Ville Mäkelä

Finnair varustaa 757:t wingletein

104 viestiä aiheessa

Finnair Orders 757-200 Blended Winglet Systems

Monday July 17, 2:30 am ET

 

High Utilization 757-200 Operator Will Experience Substantial Fuel Savings and Performance Benefits from Aviation Partners Boeing Technology

757-200 Blended Winglet Production Currently Sold Out to Q2 2007

 

SEATTLE, July 17 /PRNewswire/ -- Finnair has placed 7 firm orders, plus 2 options, for Aviation Partners Boeing Blended Winglet Systems. Installations, which are likely to be performed by Finnair Technical Services in Helsinki, will begin in October 2006 and complete August 2007...

 

Lähde: Yahoo!

Wingletien toimittaja: Aviation Partners Boeing

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Orders 757-200 Blended Winglet Systems

Monday July 17, 2:30 am ET

 

High Utilization 757-200 Operator Will Experience Substantial Fuel Savings and Performance Benefits from Aviation Partners Boeing Technology

757-200 Blended Winglet Production Currently Sold Out to Q2 2007

 

SEATTLE, July 17 /PRNewswire/ -- Finnair has placed 7 firm orders, plus 2 options, for Aviation Partners Boeing Blended Winglet Systems. Installations, which are likely to be performed by Finnair Technical Services in Helsinki, will begin in October 2006 and complete August 2007...

 

Lähde: Yahoo!

Wingletien toimittaja: Aviation Partners Boeing

 

:o :o Siis finskin bojoihin wingletit. Oi tätä onnepäivää, jo ennestään nätteihin koneisiin vaan lisää ehostusta, sopiihan se. Ja uudet maalipinnat toivottavasti, vanhat alkaa hilseillä :-\;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Orders 757-200 Blended Winglet Systems

Monday July 17, 2:30 am ET

 

High Utilization 757-200 Operator Will Experience Substantial Fuel Savings and Performance Benefits from Aviation Partners Boeing Technology

757-200 Blended Winglet Production Currently Sold Out to Q2 2007

 

SEATTLE, July 17 /PRNewswire/ -- Finnair has placed 7 firm orders, plus 2 options, for Aviation Partners Boeing Blended Winglet Systems. Installations, which are likely to be performed by Finnair Technical Services in Helsinki, will begin in October 2006 and complete August 2007...

 

Lähde: Yahoo!

Wingletien toimittaja: Aviation Partners Boeing

 

Jahas äidit pääsi vaihtamaan vaippoja.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli jos Finnair asennuttaa noi wingletit noihin bojoihin niin mitäs noi 2 optionia tarkottaa? Eikös seitsemän 757 Finnairilla ole vai onkos niitä enemmän ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

737 kun on vielä itsessään niin ruma kone niin sitten vielä tuollaiset suksenkärjet siipiin.

 

757:ssa ja 767:ssa siipi itsessään on hieno ilman mitään winglettejä.

EDIT: lisätään, että 777:ssa se HIENO siipi onkin, siihen kun joku alkaa tuollaisia Järvisen jätelautojen kärkiä sovittamaan niin ohhoijjaa. :D

 

Mutta lohduttaudutaan sillä, että niitä ei ulkonäkösyistä hankita. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

737 kun on vielä itsessään niin ruma kone niin sitten vielä tuollaiset suksenkärjet siipiin.

 

757:ssa ja 767:ssa siipi itsessään on hieno ilman mitään winglettejä.

 

Mutta lohduttaudutaan sillä, että niitä ei ulkonäkösyistä hankita. ::)

 

Tosi tylsän näköinen tulee pejpehstä winglettien ansiosta. Ehkä sellaiset pienet/matalat ja mahd. huomaamattomat olisivat menneet, ja osittain ajanut asiansakin, mutta eivät toimi ainakaan nuo isot Icelandair-tyyliset..

 

Wingletit ei todellakaan kuulu 757:aan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosi tylsän näköinen tulee pejpehstä winglettien ansiosta. Ehkä sellaiset pienet/matalat ja mahd. huomaamattomat olisivat menneet, ja osittain ajanut asiansakin, mutta eivät toimi ainakaan nuo isot Icelandair-tyyliset..

 

Wingletit ei todellakaan kuulu 757:aan.

Arvaappa kaksi kertaa, ajattelevatko Finskin pomot & muut isot herrat tuommoisia ulkonäkö kysymyksiä...  :P

 

Talous on nambö van.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvaappa kaksi kertaa, ajattelevatko Finskin pomot & muut isot herrat tuommoisia ulkonäkö kysymyksiä...  :P

 

Talous on nambö van.

 

Sanoinko että he näin ajattelisivat?

 

Ei, he eivät ajattele näin, minä ajattelen ja kerroin oman mielipiteeni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni wingletit sopivat 757:ään kuin nenä päähän.

Hieno uutinen ainakin minun mielestäni, koska en ole niin suuri 757-fani että minua haittaisi jos pitkäsäären ulkomuotoa muokataan 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti wanhat värit ei katoa tämän takia :(

 

Toivottavasti nimenomaan samalla ymmärtäisivät vaihtaa 757:t myös "uuden" värityksen mukaisiksi. Säälittävää katsella niitä vanhanaikaisia räpellyksiä!

 

Ja jotta viestini ei olisi kokonaan offtopic, toivotan lämpimästi wingletit tervetulleiksi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti nimenomaan samalla ymmärtäisivät vaihtaa 757:t myös "uuden" värityksen mukaisiksi. Säälittävää katsella niitä vanhanaikaisia räpellyksiä!

 

Ja jotta viestini ei olisi kokonaan offtopic, toivotan lämpimästi wingletit tervetulleiksi  ;D

 

 

Minusta taas saisivat maalata kaikki 757 vanhaan väritykseen  :P.  Pidän siitä paljon enemmän kuin uudesta...saa 757 näyttämään bussilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

737 kun on vielä itsessään niin ruma kone niin sitten vielä tuollaiset suksenkärjet siipiin.

 

 

Et ole ainoa, et. Mielestäni nuo Wingletit nuissa tyypeissä ovat koomisen näköisiä :laugh:

Miltähän olisi näyttänyt esim. 707 tai DC-8 tuollaisten winglettien kanssa. Pelkkä ajatuskin rupeaa vääntämään mahaa :'(

 

Kuten sanoin, et ole yksin, ja olen valmis taistelemaan rinnallasi wingletittömään loppuun saakka ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

Olen (kerrankin ;D) samaa mieltä kanssasi, vaikkakin NG-Putteen nuo jatkeet minusta vielä jotenkin sopivat..

 

Miltähän olisi näyttänyt esim. 707 tai DC-8 tuollaisten winglettien kanssa. Pelkkä ajatuskin rupeaa vääntämään mahaa :'(

Yhtään 707 tai DC-8 ei taida olla wingleteillä varustettuna, mutta 727Adv itse asiassa minusta näyttää aika hyvältä niiden kanssa:

http://www.airliners.net/open.file/0318217/L/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Sanoisinko että näyttää hieman oudolta Finnairin värityksen kanssa!  :D Tottunut siihen normaaliin ilman noita winglettejä. Näyttää paremmalta niissä Icelandairin vehkeissä..  :laugh: Ja toivottavasti todellakin pitävät ne vanhat väritykset niissä koneissa joissa ne nyt on ja uudet niissä toisissa! Jotain vaihtelua, molemmat ne on nättejä!  8) ;D Niin ja maalaisivat tohon winglettiin vaikka saman maalauksen kuin peräsimessä  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

737 kun on vielä itsessään niin ruma kone niin sitten vielä tuollaiset suksenkärjet siipiin.

 

737 on kivan näköinen kone ja wingletit tekevät siitä nätin kuin pienen sian!

Tosin 757 on aika omituisen näköinen wingleteillä, näyttää jotenkin luihulta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

737 on kivan näköinen kone ja wingletit tekevät siitä nätin kuin pienen sian!

 

Täytyy itsekin myöntää, että putte on kuin kauneusleikkauksen käynyt wingletien asentamisen jälkeen!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy itsekin myöntää, että putte on kuin kauneusleikkauksen käynyt wingletien asentamisen jälkeen!

 

Ehdottomasti! 737 on tyylikäs vain jos siinä on wingletit. Tai sitten vaihtoehtoisesti sen pitää olla sen verran vanha että löytyy nakkikattilat. :) Ja itse aiheesta, omasta mielestä myös 757:n sopii wingletit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o :o Siis finskin bojoihin wingletit. Oi tätä onnepäivää...

 

Siinä sitä on onnea ihan sairaasti. Viikon ylimääränen duuni, thx. Ei pitäs ihmisen kesälomaa näin tärvätä...  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä sitä on onnea ihan sairaasti. Viikon ylimääränen duuni, thx. Ei pitäs ihmisen kesälomaa näin tärvätä...  >:(

 

Toisen ilo on toisen suru ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olenkin sitten kait ainoa täällä jonka mielestä nuo wingletit 757:ssa ja 737:ssa ovat onnettoman näköiset.

737 kun on vielä itsessään niin ruma kone niin sitten vielä tuollaiset suksenkärjet siipiin.

 

Osut Ilkka ehkä tietämättäsi varsin osuvasti oikeaan, sillä nuo APB:n suunnittelemat wingletit valmistaa alihankintana Fischer. Eli siis tuo sama yhtiö, joka tekee suksia kärkineen  ;)

 

Mielenkiintoinen yksityiskohta 737/757-koneiden wingletien historiasta: Aikanaan eräs Boeingin työntekijä suunnitteli omalla ajallaan (?) wingletit ko. koneisiin, ja esitteli tuloksiaan yhtiön johdolle, joka ei ollut kiinnostunut winglet-suunnitelmista. Nyt tuo kyseinen henkilö taitaa toimia APB:n yhtiön perustajan ominaisuudessa hallituksen puheenjohtajana. APB:n ylivoimaisesti suurin asiakas on Boeing, jolle APB toimittaa wingletit noin puoleen linjalta tulevista 737-koneista.

 

Myös muihin 737-koneisiin asennetaan jo tuotantolinjalla winglet-asennuksen edellyttämät vahvistukset siipeen, jolloin 737 NG -koneiden osalta wingletit menevät siipeen "heittämällä". 757-koneisiin tarvitsee asennettaessa tehdä nuo edellä mainitut vahvistukset (lisäjäykisteitä siiven ylä- ja alapinnalle), jolloin tämän hetkisen "baselinen" mukaan asennukseen menee 15 työpäivää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnairin lomalentolaivastosta tulee entistä ympäristömyötäisempi, kun seitsemään Boeing 757-200 -koneeseen asennetaan siipien kärkisiivet eli wingletit. Ne parantavat koneen aerodynamiikkaa ja sitä kautta vähentävät lentokoneen polttoaineenkulutusta sekä hiilidioksidin ja typen oksidien päästöjä. Ensimmäiset asennukset tehdään Finnair Tekniikassa syksyllä.

 

Finnairin Lomalennoilla on noin 60 kohdetta ympäri maailmaa. Kesäkaudella lennetään pääasiassa Välimeren aurinkorannoille ja talvisin kaukokohteisiin. Lomalentoja myydään ensisijaisesti matkanjärjestäjien kautta, mutta useille lennoille on varattavana paikkoja myös Lomalentojen Internet-sivuilla www.lomalennot.fi.

 

Lomalentojen ensi talvikauden uutuuskohde on Panama City ja Espanjan Alicante palaa ohjelmistoon. Thaimaa jatkaa suosiotaan suomalaisten lomakohteena: Lomalennot lentää suoraan Jyväskylästä, Oulusta, Lappeenrannasta, Kuopiosta, Joensuusta, Rovaniemeltä, Vaasasta ja Porista Bangkokiin ja Phuketiin lennetään Helsingistä viidesti viikossa.

www.finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lomalennot lentää suoraan Jyväskylästä, Oulusta, Lappeenrannasta, Kuopiosta, Joensuusta, Rovaniemeltä, Vaasasta ja Porista Bangkokiin ja Phuketiin lennetään Helsingistä viidesti viikossa.

 

 

vai että ihan suoraan lentävät Bangkokiin.....noh nähdäänpä sekin ihme ensi tavena kun 757 rykäisee suoraan Bangkokiin. ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään