Guest Turvamies

Pariisi- Mexico City, mikä kone ??

14 viestiä aiheessa

Nuoriso on lähdössä työkeikalle Mexicoon. Kertokaapa maaliman matkaajat, joilla on kokemusta, (muutkin saavat kertoa) millä tyypillä Air Frace ajaa Pariisista Mexico Cityyn ?. Airliners netin mukaan Mexico Cityssä on ainakin vieraillut Air Francen 777:ää, 747:ää ja Airbusseja.

 

Ja nyt, kun pakollinen ilmailuosuus on kysytty niin, tiedättekö (minä en) mikä on Mexicon sähköjärjestelmän voltti määrä, 220 vai 120 ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tiedättekö (minä en) mikä on Mexicon sähköjärjestelmän voltti määrä, 220 vai 120 ?

 

110:ähän tuossa rajan eteläpuolella käytetään. Pistoke on jenkkipistoke.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai pe..ele, onko 110 V:kin jossakin käytössä. Pitänee nuorison sitten varustautua matkaan nuilla tiedoilla. Ja Pariisissahan on mentävä siihen koneeseen, joka tuubilla seisoo.

Danke poijaat vastauksista :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo kropla-saitti kylläkin väittää, että jännite Meksikossa olisi 127 V. Ehkä olisi syytä googlailla vielä lisää.

 

Kun Pariisista on myös puhetta, niin täytynee kertoa, että v. 1976 Paris 7ieme-alueella kadulla Rue Rousselet ystävättäreni asunnossa oli olohuoneessa silloinen 220 V mutta keittiössä 110 V. Tukankuivaaja oli kärähtää, kun kytkin sen 220 V pistorasiaan epähuomiossa 110V valinta-asetuksella. Onneksi merkki oli Braun, eli lämpölaukaisin katkaisi tukankuivaajan toiminnan ja vehje palautui jäähdyttyään takaisin toimintakuntoon.

 

Kun Euroopassa nostettiin jännite 220:stä 230:neen, niin eikös jenkeissäkin ole nostettu jossain vaiheessa 110 V 117 V:hen?

 

En mene vannomaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka

Reilusti off-topic, mutta käypä ostamassa vaikka biltemasta sellainen "paketti" jossa on joka lähtöön nuo adapterit. Itse olen käyttänyt sellaista ja eikä ole vielä pettänyt eikä maksa kuin muutaman euron.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amadeus.netin mukaan esim. ensi keskiviikkona seuraavasti:

     

 

  Lennot: Pariisi, Ranska - Mexico City, Meksiko  keskiviikko, 19. heinäkuu 2006 

Lennot Kaikki lentoasemat (PAR), Pariisi, Ranska - Mexico City - Int'l Airport Juarez (MEX), Mexico City, Meksiko

Lyhenteiden selitykset: 1.=Ensimmäinen, Biz=Business, Eco=Turisti, EI=Matkustusluokkaa ei ole, Ei=Ei vapaita paikkoja, OP=Toisen lentoyhtiön liikennöimä lento, R=Paikat tilattava matkatoimiston kautta, 

 

Lento Lähtöaika  Saapumisaika  Välilaskut / Konetyyppi Lentoaika Paikkatilanne

1. Biz Eco

 

Air France

AF 432   OP  Charles De Gaulle (CDG), Pariisi, Ranska

Terminaali 2E  10:30

Mexico City - Int'l Airport Juarez (MEX), Mexico City, Meksiko  16:00

Non-stop / 763   12h30min Ei Kyllä Kyllä

 

Air France

AF 438  Charles De Gaulle (CDG), Pariisi, Ranska

Terminaali 2E  13:30

Mexico City - Int'l Airport Juarez (MEX), Mexico City, Meksiko  18:15

Non-stop / 772   11h45min Kyllä Kyllä Kyllä

 

Air France

AF 434  Charles De Gaulle (CDG), Pariisi, Ranska

Terminaali 2E  16:15

Mexico City - Int'l Airport Juarez (MEX), Mexico City, Meksiko  21:10

Non-stop / 343   11h55min Ei Kyllä Kyllä

 

Eli kirjavaa on kalusto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta sähkön jännitteestä vielä:

 

Eivätkös useat laitteet, esim. kännykkälaturit, ole nykyisin sellaisia, että niille kelpaa mikä tahansa volttimäärä 100 -240 V väliltä ja toimivat sekä 50 Hz että 60 Hz vaihtovirralla ja valitsevat sisääntulevan jännitteen volttimäärän automaattisesti?

 

Oman 10 vuotta vanhan kännykän laturissa lukee selvästi: Input 100-240VAC 50/60 Hz.

 

Kannattaa tarkistaa kaikista mukaanotettavista sähkölaitteista, mikä jännite kelpaa ja onko esim. hiustenkuivaajan tapaisessa vehkeessä tai sähkötyökalussa automaattijännitevalinta tai sitten manuaalinen asentovalinta. Jos laitteesta löytyy esim. 117 V mahdollisuus, niin sitä voi vielä yrittää käyttää Meksikon mahdollisessa 127 V järjestelmässä, mutta ehkä parempi olisi hankkia välttämättömät sähkötarvikkeet/laitteet paikan päältä.

 

Toisaalta, paikalliset kaupat myyvät useimmiten sellaisia paikalliseen sähköverkkoon suunniteltuja vekottimia, joita ei voi kytkeä päälle enää Suomessa, ainakaan ilman ylimääräistä usein kallista muuntajaa, koska pelkän paikallisen volttimäärän vehje on tietysti halvempi valmistaa kuin sellainen, jossa on jännitteen valintamahdollisuus (eli suurempi/monimutkaisempi muuntaja laitteen sisällä). Niistä ostetuista Suomeen sopimattomista vehkeistä pitäisi siis mieluummin päästä paikan päällä eroon myymällä ne pois?

 

Jenkeissä myydään turisteille elektroniikkakaupoissa toki myös ns. eurooppalaista versiota. Mutta aikoinaan saattoi haksahtaa ostoksissaan esim. siihen, että sikäläisen 60 Hertzin systeemillä toimimaan varustetulla sähkömoottorilla pyörivä soitin - esim. levysoitin tai magnetofoni - pyöriikin eurooppalaisessa 50 Hz sähkössä tarkoitettua hitaammalla nopeudella, jolloin esim. japanilaiseen ammattinauhuriin pitikin tilata erikseen Japanista vetoakseli, joka oli hieman paksumpi ja nauha kulki vasta sen vetoakselin vaihdon jälkeen aiotulla standardinopeudella 38 cm/sek. 60 Hz ja 50 Hz:n suhteesta voi suoraan laskea, montako prosenttia hitaammin laite pyöri Suomessa.

 

Sinänsähän vaihtovirta muuten on nimensä mukaisesti 50 tai 60 kertaa suuntaansa vaihtavaa sähkövirtaa, jolloin esim. 120 voltin sähkövirran ylimmän vaiheen jännitepiikki on noin 170 V ja 120 V on tavallaan jännitepiikeistä laskettu keskiarvo. Jos tämä tieto nyt yhtään ketään liikuttaa.

 

Ja vähän pois ilmailuaiheesta, mutta tuli nyt kirjoitettua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja useimmitenhan ympäri maapalloa hotellien kylppäristä löytyy

(ei toki kaikkialla mutta aika monessa varsinkin paremmassa hotellissa)

220-230v virtaa antava ns. shaver-pistorasia johon mahtuu litteä

Suomessakin käytössä oleva töpseli.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amadeus.netin mukaan esim. ensi keskiviikkona seuraavasti:

     

 

  Lennot: Pariisi, Ranska - Mexico City, Meksiko  keskiviikko, 19. heinäkuu 2006 

Lennot Kaikki lentoasemat (PAR), Pariisi, Ranska - Mexico City - Int'l Airport Juarez (MEX), Mexico City, Meksiko

Lyhenteiden selitykset: 1.=Ensimmäinen, Biz=Business, Eco=Turisti, EI=Matkustusluokkaa ei ole, Ei=Ei vapaita paikkoja, OP=Toisen lentoyhtiön liikennöimä lento, R=Paikat tilattava matkatoimiston kautta, 

 

Lento Lähtöaika  Saapumisaika  Välilaskut / Konetyyppi Lentoaika Paikkatilanne

1. Biz Eco

 

Air France

AF 432   OP  Charles De Gaulle (CDG), Pariisi, Ranska

Terminaali 2E  10:30

Mexico City - Int'l Airport Juarez (MEX), Mexico City, Meksiko  16:00

Non-stop / 763   12h30min Ei Kyllä Kyllä

 

Eli kirjavaa on kalusto.

 

Air Francella ei ole 767:aa. Tuo on code share ja tässä tapauksessa AeroMexicon kanssa ja sen koneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta sähkön jännitteestä vielä:

 

Eivätkös useat laitteet, esim. kännykkälaturit, ole nykyisin sellaisia, että niille kelpaa mikä tahansa volttimäärä 100 -240 V väliltä ja toimivat sekä 50 Hz että 60 Hz vaihtovirralla ja valitsevat sisääntulevan jännitteen volttimäärän automaattisesti?

 

Kyllä - ainakin Nokialaisten laturit.  Ja sitten aihetta sivuten, kannattaa vielä kotona tutkia että siitä GSM kännykästä löytyy joko GSM1900 tai GSM850 taajuusalueet (tai sitten molemmat).

 

Suomessa, ainakaan ilman ylimääräistä usein kallista muuntajaa, koska pelkän paikallisen volttimäärän vehje on tietysti halvempi valmistaa kuin

 

Muuntajat maksaa tyypillisesti alle 50 USD, mitä suurempi tehonkesto, sitä kalliimpi. Useimmilta onnistuu jännitteen muuttaminen jenkkisähköstä eurosähköön ja päin vastoin. 50/60 Hz muunnos on sitten harvinaisempi juttu eikä yleensä löydy muuntajista. Tavallisissa kotitalouslaitteissa tätä taajuusmuunnosta ei tarvitse huomioida.

 

TV ja videolaitteissa kannattaa tietenkin muistaa tämä NTSC/PAL jutut. Vaikka siellä Euroopassa nykyään lähes kaikki myytävät TV/videovärkit osaa molemmat järjestelmät, niin täällä dualsysteemit on todella harvinaisia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Francella ei ole 767:aa. Tuo on code share ja tässä tapauksessa AeroMexicon kanssa ja sen koneella.

 

Aivan, olet ihan oikeassa. Tuon OP merkinnän takaa löytyy tieto codesharesta, ja operaattori on Aeromexico.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone on kuulemma ollut  AF:n B-777. Tyttö lupasi keikalta ilmailuaiheisia kuviakin.

Saas nähdä millaisia sitten ovat. ::)

Yritetään eres ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään