Jani Salo

Helvetillistä Asiakaspalvelua...

21 viestiä aiheessa

Tälläinen osui käteeni asioidessani lauantaina Verkkokauppa.comissa :o pakkohan tuo oli säästää...

Oli muuten aika yllättävää että lauantain pahimpaan ruuhka aikaan paikalla oli vain yksi kassa ja jono about myymälän toiseen päähän...

[ Attachment removed / expired ]

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten pitkää jouduit odottaa? ;D

suunnilleen 30 min jonotettiin yhteensä ja eikös ***kele se kassa alkanut juuri oman vuoron kohdalla vaihtaa sitä kuittinauhaa >:(

Omalla kohdalla sattuu usein tuo kuittinauhan vaihto (ja kassana joku uusi joka ei vielä kunnolla osaa sitä hommaa :P ) tai sitten joku mummo haluaa maksaa 5 sentin kolikoilla...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ellei kuittirullan vaihto osu kohdalle niin sitten osuu sellainen luottokortti joka ei toimi niiden lukijan kanssa.

Mulle sattui vähän aikaa sitten asioidessani Helsinkissä asematunnelissa sijaitsevassa nimeltä mainitsemattomassa liikeessä ja niiden kone ei suostunut lukemaan korttiani. No tilannehan meinasi mennä hankalaksi kun kassa ihmeinen ei osannut näpytellä koodia koneeseen manuaalisesti vaan sitten ruvettiin kaivamaan jostain hyllyn pohjalta vanhanmallista luottokorttihöylää.

Aikamme (10 minuuttia) etsiskellessämme niitä pankkikorttitositteita saatiin tämä transaktio sitten lopulta suoritettua.

Tuli huomattua vaan, että aika pitkälti tämän magneettiraidan kanssa nyt elellään ja jos sen lukemisessa on ongelmia niin aikamoiset jonot kyllä kertyvät. Oli siinä kassa naama aika punaisena.

No siinä rytäkässä korttini jäi liikkeeseen ja autossa kotimatkalla vasta huomasin sen ja soitin samantien luottokuntaan peruuttaakseni kortin, oli toinen kortti kumminkin mitä saatoin käyttää.

Soitin liikkeeseen vasta seuraavana päivänä ja pyysiin myymäläpäällikköä puhelimeen ja pyysin etsimään sen ja sen kassan magneettihöylän, ottamaan sen luottokorttini siitä pois, leikkamaan sen kappaleiksi ja lähettämään ne minulle.

Tämä myymäläpäällikkö oli muuten aika nolona tilanteesta, no oma mokahan se osittain oli kun en älynnyt kaikessa rumbassa, että lkortti jäi sinne.

Äkkiähän noita uusia kortteja nykyään saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omalla kohdalla sattuu usein tuo kuittinauhan vaihto (ja kassana joku uusi joka ei vielä kunnolla osaa sitä hommaa :P )

On muuten kumma juttu - ikinä ei ole käynyt niin että nauhan loppuessa kassalla olisi ollut joka joka olisi osannut homman hakematta ensin jostain kaukaa jotakuta muuta apuun. Joku Murphyn lain rinnakkaislause vissiin tämäkin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jääkaappi-pakastin yhdistelmä hajosi, jääkaapin puolelta pamahti termostaatti. Huoltomies kävi korjaamassa sen, hinta ei harmita vaan huoltomiehen asenne. Pari tuntia vehkeen kanssa pyörittyään ja vaihdettuaan termostaatin tokaisi että nyt olet nähnyt kuinka vaihto tapahtuu, ensi kerralla ei tarvitse soittaa ammattilaista paikalle vaan voit tehdä sen itse . Hei haloo, eikös ammattimiehet ole juuri sitä varten että ne soitetaan paikalle korjaamaan juttuja jos ne menee rikki, vai pitääkö jokaisen omakotiasujan nykyisin olla puuha-pete joka kor-jaa kai-ken ettei vaan vie ammattilaisen kallista aikaa...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jääkaappi-pakastin yhdistelmä hajosi, jääkaapin puolelta pamahti termostaatti. Huoltomies kävi korjaamassa sen, hinta ei harmita vaan huoltomiehen asenne. Pari tuntia vehkeen kanssa pyörittyään ja vaihdettuaan termostaatin tokaisi että nyt olet nähnyt kuinka vaihto tapahtuu, ensi kerralla ei tarvitse soittaa ammattilaista paikalle vaan voit tehdä sen itse . Hei haloo, eikös ammattimiehet ole juuri sitä varten että ne soitetaan paikalle korjaamaan juttuja jos ne menee rikki, vai pitääkö jokaisen omakotiasujan nykyisin olla puuha-pete joka kor-jaa kai-ken ettei vaan vie ammattilaisen kallista aikaa...?

Kieltämättä outoa käytöstä - siitähän kaveri palkkansa saa, että vaihtaa noita termareita.

Vai olitko sen tason "niskapoka", että masentaja yritti tuolla lauseellaan v***lla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Marko nosti tämän keskustelun ylös, niin voisin kirjoittaa erään tarinan viime keväältä.

Meiltä hajosi pesukone. Ohjelmakytkin toimi ja raksutti eteenpäin, mutta aina kun rummun piti

pyöriä, mitään ei tapahtunut. Kone on yli 5v vanha ja koska tiedän miten arvokasta hommaa

korjauttaminen on, päätin kokeilla korjata konetta itse. Paikansin vian moottorin ohjainkorttiin.

En kuitenkaan ehtinyt muiden kiireiden takia tarkastelemaan korttia tarkemmin ja taisimme pestä

vaatteitamme anoppilassa muutaman kerran. Varmaan siihen kyllästyneenä appiukko päätti ostaa

koneeseen uuden kortin. Kävi eräästä pikkukorjaamosta hakemassa n. 100e maksaneen kortin

josta myyjä sanoi, ettei se ole samanlainen, mutta sopii meidän koneeseen.

Rupesin asentamaan korttia ja huomasin että liittimet eivät tule todellakaan sopimaan korttiin.

Menin seuraavana päivänä liikkeeseen ja sanoin haluavani palauttaa kortin. (Olin itse koko ajan

kortin ostoa vastaan, koska uskoin pystyväni vanhan korjaamaan, kunhan ehdin siihen perehtyä.)

Tarinan kohokohta tulee tässä: Leo Lastumäen näköinen myyjä puhisi tiskin takana että ei voi kyllä

kortista enää täyttä hintaa hyvittää, kun mähän olen voinut vaikka rikkoa sen. TÄH? Eihän se edes

sopinu meidän koneeseen. Mulla meni niin täysin hermot etten meinannut saada sanaa suustani.

Muistin kuitenkin että nykyisin ei saa valittaa mistään, vaikka palvelu olisi miten alaarvoista, tai muuten

on moukka. Totesin vaan, että ei se nyt ihan niin voi mennä. Koska en ollut itse edes korttia ostanut,

myyjä sanoi että hän sopii asian appiukkoni kanssa.

Annoin appiukolle ohjeet että vaatii rahat takaisin, koska uskoin pystyväni vanhan kortin korjaamaan.

Eipä löytynyt luottoa meikäläiseen, vaan oli mennyt tilaamaan tilalle oikeanlaisen kortin.

Kun kortti muutaman päivän päästä tuli, olin jo vaihtanut vanhaan ohjainkorttiin tasasuuntauspiirin ja

pessyt koneella muutaman koneellisen pyykkiä. Eniten ihmetyttää vielä se, että appiukko oli silti hakenut

kortin, eikä vaatinut rahojen palautusta. Ehkä tietenkin siinä uskossa, että kyllä se kone mun korjaamana

joka tapauksessa pian hajoaa. Noh, eipä ole vielä hajonnut.

Jos joku paikallinen haluaa tietää korjaamon nimen turhien pettymysten välttämiseksi, niin voin sen kyllä

kertoa, oli mielestäni sen verran törkeä temppu.

Tapaus poiki mieleeni myös ajatuksen kauppiaaksi ryhtymisestä: Myyn aivan mitä tahansa joku haluaa!

Jos joku esim. haluaa ostaa minulta tietokoneen, lähetän hänelle kännykän ja kun asiakas haluaa sen

palauttaa, niin annan vain 75% rahoista takas, koska asiakas on saattanut hajoittaa luurini. Miksen

tajunnut tätä aikaisemmin?

Ilmoittakaa muuten jos haluutte vuoden päästä mukaan, kun lähden privaattijetilläni kiertämään muailmaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oonko mie ainoa jolla menee hermot soneran kanssa? Soittelin tänään klo 19.05 jälkeen kaapeli-tv puolelle kun maksukanavat ei taaskaan toimi, itse epäilin että ongelma johtuu siitä että en ole maksanut yhtä laskua josta parisen viikkoa sitten sovittiin asiakaspalvelijan kanssa että he hyvittävät laskun johtuen ogelmista heidän päässään. Jonottelin 15 minuuttia ja nainen joka vastasi sanoi että hän ei pysty katsomaan tietojani, mutta yhdistää mut eteenpäin tekniseen tukeen. Siellä luvattiin selvitellä asiaa ja he soittavat vielä tänään takaisin. No nyt on aspa jo ollut tovin kiinni, tuskinpa tänään mitään sieltä kuuluu...

Ei mua muuten tää pännisi, mutta kun viimeksi pari viikkoa sitten soitin sinne niin oli sama juttu, aspa ei päässyt tietoihini->yhdistettiin tekniseen->sieltä luvattiin ottaa yhteyttä, mutta asia selvisi (tai selvisi ja selvisi kun nyt saman asiaan ilmeisesti liitty tämäkin) vasta kun itse soitin sinne parin päivän päästä. Näin pienenä asiakkaana ihmettelen että miksi a) sitä sovittua hyvitystä ei oltu merkattu järjestelmiin ja maksutv suljettiin, b) miksi asiakaspalvelussa ei päästä näkemään tietojani/selvitetä asiaani, c) jos luvataan soittaa niin ei soiteta?

Nimim. Pääsisinkö helpommalla hommaamalla lautasen katolle? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Marko: Itse kiroilen tällä hetkellä myös Soneran kanssa, mutta vaan omasta internet liittymästäni. On luultavimmin operaattorin vaihto edessä. Sonera  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen sanonut kaikki soneran palvelut irti. Se min. 45 minuutin jonotus aspaan ei jaksanut enää kiinnostaa. Vielä kun tuosta kaikesta sai maksaa enemmän, kuin muilla palveluntarjoajilla.

No onneksi Suomessa on valinnanvapaus :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen taas sanonut kaikki Elisan palvelut irti, ja erittäin tyytyväinen nykyiseen. Katsos, kun elisa kytkee verkkoyhteyden sinne minne haluaa, ja väittää että olen itse tilannut sen väärään paikkaan. Just 3 kertaa ? Viimosella kerralla paloikin sitten hihat, ja vaihtui kaikki palvelut Puhelimia, kaapelipalveluja sekä verkkopalveluja myöten. Kaikkein parasta oli asiakaspalvelun kommetti: Onneksi päästään noin vaikeasta asiakkaasta  :thmbup: Ja ei ole muuten elisan verkossa nykyinen palveluntarjoaja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ei ole muuten elisan verkossa nykyinen palveluntarjoaja.

Ettei vain ollut nykyisen palveluntarjoajan ansiota? Jos sonera omistaa kaapelit ja keskukset niin taitaa soneran mies kömpiä sinne puhelinkeskukseen kytkemään elisalta tilatut adsl:t yms. ja sama homma toisin päin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun sabotoivat toisten firmojen kytkentöjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen taas sanonut kaikki Elisan palvelut irti, ja erittäin tyytyväinen nykyiseen. Katsos, kun elisa kytkee verkkoyhteyden sinne minne haluaa, ja väittää että olen itse tilannut sen väärään paikkaan. Just 3 kertaa ? Viimosella kerralla paloikin sitten hihat, ja vaihtui kaikki palvelut Puhelimia, kaapelipalveluja sekä verkkopalveluja myöten. Kaikkein parasta oli asiakaspalvelun kommetti: Onneksi päästään noin vaikeasta asiakkaasta  :thmbup: Ja ei ole muuten elisan verkossa nykyinen palveluntarjoaja.

Kuullostaa tutulle. 2004 syksyllä oli edessä muutto Espooseen. HTV:n kaapeli ei sinne ulotu, joten Elisalla oli sopivasti tarjous. Kun avasi laajakaistan, niin kaupan päälle tuli modeemi ja 4kk maksutonta online-virusturvaa. Tilasin pallvelun hyvissä ajoin silloisesta osoitteesta ja merkistisin toimitusosoitteeksi tulevan asuinpaikan. Tämä toki vahvistettiin myös sähköpostilla. Pian posti toi paketin jossa oli tulevat tarvikkeet. Modeemi puuttui ja toimitusosoite olikin nyt vielä silloinen osoite.

Soitto Elisalle ja toimitus olikin vaihtunut osoitteeseen josta olimme muuttamassa pois.

Tässä tilanteessa kaipasin modeemia jo kiirusti ja asiakaspalvelija katsoi koneeltaan että Tapiolan Elisan myymälässä olisiivarastossa minulle heti modeemi, jos haluan hakea sen itse? Näin sovittiin ja hän lupasi että liikkeessä tiedetään tilanne.

Näinhän ei sitten ollut, eikä sitä modeemiakaan ollut hyllyssä. Avuliaan asiakaspalvelijan kanssa myymälässä oltiin kyllä heti samalla aaltopituudella ja hän lupasi selvittää asian (liekö tuttu tilanne hänelle) ja antoi käteen paremman modeemin, kun oli ollut minulle vaivaakin hakureissusta.

Yhteydet alkoivat sovittuna päivänä uudessa kodissa ja sitten seurasi yllätys virusturvaa asentaessa. Levyn mukana piti tulla asennuskoodi, mutta sen kenttä oli blanco. Luurilla ei päässyt millään läpi ja sähköpostiin ei ole vastattu tähän päivään mennessä...

Hankin F-Securen sitten aivan omin päin.

Pian oli edessä taas muutto Helsinkiin. Laitoin marraskuun puolenvälin jälkeen tilauksen Elisalle siirrosta. Joulukuun puolessa välissä tuli tieto, että tammikuun toisella viikolla yhteys siirtyy. Se riitti. Tapiolaan hakemaan Stockmannilta Welho ja samalla reissulla taas Elisan myymälään irtisanomaan Elisan liittymä. Siellä oli taas sama asiaakaspalvelija. Hän olisi saanut aikaistettua toimitusta, mutta siinä vaiheessa en enään halunnut, koska kainalossa oli jo Welhon liittymä. Mahdolliset laskut sai repiä jatkossa. Kotiin ja tunnin päästä oli yhteys taas nettiin, Welhon kanssa. Oliko se tosiaan näin helppoa!  ;)

Laskujahan tuli sitten vielä erään kerran. Aina soitto ja lupaus että homma ok. Helmikuussa alkoi tulla virusturvan laskuja, kun se 4kk oli mennyt Elisan liittymän avaamisesta. En päässyt taas läpi puhelimella työpaikalta joten nyt vaimo otti ja marssi myymälään, ystävänsä kanssa kaupungilla käydessään. Myymälässä asiakaspalvelijan kommentti turhiin soittoyrityksiini ja jonoihin oli suorasukainen vastaus, etten ole edes  soittanut heille aiemmin. He kyllä näkevät sen koneelta(!?).

Sattumoisin mukana ollut ystävä oli elänyt samanlaisen haamulaskutusrumban sekä niiden perumiset, että hän alkoi lämmetä sivustaseuraajana ja kertoi saman käyneen hänellekkin aiemmin. Eikä enään kaunista kieltä käyttäen. Tällöin asiakaspalvelijan ääni muuttui ja hän selitti jotain hankaluuksista kun oli ollut fuusio radiolinjan kanssa, tjsp.

Siihen loppui haamulaskut ja lyhyt sekä työntäyteinen elo Elisan laajakaistan tilaajana. Metrin halollakaan en enään siihen suuntaan koske näissä asioissa. Toiminta oli sellaista jota voisi kuvitella saavansa jossain "manana -maassa". Mutta kyllä meilläkin osataan  :)

Kännykkäliittymä minulla on aina ollut Radiolinjalta/Elisalta ja siihen olen ollut tyytyväinen. Että jotain hyvääkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tää Sonerakaan häävi ole, mutta em. suuntaisia kokemuksia on minullakin Elisasta, tosin silloin oli vielä Rätinälinja (samaa paskaa eri paketissa) ja kyse siis kännykkäliittymästä (2000-luvun alussa).

Olin irtisanonut Radiolinjan kännykkäliittymän kyllästyttyäni sen heikkoon kuuluvuuteen ja ottanut Soneran kortin. Irtisanoin liittymän kirjallisesti liittymänumerolla ja soitin vielä perään, että varmasti tietävät. Seuraavassa kuussa tuli lasku, jota luulin viimeiseksi ja maksoin pois. Vaan kas, laskuja tippui sen jälkeenkin tasaisesti joka kuukausi+ karhut päälle, aiheena liittymän perusmaksu... En välittänyt moisista laskuista tuon taivaallista, olinhan irtisanonut liittymäni "ohjeiden mukaisesti". Laskuja tuli noin vuoden päivät kunnes kyllästyin ja soitin asiakaspalveluun; "Ei teidän liittymäänne ole tämän mukaan irtisanottu", totesi naisääni langan toisessa päässä. Olin hetken hiljaa ja mietin, että mitä tähän kuuluisi nyt oikein vastata  ???.

...

No hermohan siinä sitten meinasi mennä >:(. En oikein kehtaa sanoa, miten asian sen jälkeen muotoilin, mutta lopputulos oli se, ettei yhtään laskua tai karhukirjettä Radiolinjalta postieni joukossa enää koskaan näkynyt. Päätin silloin, ettei yhtäkään em. konsernin liittymää meikäläiselle tule ja se päätös pitää, edelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on käytössä ollut ~6kk Welhon nettiliittymä ja sen pari kertaa kun asiakastukeen olen joutunut soittamaan alkuvaiheessa, niin yllättävää - ovat vastaneet käytännössä heti... Eli kohtuullisen positiivinen kuva tästä. Vaikka joskus aiemmin welhoa/htv:tä ainakin nopeuden suhteen haukuttiin kait?

Toista oli aikanaan Elisalla, jossa asiakaspalvelu tuntuu olevan asiakkaiden kiusaamista. Niin kauan kun kaikki toimii, niin ei mitään hätää, mutta heti jos on jotain asiaa, niin yhteyden saanti kestää maailman tappiin. Eli sille firmalle en vapaaehtoisesti enää rahojani kanna.... Kumma kun eivät käsitä miten huonoa mainosta itselleen tekevät tuolla. Tai sitten laskelmoivat, että muilla on yhtä huonosti, niin on meilläkin varaa seisottaa asiakkaita jonossa loputtomiin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on tasan viikko kulunut siitä, kun lähetin ERITTÄIN "rakentavan" viestin Soneran asiakaspalveluun. Ko. viestissä haukuin mm. heidän asiakspalvelun hitautta, ja sitä, että vastaavat s-postiviesteihin min. 2 vko viiveellä. Myös jatkuvasti hidasteleva, sekä poikkimenevä yhteys ei kauheasti inspiroi jatkamaan liittymän tilaamista.

Hurrien kanssa fuusioituaan on mennyt lotja alas, ja vauhdilla!  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hurrien kanssa fuusioituaan on mennyt lotja alas, ja vauhdilla!  :thmbdn:

Silloin kun oli Suomalaisten omistuksessa, niin firman rahat vaan hävisi johonkin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun oli Suomalaisten omistuksessa, niin firman rahat vaan hävisi johonkin. ;D

Äläs nyt, niillä rahoilla ostettiin saksasta ilmaa tänne suomeen. Oli muuten hyvä kesä.   8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rellulle vaan ilmaantui muutaman Soneran vuoden aikana jostain 200 MEUR varallisuus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään