Guest Alexx

Finnair ja A350

6 viestiä aiheessa

Suoraan asiaan, miksi Finnair osti A350-900 koneita? Miksi Finnair ei ostanut Boeing 777-200ER koneita?

Perustelut, Boeing pystyisi toimittamaan koneet huomattavasti nopeammin ja luotettavammin, jolloin jo hieman vanhentuneet

MD-11 saataisiin poistettua. Sen lisäksi A350 on vasta suunnittelu vaiheessa, eikä kukaan itseasiassa tiedä tullaanko koko konetta

edes valmistamaan, eikä kukaan tiedä millainen kone tulee lopulta olemaan. Koneet on listattu toimitettavaksi vuonna 2012,

jolloin MD-11 laivaston ikä on noin 21 vuotta.

 

Eli miksi Airbus, miksei Boeing?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla oli vaihtoehtoina Airbus ja Boeing, mutta kaatui Airbussiin, sillä säästetään kouluttamisissa, koska koneet ovat aika samanlaisia. Siinä oli myös monia muita syitä, joita ei nyt tule mieleen :D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Finnair ei ostanut Boeing 777-200ER koneita?

Vanhaa teknologiaa... B777:hän on aikanaan ollut suora kilpailija MD-11:lle, ei A350:lle.

 

Perustelut, Boeing pystyisi toimittamaan koneet huomattavasti nopeammin ja luotettavammin, jolloin jo hieman vanhentuneet

MD-11 saataisiin poistettua.

Airbus on tuottanut ennen koneet hyvinkin luotettavasti. Ja kyllä Boeingillakin on myöhästymisiä koneiden toimituksissa riittänyt...

Toisekseen tässä MD-11:n poistamisessa ei minusta ole nyt enää niin kiire kun päädyttiin ratkaisuun, jossa rinnalle otetaan toinen konetyyppi siirtymäajaksi.

 

Sen lisäksi A350 on vasta suunnittelu vaiheessa, eikä kukaan itseasiassa tiedä tullaanko koko konetta edes valmistamaan, eikä kukaan tiedä millainen kone tulee lopulta olemaan.

Tietää. Kone tullaan rakentamaan, tosin mitä luultavimmin nimellä A370. Finnairin tilaukset koneesta ovat jo sitovia eli jos koneesta ei jostain kumman syystä tulisikaan sellaista kun Finnair on tilannut (tai parempaa) on Airbusin maksettava siitä suuret korvaukset. Sama koskee myös näitä myöhästymisiä.

 

Koneet on listattu toimitettavaksi vuonna 2012, jolloin MD-11 laivaston ikä on noin 21 vuotta.

Mitä sitten? Suurista yhtiöistä esimerkiksi Nortwestilla lentää vieläkin 70-luvun alussa toimitettuja DC-10:jä, sekä 60-luvun lopussa toimitettuja DC-9:jä...

 

Eli miksi Airbus, miksei Boeing?

CCQ ja muut synergiaedut..

 

Kannattaisikö tämä threadi pistää lukkoon tai siirtää muihin A vs. B -keskusteluihin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus pitää Farnborough'n ilmailunäyttelyssä ensi maanantaina klo 11 paikallista aikaa pressitilaisuuden, jossa todennäköisesti kerrotaan millainen A370 (ex-A350) tulee oikein olemaan. Samalla uusi pääjohtaja pääsee näyttämään mistä hänet on tehty; harvoin tällä alalla on nähty yhtä jännää tilaisuutta kuin nyt. Se streamataan myös Airbusin sivuilla, siis www.airbus.com.

 

j.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään