Antti Laine

Helsinki-Guadeloupe-Martinique-Helsinki

6 viestiä aiheessa

Muutaman palstalla nähdyn mielenkiintoisen matkakertomuksen innoittamana päätin kaivaa koneelta kuvia viime talvisesta etelän reissusta...eli luvassa muutamia pokkariheittolaukauksia, pahoittelen kuvien laatua.

 

Finnairin lento Pariisin lähti synkkänä ja lumisena tammikuun aamuna. Koneena A321

[ attachment removed ]

 

Ilmaan noustiin kiitoradalta 04R auringon jo kajastaessa idässä. Matkaan päästiin hieman myöhässä, koska vain yksi kiitotie oli käytössä sääolosuhteiden vuoksi.

[ attachment removed ]

 

Concorde tervehtii tulijoita Pariisissa. Pariisissa vallitsi mukava keväinen talvipäivä.

[ attachment removed ]

 

Asetuimme portille AF:n pikkubussin viereen. Seuraavana edessä kentänvaihto Orlyn kotimaan lentokentälle.

[ attachment removed ]

 

AF:n Boeing 747 oli yleinen konetyyppi Orlyllä.

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Tämä 747-300 lähti Martiniquelle

[ attachment removed ]

 

Sitten vuorossa boarding Guadeloupen koneeseen. Matkustajia tähän Boeing 747-300:seen meni noin 500.

[ attachment removed ]

 

"After departing A320, line up rwy 24 and wait behind"

[ attachment removed ]

 

Matkalla Atlantin yllä. Lentoaika noin 8h30 min.

[ attachment removed ]

 

Matka Guadeloupelta Martiniquelle taittui tuulen voimalla. Matkanjärjestäjä Suomen Purjelaivasäätiö.

[ attachment removed ]

 

Martiniquella portilla odotti jälleen Boieng 747-300. Lento Pariisiin lähti noin klo 20.

[ attachment removed ]

 

Aurinko nousi Pariisia lähestyttäessä.

[ attachment removed ]

 

Jälleen yksi AF:n jumbo, Tällä kertaa 747-400. Edessä viiden tunnin odottelu ja kentänvaihto.

[ attachment removed ]

 

Boarding Finnairin lennolle Helsinkiin tapahtui ulkostandilta. Koneena A320. En tiennyt kuvaamisen olevan kiellettyä CDG:llä, mutta asia selvisi melko nopeasti kenttähenkilökunnan käsimerkeistä.

[ attachment removed ]

 

Aurinko laski Ruotsin yllä. 

[ attachment removed ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuliko paljonkin sanomista siitä, ette kentällä saa kuvata? Miksei siellä muuten saa kuvata? ;D Hienoja kuvia, pisti silmään kun tuolla Pariisissa oli noin paljon noita jättövanoja tuolla kentä päällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukava nähdä matkakuvia mutta mieltä jäi kaivertamaan nuo purjehduskuvien puute eli niitä lissää.  8)

Karibia on purjehtijan paratiisi. Tuulta oli jokaisena päivänä riittävästi, n. 8-17 m/s. Tässä muutama purjehduskuva.

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Tuliko paljonkin sanomista siitä, ette kentällä saa kuvata? Miksei siellä muuten saa kuvata? ;D Hienoja kuvia, pisti silmään kun tuolla Pariisissa oli noin paljon noita jättövanoja tuolla kentä päällä.

Taisi foorumilla olla vähän aikaa sitten juttua, että kuvauskieltoa tehostetaan reilulla uhkasakolla. Itse en saanut osakseni kuin muutaman vihaisen ranskankielisen sanan, joita en ymmärtänyt, mutta tajusin kuitenkin laittaa kameran nopeasti piiloon ja kipittää koneelle.  ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuliko paljonkin sanomista siitä, ette kentällä saa kuvata? Miksei siellä muuten saa kuvata? ;D

Paikallinen poliisiperfekti (siis alueen johon CDG kuuluu) on sitä mieltä, etä kuvaajat vaarantatavat lentoturvallisuutta.  Kielto koskee ainoastaan CDG. Ranskalainen spotteriyhteisö käy neuvotteluja kuvaamisen sallimisesta, sen verran on  vimeisten tietojen mukaan edistytty, että kuvaajien on mahdollista saada lupakirje viranomaisilta.

 

Kiellon todellisesta syystä liikkuu monenlaisia juttuja, joista yksi kertoo paikallisen ammattiyhdistyksen ottaaneen itseensä kuvista, joissa kentän työntekijät pesevät konetta huonoin tuloksin....

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla