Tuomas Kuosmanen

Jämi Fly-In 2006

54 viestiä aiheessa

Hyvä kun laitatte tänne kuvia! Itse olin paikalla mutta en ehtinyt käymään ulkona koko päivänä vaan seisoskelin Jämi-Areenalla ja esittelin simulaattorilentoa. Kiinnostuneita kävikin paikalla runsaasti, nuorempaa väkeä kuin myös kokeneita lentäjiä. Ei näkynyt kuitenkaan FS Nordiclaisia tai ainakaan kukaan ei tunnustautunut.

Kiitokset vaan Äikkään Tanelille, erittäin hieno tapahtuma ja kaikki meni loppujen lopuksi erinomaisesti, ainakin meidän SVIL:läisten osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä kun laitatte tänne kuvia! Itse olin paikalla mutta en ehtinyt käymään ulkona koko päivänä vaan seisoskelin Jämi-Areenalla ja esittelin simulaattorilentoa. Kiinnostuneita kävikin paikalla runsaasti, nuorempaa väkeä kuin myös kokeneita lentäjiä. Ei näkynyt kuitenkaan FS Nordiclaisia tai ainakaan kukaan ei tunnustautunut.

Siellä olisi ollut hyvä olla joku semmoinen tienviitta siinä hotellin ja alaplatan välissä missä olisi nuolet sinne missä mitäkin on - ainakaan itse en ollut käynyt jämillä ennen (tai no, vuonna 1985 partioleirillä tietty.. mutta paikka oli silloin aika erilainen :)) - varmaan moni asia jäi sen takia löytämättä..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitampa pari kuvaa itsekin tyrkylle. (Emäntä näköjään ehti ensin  :D )

Muut kuvani taitaakin olla JO "peruskauraa" Jämiltä, mutta nämä kaksi voisin laittaa.

Kuvat on otettu ravintelin terassilta. (Enkä muuten ottanut "ohraskuntojuomaa")  ;)

- Marko  -

OH-JTM

[ attachment removed ]

OH-SEH

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäs Mikko nyt kuvia jakoon kanssa, ja muutkin. On se nyt kumma kun kestää ihan luvattoman kauan nähdä muiden kuvia.. ;D Ote lipsuu!

Hyvähän se on sieltä huudella, kun oli itse jo lauantaina iltapäivästä kotona ;D Sitäpaitsi kuvasin pääasiassa noita Grobin kaltaisia sideshotteja, niin eihän ne ketään kiinnosta ;D

Ai juu, Suomen kauneimmasta sentään on vähän erilaisia shotteja :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-SEH

[ attachment removed / expired ]

Onpa kiva nähdä omasta koulukoneesta kuvia, tästä yksilöstä ei taida A-netissäkään olla vielä kuvan kuvaakaan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastaan tarkoitin että 18-55 linssi ei ollut mukana  :P elikkä kokonaisia koneita oli vaikea saada kuvaan lähietäisyydeltä.

70-200mm riittää ihan hyvin mun kuvauksiin noin yleensä.

Ai siis tarkoitit siis toista päätä. En vaan osannut arvata että joku jättää lyhyitä linssejä tarkoituksella kotiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunnon geimit alkoi vasta illalla.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ps. Kysymys sille katto Kassiselle: Etkö malttanut odottaa 1-2minuuttia että pitsi olis vetänyt esityksen loppuun?  >:(

Pistetään vielä yks illalta. Katsellaan niitä päivä kuvia sitten myöhemmin.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ps. Kysymys sille katto Kassiselle: Etkö malttanut odottaa 1-2minuuttia että pitsi olis vetänyt esityksen loppuun?  >:(

Todellakin. Pitäisi tuollaisia pässejä varten olla suolapateja, millä saisi ammuskella siihen varjoon reikiä. Samin kanssa sitä katsottiin, että ihan älyvapaata hommaa lähteä tuollaisella vehkeellä ilmaan suoraan taitolentoa pyörittävän koneen linjalle. Jos se ei ollut sovittu juttu (?), niin toivottavasti kaveri tajuaa mennä vähän itseensä...

[ attachment removed ]

Tämä kuva on tosin sitten vasta myöhempää, eikä tässä kait varsinaisesti mitään ihmeellistä olekkaan...

[ attachment removed ]

Mutta kyllä se Raimon iltarundi ansaitsee muutaman kuvan lisääkin :)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Mikäs tuollaista showta on katsellessa talon parhailta paikoilta :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuollaista showta on katsellessa talon parhailta paikoilta :)

Niinpä niinpä  8)

Tästä ei näköjään ole vielä yhtään kuvaa. Lancairit esiintyivät muutenkin edukseen.

[ attachment removed ]

Jouni lähdössä parille hi-speed ohilennolle.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai Jouni hoitaa tuossa maaradiota FDA:n radioiden kautta, kun koneessa istuu.. "SE ON KIITOTIELLE 27 OIKEANPUOLEINEN KIERROS!" ;D

//Tuomas

Minä otan kyllä täyden poliittisen vastuun tuosta lausumasta

T: Jämin radioääni Tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lancairit esiintyivät muutenkin edukseen.

HEHEH, joo. Varsinkin se toinen ruotsalainen oli sairaan nopee ;D

[ attachment removed ]

Keinänen, Varkaudesta

[ attachment removed ]

Svedu-Lankku vähän hitaammassa "ohilennossa"

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai juu, Suomen kauneimmasta sentään on vähän erilaisia shotteja :)

Tässä pulja tulossa kuvauskeikalta kentän yli.

Kovasti cropattu...  :-[

[ attachment removed ]

Mestari itse

[ attachment removed ]

-  Marko  -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko, toimikos tuo kuvausikkuna hyvin?

Raitisilmareikänä ihan hyvin :P

Muuten se on liian pieni. Kun työntää linssin siihen reiän suulle, alkaa kameran ja kädet ottamaan ikkunaan kiinni. Yritäppä siinä sitten vaikkapa tähtäillä ja saada konetta sopivasti etsimeen. Esim. kovin paljon takaviistoon ei voinut kuvata ollenkaan, kun linssi kanittaa reiän reunaan ja rystyset ikkunaan. Ja sitten, kun otat kameran vähän irti siitä reiästä, sitten on tuloksena näitä:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ja mikä pahinta, noita ei edes etsimen läpi ehtinyt huomaamaan. Meni valitettavan monta hyvää shottia pilalle tuon takia  >:(

No, aina sillä pystyy tietty leikkimään paremman tekemisen puutteessa :P

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, jotain tuommoista mä kanssa mietin kun ajattelin miten tuon kanssa käytännössä yrittäisi pelata. Eli takaikkuna auki -metodi toimi paremmin? Vai yrititkö koko keikan kuvata reiästä?

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, jotain tuommoista mä kanssa mietin kun ajattelin miten tuon kanssa käytännössä yrittäisi pelata. Eli takaikkuna auki -metodi toimi paremmin? Vai yrititkö koko keikan kuvata reiästä?

Siis etuikkuna auki ;) Pääasiassa kuvasin toki perinteiseen tyyliin. On tilaa paljon enemmän...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis etuikkuna auki ;) Pääasiassa kuvasin toki perinteiseen tyyliin. On tilaa paljon enemmän...

Äh tietty joo.. vissiin tullut otettua diamondia liikaa viime päivinä, siinä kun on takaovi vallan.. Näkyvyys on hyvä mutta ikkunaa ei saa auki. Kelvannee ihan hyvin kuvausalustaksi toistaiseksi kun laseissa ei ole vielä naarmuja ja ovat puhtaat..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitän  :)

Todella kiinnostava tapahtuma näin spotterin silmin, siellä kun oli paljon nähtävää eikä tarvinnut aitojen takaa kurkkia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Maliniemellä tai kellään muulla sattuisi olemaan ilmakuvaa Fly-In alueelta ?

Sorry, oli jäänyt tämä huomaamatta  :-[ Ei kyllä ole sellaista yleiskuvaa. Yksi on, mutta sitä ei toistaiseksi voi näyttää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Maliniemellä tai kellään muulla sattuisi olemaan ilmakuvaa Fly-In alueelta ?

Pistetään nyt tämmöinen, kun käveli vastaan...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh, muuten hyvä kuva mutta tuossa on kaikkea rojua edessä  ;D  ;D

//T

Ai mitä rojua. Eikö zoomi  riittäny terassille. Siellä sitä vasta olikin, edessä meinaan ;)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla