Jani Nordqvist

Kupilla rautavaaralla

9 viestiä aiheessa

Eilen oli loistava päivä lähteä hieman tuulettumaan ja suunnata kohti rautavaaraa. Tässäpä päivän satoa, toivottavasti nämä kuvat jaksavat vielä kiinnostaa  :laugh: . Paikalla oli runsaasti väkeä ja lentotoimintaa.

Taifun 17E

[ attachment removed ]

MIKiläisten C suuntasi kohti Iisalmea

[ attachment removed ]

Tämä ultra lenteli polttarilentoja käsittääkseni

[ attachment removed ]

Ja sitten asiaan. Viimekesänä hommattu hinauskone,

[ attachment removed ]

jolla käytiin sitten pyörähtämässä...

[ attachment removed ]

Tahkolla.

[ attachment removed ]

Itse hikinen piljootti.

[ attachment removed ]

Starttipaikan päältä lennettiin suht vauhdikas ohilento tyyliin topgun. Hinauslangan liittämiset oli siellä käynnissä.

[ attachment removed ]

Olihan se käytävä sitten vielä leuhottamassa

[ attachment removed ]

Itse rautavaara kuomuheijastuksin

[ attachment removed ]

Laskualueella kasvoi polvenkorkeudelle apiloita ja tässä tulos. Arvatkaa vaan oliko seuraavassa nousussa olo kun kukkakaupassa...Tuli meinaan ilmastointikanavasta noita kukkasia syliin ihan kivasti :P

[ attachment removed ]

Iloinen LS4 pilotti valmistautumassa lennolle.

[ attachment removed ]

Tähän on hyvä lopettaa

[ attachment removed ]

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot kuvat! Olin viime vuonna Rautavaaralla ja sitten 3 viikkoa sitten Rautavaaralla olin siellä Metsäkartanossa rippileirillä niin , että missäs toi kenttä oikein sijaitsee siellä? :P (Mielenkiinnosta)  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis se on rautavaaran "keskustasta" noin 15 kilometriä etelään. Eli kun kuopiosta tullaan varpaisjärven kautta, niin siitä kentän kohdalta kääntyy rautavaaralle päin. Pikkusen ennen tuota risteystä näkyy kenttä oikealla puolella.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Metsäkartanossa itsekin 14 vuotta sitten viikon olen viettäny rippileirillä. Näyttäisi siltä että Rautavaaran keskustasta on suunnilleen sama matka Nurmeksen suuntaan tuonne Metsäkartanolle kuin lentokentälle joka on melko tarkalleen päinvastaisessa suunnassa keskustasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikkiläiset käy rautavaaralla mutta ei kuhmossa  :laugh:

ei ole matkaa kuin 100km rautavaaralta

lentopaikat.net/efkh

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finavian sivuilta:

EFKH/KUHMO

AGA

AD CLSD.

11MAY06 0632 - 31DEC06 1200 EST (EFHK/1/K2511/06)

Missähän kunnossa mahtaa Kuhmon kenttä olla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No paikallisessa lehdessä eli Kuhmolaisessa oli iso juttu Lentokentästä

että:

Kentälle tehdään virallinen ja oikean kokoinen tuulipussi, kenttä lanataan jonka jälkeen pyydetään Ilmailuhallinnolta lupaa kentän käyttöön ottoon.

Kenttää on lanattu jonkun verran (traktorin jälkien perusteella) ja tuulipussia ei ole vielä ilmaantunut.

OH-CGD cessna 150 on kentällä ja on lennellytkin vaikka kenttä on suljettu.

Mutta ilmoittelen vaikka privalla lisää kun kenttä on otettu käyttöön ja on kunnossa :D?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainioita kuvia! Pitäisi itsekin vääntäytyä taas joku viikonloppu Rautavaaralle. Meinataankos tuota Cubbia laittaa kellukkeille laisinkaan? Luulin, että olisi jo, ja kesäkin alkaa jo loppua...  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainioita kuvia! Pitäisi itsekin vääntäytyä taas joku viikonloppu Rautavaaralle. Meinataankos tuota Cubbia laittaa kellukkeille laisinkaan? Luulin, että olisi jo, ja kesäkin alkaa jo loppua...  :P

Tuossa pari-kolme viikkoa sitten Kuosmasen Matti oli kellukkeita ruotsista hakemassa. Olen hieman ajatellut että tuskin alkavat kellukkeita remppaamaan kesken hinauskauden alle  :-\  .. Tosin melko harvassa näyttää hinauskerrat olevan tuolla vanhalla rouvalla..

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla