Guest humiru68

MD-11:ko taas

12 viestiä aiheessa

Koska olin tänään vapaalla, olin vaimoni kanssa pernajanlahdella ja huomasin jotain MD11 tapaista lentokonetta siellä Pellinki Emäsalo suunnassa, eli PVO holdingissä, teki useita kierroksia, olimme niin kaukana, etten pystynyt sanomaan, että oliko kyse jostain fuel jettison jutusta taas. Onks tietäjiä tästä asiasta? En ole varma, että oliko kyse M11:sta, mutta isompi kone kun joku perusbussi kummiskin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten vaan ihan tavallista iltapäiväruuhkan odotuskuvion ajamista .... cavok-kelin ruuhkat taas  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin viime perjantaina kun olin lenkillä Myyrmäki-Pähkinärinne akselilla niin tuntui eräs MD-11 ajavan jatkuvasti lähestymisiä. Oiskohan jotain koulutus juttuja meneillään.

Samalla tuli verrattua lähestyvien MD-11 ja A340 "noise foot-printtiä" ja sen kyllä A340 voitti kirkkaasti hiljaisemmalla soinnillaan/suhinallaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Samalla tuli verrattua lähestyvien MD-11 ja A340 "noise foot-printtiä" ja sen kyllä A340 voitti kirkkaasti hiljaisemmalla soinnillaan/suhinallaan   

Noh, sama kun vertailisi Nissan Micran litrasta ja vaikkapa BMW:n kasikonetta. Toisessa on tehoa ja toisessa ei, toinen pitää miehekästä ääntä ja toinen ei.  ;)

Ja mitä ykstoistasiin tulee niin kaikki lähdöt ovat tähän saakka tänään menneet suunnitelmien mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olit noin 13-1330 tienoilla vaimoa ulkoiluttamassa niin se oli Boeing 757.

- t -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, sama kun vertailisi Nissan Micran litrasta ja vaikkapa BMW:n kasikonetta. Toisessa on tehoa ja toisessa ei, toinen pitää miehekästä ääntä ja toinen ei.  ;)

Eeeeiiiiiiii.....taas muistetaan muistuttaa samasta asiasta...lainaanpa vanhaa viestiäni.

""Ketä oikeasti kiinnostaa matkustajakoneen nousukyky? 

Kun kone lentää n. 60 lentoa kuukaudessa on kulutuksen tuoma säästö pitkällä ajanjaksolla kuitenkin aika paljon, esim. rahalippaana jollekin kotimaan reitille.

Haluan vähän laittaa kapulaa rattaaseen  kun nää keskustelut lussuista ja ei lussuista ei niinku jotenkin sovi todellisuuteen ollenkaan. Ilkka kirjoitti tuolla toisessa keskustelussa tosi hyvin, matkustajalle ei merkitse nousunopeus eikä se millä korkeudella Burmaa ylitetään mitään vaan täällä kirjoituksissa on tuntunut olevan lähes ainoana mittarina suoritusarvot tai ainakin "miltä näyttää"...

Lussu kun lussu ... se on pääasia !

Yhäkään en kehu enkä ole vanhan rojun kannattaja vaan yritän luoda todellisuutta tähän "Corvette"-maailmaan.Sen ulkopuolella on paljon muutakin kuin se kuinka lähtee ja kumi palaa... ""

;) -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep aika on oikea ja etäisyys kohteeseen sen verran pitkä, etten pystynyt määrittämään tarkasti mikä kone. Mun mielestä kuiteskin isompi kuin 757, jos oli 757 niin mikä oli syy ja mistä kone oli peräisin? Ja huumoritkaan ei sovi unohtaa, eli vaimo kyllä ulkoilutti mua, he, he::)) Kyll mun pitäisi tunnistaa b757 vaikka se olis maapallon toisella puolella. Joten nyt on kova häpeä päällä::))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep aika on oikea ja etäisyys kohteeseen sen verran pitkä, etten pystynyt määrittämään tarkasti mikä kone. Mun mielestä kuiteskin isompi kuin 757, jos oli 757 niin mikä oli syy ja mistä kone oli peräisin? Ja huumoritkaan ei sovi unohtaa, eli vaimo kyllä ulkoilutti mua, he, he::)) Kyll mun pitäisi tunnistaa b757 vaikka se olis maapallon toisella puolella. Joten nyt on kova häpeä päällä::))

Ei siellä muita oo tänään "pyörinyt". Se oli Helsingistä lähtenyt lento johon syntyi tekninen vika nousun jälkeen ja kuljettajat päättivät tulla takaisin Helsinkiin korjaamolle.

Painoa vaan piti pudottaa ennen laskua. Ei dramatiikkaa.

757 Finnairin lomaväreissä. Elä suotta häpeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään