Janne Oikarinen

Dialle kuvailtua...

8 viestiä aiheessa

Viimein olen jaksanut skannailla oleellisimmat juhannus kuvat ja taidanpa laittaa muutamia näytille :). Nyt on sitten oma diaskannerikin hommattu (eli enää en voi syyttää labraa jos kuvat on pers*estä  ;D ). Filminä käytin Fujin Provia 100F:ää ja yön tultua siirryin Provia 400F:ään.

Alkuun muutama closeup...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Sitten itse esiintyjiin...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

MiG-29 treenailee päivällä...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

ja sitten itse näytöksessä.

[ attachment removed ]

Red Arrows...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Hei Odo... Mihin sitä älytöntä sarjakuvausta tarvii jos selviää kerta laakilla ;) ?

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ja vielä Finnairin Mädäriä muistellen...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Toivottavasti tykkäsitte :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

UPEITA KUVIA! Kuvaajassa on ihan selvästi näkemystä ja kokemusta, ei mitään tylsiä luettelokuvia, vaan joukossa kunnon valokuvia poikkeavilla ja kekseliäillä onnistuneilla sommitteluilla! Hatunnosto ja kumarrus, kateeksi käy!

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jepulis, nyt on asennetta, kyllä filmi on kuitenkin se oikea media mille tallentaa. Parhaimmillaan tietenkin projisoituna, mutta kääntyy se biteiksikin, joskaan ei kivuttomasti.

Sulla on magentaa noissa kuvissa liikaa. Sitä tulee helposti, ainakin mun skannerilla, ja siitä on vaikea päästä eroon skannauksen jälkeen. Melkein kaikki muut värivirheet on aika helppo korjata, mutta punainen ja magenta virhe pitäisi koittaa minimoida ennen lopullista skannausta, skannerin softalla.

Muuten kuvat näyttävät hyviltä, erinomaista että näytit filmikuvia, kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kommenteista :).

Sulla on magentaa noissa kuvissa liikaa. Sitä tulee helposti, ainakin mun skannerilla, ja siitä on vaikea päästä eroon skannauksen jälkeen. Melkein kaikki muut värivirheet on aika helppo korjata, mutta punainen ja magenta virhe pitäisi koittaa minimoida ennen lopullista skannausta, skannerin softalla.

Joo toi skanneri tosiaan tekee ton oman "sävynsä". Olen sitä kyllä photarissa poistellut, mutta en kovin rankalla kädellä... Ajattelin, että antaa oman säväyksensä iltakuviin ;D. Mutta ehkäpä sitä on silti liikaa :-[. Skannaus ohjelmia tuli kyllä kaksikin erillaista mukana, mutta en ole niihin vielä hirveesti ehtiny tutustua... Pitänee perehtyä tarkemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo, Tossa diojen skannaamisessa on vähän pidempi oppimiskäyrä kun digioriginaaleilla. Ei noi sun kuvat missään suhteessa huonoja ole, päinvastoin, niissä on paljon asioita hyvin toteutettuna.  Väriasiasta  ajattelin mainita lähinnä antaakseni ajatuksen skanneri softan käytöstä värien karkeaan säätöön.

Mielläni katselen lisääkin itse skannattuja kuvia, koska tiedän, että niihin on käytetty aikaa ja vaivaa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo, Tossa diojen skannaamisessa on vähän pidempi oppimiskäyrä kun digioriginaaleilla. Ei noi sun kuvat missään suhteessa huonoja ole, päinvastoin, niissä on paljon asioita hyvin toteutettuna.  Väriasiasta  ajattelin mainita lähinnä antaakseni ajatuksen skanneri softan käytöstä värien karkeaan säätöön.

Juu tottakai pitääkin mainita... Eihän sitä muuten lisää opittaisi :D.

edit: Ja mulla tosiaan käytössä tuommoinen taso-filmiskanneri, että ei mikään tuhannen euron ammattilais skanneri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla