Juha Paulavuo

Israel pommittanut Beirutin kenttää

49 viestiä aiheessa

Siis tää on niiiin kauheeta.

jenkkien kätyrit on päättäneet vallata koko lähi-idän. Siellä taas terroristit bush ja comp. ovat saaneet kätyrinsä liikkeelle , kohta ne on Syyriassa ja sitten Iranissa ...

Ja bensanhinta vaan nousee...jos ei muuta voi meiän kantilta sanoa...tai edes sen että kun öljyn hinta nousee nousee IHAN KAIKKI muukin.

:( -

Edit:Iran...Irakinhan ovat jo tuhonneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs se Bin Laden sitten tekee?

Eihän Al Qaida pysyisi pystyssä ilman Osamaa, joten Bin Laden delegoi paskahommat muille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=0&d=1135220765343

Suomi tarjosi lentoapua Kyprokselle

Julkaistu 21.7.2006 16:33

Suomen hallitus tarjosi perjantaina apua Kyprokselle sotaa paenneiden lentokuljetuksissa.

Saarivaltioon on kuljetettu viime päivinä Libanonista tuhansia ihmisiä, jotka ovat paenneet maasta Israelin tekemiä tykistö- ja ilmaiskuja. Arvioiden mukaan Kyprokselle olisi tulossa yhteensä jopa 70 000 ihmistä. Kypros on vedonnut muihin maihin avun saamiseksi.

"Tarjous on tehty Kyprokselle. Nyt on heistä kiinni, mihin tarpeisiin he aputarjousta käyttävät. Meillä on välitön lähtövalmius", konsuliyksikön päällikkö Pekka Hyvönen sanoo ulkoministeriöstä.

Suomi on varannut apulentoihin MD-80-matkustajakoneen. Sisäministeriö on osoittanut lentokuljetuksia varoja 200 000 euroa.

"Se riittää kahdesta neljään avustuslentoon riippuen siitä, minne ihmisiä kuljetetaan", hallitusneuvos Esko Koskinen kertoo sisäministeriöstä.

Nelosen TV-uutisten mukaan kone miehistöineen tulee Finnairilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman omituiselta tuntuu tuosta samasta lähteestä poimittu asiaan liittyvä uutinen, jonka mukaan SUOMALAISET Libanonista evakuoidut joutuvat maksamaan itse hotellinsa Kyproksella ja lentolippunsa Suomeen, "konsulilakiin perustuen".

Siis Suomen valtio kustantaa lentoja MUIDEN MAIDEN kansalaisten siirtoihin minne tahansa, mutta SUOMALAISET joutuvat itse järjestämään ja maksamaan omat matkansa?

Häh? WTF??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis Suomen valtio kustantaa lentoja MUIDEN MAIDEN kansalaisten siirtoihin minne tahansa, mutta SUOMALAISET joutuvat itse järjestämään ja maksamaan omat matkansa?

Häh? WTF??

Ihmettelin itse samaa... Nyt tuntuu aina vaan ihmeellisemmältä, jos evakuoidut todella joutuvat maksamaan itse kulunsa. Mahtvatko edes saada palautusta mahdollisista alkuperäisistä lentolipuitaan vai vetoavatko yhtiöt force majeure-tilanteeseen?

Ruotsalaiset matkapuhelinyhtiöt muuten ovat poistaneet maksut puheluista Libanoniiin ja muistaakseni myös Kyprokseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelin itse samaa... Nyt tuntuu aina vaan ihmeellisemmältä, jos evakuoidut todella joutuvat maksamaan itse kulunsa.

Eilisissä uutisissa tätä taisi joku Ulkoasiainministeriöstä kommentoida siten, että Kyprokselta eteenpäin kulut joutuu maksamaan itse, koska kyseessä on kotiuttaminen tjsp. eikä evakuointi.

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilisissä uutisissa tätä taisi joku Ulkoasiainministeriöstä kommentoida siten, että Kyprokselta eteenpäin kulut joutuu maksamaan itse, koska kyseessä on kotiuttaminen tjsp. eikä evakuointi.

Ihanaa vastuunkiertämistä. On se kiva tietää, että valtion viranomaiset arvostavat kansalaisiaan näin paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi olla arkistokuvaa. LMY ei ole tainnut enää hetkeen olla Finnairin väreissä.

Miten pitkään hetkeen? Muutama viikko sitten ainakin vielä oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ihanaa vastuunkiertämistä. On se kiva tietää, että valtion viranomaiset arvostavat kansalaisiaan näin paljon.

No, kyllähän aikuisilla matkalle lähteneillä on omakin vastuunsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kyllähän aikuisilla matkalle lähteneillä on omakin vastuunsa.

Totta, tuota olenkin ihmetellyt.

Rahalla menevät moneksi kuukaudeksi suomen säitä pakoon.

Jos siellä sattuu jotain. Ei hätää.

Heidät tuodaan isolla rahalla valtion kustannuksella kotiin.

Jossain vippaa......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yle Teksti-TV                Sivu 132/1

ULKOMAAT    YLE24    KESKIVIIKKO   

Israelin isku osui YK:n tukikohtaan 

Ainakin neljä sotilastarkkailijaa on 

kuollut Israelin ilmaiskussa Etelä-   

Libanonissa. YK:n mukaan joukossa     

saattaa olla myös tukikohdassa       

työskennellyt suomalainen tarkkailija.

Muiden kuolonuhrien kerrotaan olevan 

Itävallasta, Kanadasta ja Kiinasta.   

YK:n pääsihteeri Kofi Annan on kertonut

olevansa järkyttynyt iskusta. Annan   

pitää iskua tahallisena ja vaatii     

Israelia tutkimaan tapahtunutta.     

Libanoniin sijoitetut UNIFIL-rauhan- 

turvaajat ovat lähettäneet paikalle   

lääkintäryhmän, joiden kulkua Israelin

tulitus alueella on kuitenkin häirinnyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei näin..

Oli kyllä viimeinen niitti, sen voin todeta.

Epäilemättä isku oli tahallinen.

Toivotaan parasta, ettei tapahtuneessa ollut suomalaista joukossa  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääesikunta

YK:n sotilastarkkailijoiden tarkkailuasema Khiamissa Libanonissa tuhoutui täysin ilmaiskussa tiistai-iltana 25.7.2006 kello 19.00 jälkeen. Tarkkailuasemaa piti asemapaikkanaan neljä UNTSO-operaation sotilastarkkailijaa. Heistä yksi on suomalainen puolustusvoimien kantahenkilökuntaan kuuluva upseeri.

Tarkkailijan lähiomaisille on ilmoitettu asiasta. Tarkkailuasemalla on aloitettu raivaustyöt ja tähän mennessä raunioista on löytynyt kahden ihmisen ruumiit. Heidän henkilöllisyydestään ei ole vielä tietoa.

Aiheesta tulossa uusi tiedote välittömästi kun asiasta saadaan lisätietoja.

Lähde http://www.maavoimat.fi/paaesikunta/tiedotteet/2238.dsp

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään