian kanssa. 2002:n (vaiha jo fs9:iin) cfg luulis toimivan samalla tavalla kuin fs9:n. Kato sieltä mikä on ohjaimena, jos on vanha kortti niin poista rivi tai kirjoita siihen mitä vaan, jolloin simu käynnistyessään joutuu tsekkaamaan tilanteen ja määrittää uuden ohjaimen cfg:n. Esmes mulla kauhia pettymys kun uusi 9800xt jäi vanhan Ti4200:n jälkeen, tein vaikka mitä, mutta cfg:stä löytyi edelleen tuo vanha kortti, siihen kirjoitin ati ja seuraavan kerran simun käynnistyksen jälkeen siellä luki uuden kortin merkki ja malli, framet nousi takaisin entiseen ja ohikin vaikka vieläkin parempaa olin kyllä odottanut. Tsekkaa toi mun aiempi threadi "lisää näyttistä", siellä on muutamia juttuja jotka saattaa auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tärkeää kun esim. vaihtaa näyttiksen että poistaa kaikki entisen tiedot, huom ! kokonaan ja sitten asentaa uuden ja ajaa sen uudet ajurit verkkosivuilta ei mukana tulevalta cd:ltä, näin homma toimii ja kyllä seuraavan kerrran kun avaa fs9:n on siellä uusi näyttis 100% :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se silti taitaa olla niin, että jos et vielä ole saanut lisää muistia sen aiemmin sanomasi 256Mb:n kaveriksi, niin siinä se on se pullonkaula. Ja mitä compleximmassa ympäristössä lennät (hyvänä esimerkkinä tuo EFHK), sitä enemmän se muistin vähyys korostuu esim nykimisenä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä tämän uuden näyttiksen kävi "ammattilainen"kaveri asentamassa - luulen että se muistikampa on seuraava mitä tarvii...Riittäsköhän toinen 256Mb kampa? (sekin pitää ostaa muijalta salaa... :))

Mut vaikka frames/sec pysykin alhaalla (valitettavasti) niin grafiika kyllä parani vaikka onkin FS2002. Ostoslistalla on kamman ohella (fs9 joka sekin pitää ostaa salaa...)

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilaa duunipaikalle niitä vermeitä niin pysyvät harrastuksen todelliset kustannukset hevosmiesten tietotoimiston varassa, niin minä teen ja hyvin sujuu ;D.

Katoitko sen fs2002.cfg-tiedoston (tai vast.) ja näytönohjaimen nimen siellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään